سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

وضعیت هیأت‌ها در محرم چگونه خواهد بود؟

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 732689
معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان تدابیر جلوگیری از تعطیلی هیئات مذهبی در شرایط کرونایی گفت: ما تلاش داریم تا امسال هیأت‌های خانگی و مجازی را جدی گرفته و اگر در شهری وضعیت سفید بود، هیأت را به شکل عادی خود برقرار کنیم.
وضعیت هیأت‌ها در محرم چگونه خواهد بود؟
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هم اندیشی کارگروه‌های ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ با اشاره به رویکرد و اهداف ستاد محرم ۱۴۴۲ اظهارداشت: رویکرد و شعار امسال ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ سازمان تبلیغات اسلامی «ایجاد پیوند و همبستگی اجتماعی» است که تمام ادارات و مؤسسات وابسته این سازمان هم با محور قرار دادن این شعار برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

وی با تأکید بر این نکته که برنامه امسال بحث مردمی‌کردن تبلیغ و رویکرد برای مشارکت حداکثری مردم است، اذعان داشت: رویکرد امسال سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سال‌های گذشته این است که ما امسال تولید محتوای جدیدی نکرده و رویکرد و شعارمان را نسبت به ندای مردم طراحی کرده‌ایم و شاید آن آسیبی که در سال‌های گذشته ایجاد شد و رویکرد تبلیغی نمی‌توانست محور خود را با مردم یکی کند، به دلیل همین نکته بود که رویکرد اتخاذ شده جدای از صحبت و نگرش مردمی بود، اما امسال قصد داریم تا همان حرف مردم را از زبان دین بزنیم.

جلالی در ادامه و با بیان تدابیر جلوگیری از تعطیلی هیئات مذهبی در شرایط کرونایی تصریح کرد: طراحی ما به گونه‌ای است که در بدترین و بهترین حالت وضعیت کرونایی ترتیب برنامه‌های خود را حفظ کنیم. در بدترین شرایط در مدل‌های مختلف برگزاری هیأت از جمله هیأت‌های خانگی را خواهیم داشت و تلاش داریم تا هیچ مراسمی را تعطیل نکرده و فقط شکل آن را تغییر دهیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اضافه کرد: ما تلاش داریم تا امسال هیأت‌های خانگی و هیأت‌های مجازی را جدی گرفته و اگر در شهری وضعیت کرونایی سفید بود، هیأت را به شکل عادی خود برقرار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم امسال هم این است که رویکردمان را از تمرکز گرایی نسبت به استان‌ها تغییر داده تا برنامه‌های استانی توسط خودشان و به صورت بومی طراحی شود، اینگونه برنامه‌های ویژه محرم به صدها عنوان پروژه ارتقاء یافته و در سطح کشور و در استان‌های مختلف متنوع خواهد بود تا از این طریق شاهد خلاقیت و نوآوری در این حوزه باشیم.

گفتنی است، نشست هم اندیشی کارگروه‌های ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ، حجت‌الاسلام تجریشی معاون راهبردی، حجت‌الاسلام باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی، حجت‌الاسلام متقی‌فر مدیرکل آموزش، حجت‌الاسلام جنتی محب معاون اداره کل اعزام مبلغ، حجت الاسلام سیفایی مدیرکل فرق و ادیان، عاطفه سعیدی‌نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، آقای نیرهدی رئیس موسسه بینا و امین اشرفی رئیس روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات حوزه ریاست این سازمان برگزار شد و برنامه‌های ستاد محرم الحرام سال آتی مورد بررسی قرار گرفت و دبیران کارگروه‌ها توضیحاتی را نسبت به فعالیت‌های خود ارائه دادند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
.......