جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۴

متن طرح سؤال از رئیس‌جمهور به دلیل مشکلات اقتصادی کشور

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 732701
متن طرح سؤال از رئیس‌جمهور در خصوص مسائل اقتصادی موجود در کشور از جمله از هم‌گسیختگی بازار مسکن، خودرو، تورم و ارز را منتشر شد.
طرح سؤال اقتصادی از رئیس‌جمهور + متن
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی طراح طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره مسائل اقتصادی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از تدوین طرح سؤال از رئیس‌جمهور به دلیل مشکلات موجود اقتصادی کشور خبر داد و اظهار داشت: موضوع از هم‌گسیختگی اوضاع بازار مسکن، خودرو و تورم عجیب و غریب و همچنین افزایش قیمت روزانه طلا و مشکلات ارزی در کشور باعث شد تا ما طرح سؤال از رئیس‌جمهور را در مجلس کلید بزنیم.

وی افزود: متأسفانه دولت برنامه مدونی برای حل مشکلات موجود اقتصادی ندارد و باید به خاطر این سوءتدبیر، در مجلس احضار شده تا به وکلای ملت پاسخگو باشد. 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما موضوع سؤال از رئیس‌جمهور را در مجلس به جریان انداخته‌ایم تا بر این اساس رئیس‌جمهور به مجلس و نمایندگان مردم پاسخ دهد که چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات اساسی کشور داشته و دارد. 

به گزارش فارس، متن طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره مسائل اقتصادی کشور از جمله از هم‌گسیختگی بازار مسکن، خودرو، تورم، مشکلات ارزی و افزایش قیمت روزانه طلا به شرح زیر است:

بسمه تعالی
هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام

با عنایت به مفاد اصل 88 قانون اساسی و مواد 210 و 211 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدین وسیله سؤالات اینجانبان در پنج محور ذیل از آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم برای طی فرایند رسیدگی، ارجاع به کمیسیون تخصصی و ارائه پاسخ در صحن علنی مجلس در اولین فرصت ممکن تقدیم می‌گردد:

1. چرا و به چه دلیل قیمت‌های ارز خارجی به سرعت در حال افزایش و ارزش پول ملی در حال کاهش است؟

2. علت از هم‌گسیختگی اوضاع بازار مسکن، خودرو و تورم عجیب و غریب چندصد درصدی بازار مسکن چیست و چرا دولت طی هفت سال گذشته هیچ اقدام جدی برای تأمین مسکن مردم و کنترل قیمت و کیفیت خودرو انجام نداده است؟

3. در کجای برجام اشتباه استراتژیک مرتکب شدید که آمریکا بدون کوچکترین هزینه از این توافق خارج و اروپا هم با پرروئی تمام همچنان خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران است، بدون آنکه خود به تعهداتش عمل کند، حتی در حد عملیاتی کردن طرح حقیرانه اینستکس.

4. قرار شد دولت به خاطر مشکلات ناشی از بیماری کرونا به واحدهای تولیدی و بخش‌های آسیب‌دیده وام اعطا کرده و کمک نماید. اما صدای اعتراض همه بخش‌ها بلند است. دولت در این زمینه چه کاری کرده و چقدر کمک کرده است؟

5. از فروردین 97 که قیمت دلار دولتی 4 هزار و 200 تومان اعلام شد تا امروز چند میلیارد دلار به این قیمت عرضه شده است؟ به چه کسانی داده شده و سرنوشت این دلارها چه شده است و چه تأثیری بر کنترل تورم داشته است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برجام بی مورد تاکنون، مشکل روابط بانکی ایران را حل نکرد
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت اینترنت همراه غیرقانونی است
Iran, Islamic Republic of
دولت بازار را رها کرده و به تکلیف مجلس نسبت به اینکه ۱۴ میلیارد دلار را به‌صورت سهمیه یا یارانه در اختیار مردم قرار دهد عمل نمی‌کند.
Iran, Islamic Republic of
گرانی بر زندگی و معیشت مردم اثرات نامناسبی دارد
Iran, Islamic Republic of
چرا حال اقتصاد ایران بد است؟ به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت، بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی و بی خیال دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس درخانه ملت!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
«شهید ابومهدی المهندس واقعاً ضدامریکایی بود و در مقطعی برای این که دچار آلودگی مذاکره با امریکا نشود، از فرماندهی سپاه بدر هم استعفا داد».
Iran, Islamic Republic of
«ملت عراق به دنبال محاکمه‌ی آمران و عاملان جنایت ترور شهید ابومهدی و اجرای عدالت درباره آنها است».
United States
حالا چقدر عجله؟؟!! یکسال صبر کنید دوره شان تمام شود!!!!
Iran, Islamic Republic of
سکه مرز ۱۰ میلیون تومان را رد کرد!
Iran, Islamic Republic of
ایران از اثر تحریمها برشیوع کرونا به دادگاه بینالمللی شکایت کرد
دادگاه بین‌المللی ازسال 1945 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکایی ها جنایتکار شماره یک درسراسر جهان است.
Iran, Islamic Republic of
دادگاه بین المللی ازسال 1945 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیر انسانی کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک درسراسر جهان است.
Iran, Islamic Republic of
قاچاق بزرگترین تهدید در مسیر جهش تولید است/ کشف ۳۶۲ میلیون تومان لوازم آرایشی قاچاق/ ولی متاسفانه دولت تاکنون هیچ کاری نکرده است و نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
دلیل گرانی مرغ؛ عدم نظارت و ارز ۴۲۰۰ تومانی
Iran, Islamic Republic of
استیضاحش کنید تا خلاص شویم. دلار بیشت و یک تومان شد. دلار بیشت و یک تومانی برابر است با رکود سنگین و مرگ بازار و حجم زیاد بی کاری.
Iran, Islamic Republic of
نرخ هر کیلو مرغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان شد
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور! طلا گرمی 300 تومن نشد +عکس
Iran, Islamic Republic of
لندن جنایتکار شماره یک نیز کاری از دستش برنمی آید
لندن جنایتکار شماره یک ازسال 1918 تاکنون ثابت کرد که نوکر آمریکا جنایتکار شماره یک درجهان است.
اروپا جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون به دستور آمریکا جنایتکار شماره یک به تروریست ها پناه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
........
Romania
فقط استیضاح ... التیامی بر هفت سال گرونی و بیتفاوتی خواهد بود!!!!
اگه توی آمازون زندگی میکردیم، این مشکلات رو نداشیم!!!
Iran, Islamic Republic of
ما از نمایندگان محترم مجلس انقلابی تقاضای عاجا داریم هرچه زودتر صدها سئوال وارده را از روحانی بپرسند . و از حقوق ملت دفاع کنند .
رضا
Iran, Islamic Republic of
طرح بی فرجام مسکن اجتماعی یا طرح خانه های 25 و 30 متری حقیرانه تر است یا طرح مسکن مهر ؟؟؟
هدف از طرح مسکن اقدام ملی در سال پایانی دولت چیست ؟؟؟ و چه مقدار بودجه در نظر گرفته است ؟؟؟!
آیا یک کارمند با دریافتی 4 میلیون در طرح ضعیف مسکن اقدام ملی ، میتواند خانه دار شود ؟؟؟
وزیر اسبق مسکن از دولت لیبرالها پاسخ می دهد ؟؟؟!!!
United States
تا سال آینده افزایش قیمت گازوئیل مطرح نیست