پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

پرسپولیس با «شاهین» به سمت جام پَر کشید

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 732710
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر خود مقابل شاهین شهرداری بوشهر یک قدم دیگر به گوکر قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران نزدیک شد.
پرسپولیس با «شاهین» به سمت جام پَر کشید
به گزارش جهان نيوز،تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۱ امشب میزبان شاهین شهرداری بوشهر در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بود که این دیدار با تک گل مهدی ترابی به سود میزبان به پایان رسید.

مهدی ترابی (۶۶) برای پرسپولیس گلزنی کرد.

دو تیم در حالی تن به تساوی بدون گل در ۴۵ دقیقه ابتدایی دادند که مالکیت توپ و میدان بطور کامل در اختیار شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس بود اما دفاع چند لایه و متراکم شاهین مانع از پاسکاری های کوتاه سرخپوشان شد.

پرسپولیسی‌ها بارها از کناره‌های زمین قصد ارسال توپ برای مهاجمان خود در محوطه شش قدم حریف را داشتند اما دفاع مناسب نماینده بوشهر تنها یک بار در دقیقه ۱۲ به سرخ‌ها فرصت گلزنی داد که مهدی عبدی با بی دقتی آن را به بیرون زد تا دروازه ابوالفضل درویش وند در نیمه اول بسته بماند.

سرخپوشان پایتخت قصد داشتند دروازه درویش‌وند را که فصل گذشته در پرسپولیس حضور داشت را با شوت‌های از راه دور خود تهدید کنند اما دقت پایین این توپ‌ها رحمتی را برای سنگربان شاهین به همراه نداشت.

در دقیقه ۴۲ تکل خطرناک کمال کامیابی نیا باعث شد تا وحید کاظمی داور این مسابقه مجبور به اخراج هافبک پرسپولیس شده تا شاگردان گل محمدی مجبور به ادامه بازی با ۱۰ بازیکن شوند.

نیمه دوم در حالی برگزار شد که گل محمدی تصمیم به تغییر تاکتیک خود با ورود بشار رسن گرفت. هافبک تیم ملی عراق جانشین مهدی عبدی شد تا این تیم بتواند فشار بیشتری روی دروازه میهمان ایجاد کند. تاکتیکی که در نیمه دوم مناسب سرخپوشان بود و این تیم با حملات پردامنه خود با وجود یک بازیکن کمتر، بارها خط دفاعی شاهین را آزار داد تا بالاخره مهدی ترابی روی پاس بشار رسن و اشتباه مدافع شاهین توانست گل زیبایی را از زاویه نسبتاً بسته وارد دروازه حریف کند.

پس از این گل، مهرداد کریمیان هم تغییرات تاکتیکی خود را آغاز کرد تا با تعویض‌هایش مانع از باخت شاهین شود اما ورود دو مهاجم به زمین مسابقه و فشار از جناحین برای بازکردن دروازه پرسپولیس راهگشا نبود تا این تیم با قبول شکست دیگر در کارنامه فصل جاری خود و با توجه به برد قاطعانه چهار بر یک پیکان مقابل ذوب اهن به قعر جدول برود.

همچنین وحید کاظمی در دقیقه ۷۳ برای پرسپولیس خطای پنالتی گرفت اما پس از مشورت با کمک خود از این تصمیم صرفنظر کرد که بار دیگر اعتراض کادرفنی پرسپولیس را به همراه داشت.

برد سه امتیازی پرسپولیس باعث شد تا این تیم با ۵۳ امتیاز یک گام دیگر برای رسیدن به پوکر قهرمانی بردارد. شاهین نیز در انتهای جدول با ۱۷ امتیاز جا خوش کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *