شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

معرفی دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در ترکیه

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 732769
معرفی دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در ترکیه
ترکیه که روابط بسیار خوبی با کشورهای جهان برقرار کرده است، با رشد و توسعه سریع به یک کشور پیشرفته در جهان تبدیل شده است. در ترکیه که اقوام مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند، غنای فرهنگی بسیار زیاد است و به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه خود در نظر می‌شود. مزایای تحصیل در ترکیه نیز بسیار زیاد است و صدها دانشگاه این کشور میزبان دانشجویانی از سراسر جهان است. تحصیلات دانشگاهی در ترکیه به سبک مدرن و اعتبار بین‌المللی ارایه داده می‌شود. در فهرست زیر بهترین دانشگاه‌‌های ترکیه برای تحصیل را انتخاب نموده‌ایم، با ما همراه باشید تا با این دانشگاه‌ها آشنا شوید.

دانشگاه های معتبر برای تحصیل در ترکیه
1- دانشگاه استانبول
این دانشگاه بیش از 45 هزار دانشجو و بالغ بر 5 هزار عضو هیئت علمی دارد و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ترکیه می‌باشد. در این دانشگاه دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مرتبط با هنر و علوم انسانی، مدیریت، زبان و فرهنگ، سلامت و پزشکی، مهندسی و علوم تکنولوژی تحصیل نمایند. 

2- دانشگاه حاجت تپه
این دانشگاه حدوداً 50 هزار دانشجو و بیش از 3000 نفر عضو هیئت علمی دارد و متقاضیان می‌توانند در رشته‌های هنر و علوم انسانی، مدیریت، زبان و فرهنگ، سلامت و پزشکی، مهندسی و علوم تکنولوژی تحصیل نمایند. 

3- دانشگاه آنکار
تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 45 هزار نفر بوده که حدوداً 3 تا 5 هزار نفر نیز عضو هیت علمی دارد. متقاضیان می‌توانند در رشته‌های علوم تکنولوژی، مهندسی، سلامت و پزشکی، زبان، مدیریت و هنر تحصیل کنند.

4- دانشگاه کوچ
این دانشگاه حدود 9 هزار نفر دانشجو دارد. تعداد هیئت علمی این دانشگاه بالغ بر 600 نفر می‌باشد. این دانشگاه خصوصی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های کشور ترکیه در جهان است و متقاضیان می‌توانند در رشته‌های هنر، مدیریت، پزشکی، مهندسی و علوم تکنولوژی تحصیل نمایند.

5- دانشگاه آتاتورک
این دانشگاه بیش از 35 هزار نفر دانشجو دارد و تعداد هیئت علمی این دانشگاه نیز بالغ بر 2500 نفر می‌باشد. در این دانشگاه، دانشجویان می‌توانند در رشته‌های هنر، مدیریت، زبان، پزشکی، مهندسی و علوم تکنولوژی تحصیل نمایند.

6- دانشگاه اژه
دانشگاه اژه در شهر ازمیر ترکیه قرار دارد و هم اکنون بیش از 45 هزار نفر دانشجو دارد و تعداد هیئت علمی این دانشگاه حدود 3 هزار نفر می‌باشد. رشته‌های هنر و علوم انسانی، مدیریت، پزشکی، مهندسی و علوم تکنولوژی در این دانشگاه ارایه می‌گردند.

7- دانشگاه بیلکنت
این دانشگاه هم اکنون بیش از 15 هزار نفر دانشجو را در خود جای داده است و تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه نیز بالغ بر 1000 نفر می‌باشد. رشته‌های هنر، مدیریت و علوم اجتماعی، زبان، مهندسی و علوم تکنولوژی در این دانشگاه ارایه می‌گردند.

8- دانشگاه بوغازیچی
این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه‌های برتر کشور ترکیه است که حدود 15 هزار نفر دانشجو را در خود جای داده و بیش از 1000 نفر عضو هیئت علمی دارد. در این دانشگاه دانشجویان می‌توانند در رشته‌های هنر و علوم انسانی، مدیریت، زبان، علوم تکنولوژی و مهندسی تحصیل نمایند.

9- دانشگاه فنی استانبول
جمعیت این دانشگاه به لحاظ تعداد دانشجو حدود 20 هزار نفر است و 2500 نفر عضو هیئت علمی دارد. همانگونه که از نام این دانشگاه پیداست، دانشجویان می‌توانند در این دانشگاه به تحصیل در رشته‌‌های مهندسی و علوم تکنولوژی بپردازند.

10- دانشگاه فنی خاورمیانه
دانشگاه فنی خاورمیانه هم اکنون بیش از 20 هزار نفر دانشجو دارد که به تناسب آن 2500 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت نیز به خدمت گرفته است. در این دانشگاه متقاضیان می‌توانند در رشته‌های هنر و علوم انسانی، مدیریت، زبان، مهندسی و علوم تکنولوژی تحصیل کنند.

جمع بندی مربوط به تحصیل در دانشگاه های ترکیه
در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر کشور ترکیه آشنا کردیم. ترکیه هم اکنون به عنوان یکی از قطب‌های علمی خاورمیانه و شرق اروپا شناخته می‌شود. سرمایه‌گذاری‌های این کشور بر روی آموزش عالی در سال‌های اخیر هم اکنون در حال نتیجه دادن است و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در ترکیه به این کشور مهاجرت می‌کنند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *