کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض شدیداللحن عراق به حملات ترکیه

فارس , 15 تير 1399 ساعت 8:14

سخنگوی دولت عراق گفت که بغداد دو نامه اعتراضی و شدید اللحن به ترکیه درباره حملاتش به خاک عراق تحویل داده که در آن بر ضرورت عدم تعرض به حاکمیت، جان و اموال عراقی‌ها تاکید شده است.


به گزارش جهان نیوز، دولت عراق شامگاه شنبه بیانیه‌ای را درباره حملات ترکیه به خاک عراق منتشر کرد.

ترکیه  از ۱۴ ژوئن عملیات گسترده‌ای با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق با هدف نابودی عناصر گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است؛ اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، «احمد ملا طلال» سخنگوی نخست وزیری عراق شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:« نیروهای ترکیه مدتی است که دست به تجاوز مکرر به خاک عراق می‌زنند. ما در عین حال که این اقدامات را که به روابط محکم و دیرینه بین دو ملت، ضربه می‌زند، محکوم می‌کنیم، خواهان توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه‌ای ضربه می‌زند؛ علاوه بر اینکه تعرض به حاکمیت، جان و اموال عراقی‌هاست».

این مقام عراقی خبر داد: «دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض آمیز رسمی و شدید اللحن تقدیم کرد که در آن تاکید شده است که عراق برای تثبیت حق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و منشورهای بین المللی عمل خواهد کرد».

سخنگوی نخست وزیر عراق ترکیه را مسئول حقوقی و اخلاقی تلفات جانی و مالی عراقی‌ها خواند و گفت: «این حملات همچنین نقض حاکمیت عراق و ثبات و تمامیت ارضی و امنیت ملت آن است».

طلال تصریح کرد:« در همین خصوص جامعه بین المللی می بایست گام‌هایی را به منظور تقویت ثبات در منطقه و پشتیبانی از حق حاکمیتی عراق در حفاظت از اراضی و سلامت مردم خود بردارد».


کد مطلب: 732733

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732733/اعتراض-شدیداللحن-عراق-حملات-ترکیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com