کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضایی: نمی‌توانیم به تحولات جهان بی‌تفاوت باشیم

تسنیم , 11 تير 1399 ساعت 11:35

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش آمریکا در تحولات چند دهه اخیر جهان گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به تحولات جهانی بی‌تفاوت باشد.


به گزارش جهان نیوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در نشست هماهنگی همایش بین المللی «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» طی سخنانی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد از فروپاشی نظام کمونیستی شوروی تنها نظامی بوده که مبارزه با آمریکا را در دستور کار خود قرار داده و امروز نمی‌تواند نسبت به تحولات اخیر بی‌سخن باشد.

وی افزود: آمریکا شیطان بزرگ برای انقلاب بوده و هست و پرچم‌داری مبارزه با او نیز تاکنون روی دوش رهبری معظم انقلاب قرار داشته است. این مقابله و مبارزه اخیرا به فضاهای جدید نظامی کشیده شده و شدیدتر شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: زمانی بود که آمریکایی‌ها با استفاده از صدام با ما مواجه می‌شدند ولی در چند سال اخیر و پس از خروج از برجام با تمام قوا و حتی قوای اقتصادی به صحنه آمدند.

رضایی با بیان اینکه این رویارویی می‌تواند به جنبه‌های فکری و تمدنی هم برسد، خاطرنشان کرد: این همایش می‌تواند جزو همایش‌هایی باشد که درگیری ما با آمریکا را به سطح علمی و تمدنی برساند.

وی بیان کرد: ما واسطه‌های سیاسی آمریکا در داخل کشورمان که رژیم شاهنشاهی بود را از بین بردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پول، سبک زندگی و فرهنگ آمریکایی توانسته طی 80 سال در جهان سیطره یابد و با همه وجود وارد جامعه، دانشگاه، اقتصاد و بورس ما شد. تحولات اخیر نمی‌تواند بدون توجه و موضع‌گیری و برنامه ما در این مواجهه تمدنی با آمریکا باشد.

رضایی بیان کرد: ما باید جایگاه خود را در این تحولات تعریف کنیم؛ می‌خواهیم به عنوان انسان مردد و تماشاچی بوده و یا می‌خواهیم نقش فعال در این تحولات داشته باشیم؟

وی افزود: آقای مکرون اخیرا گفته بود که ما منطق تحولات جهان را چون نفهمیدیم از تحولات عقب افتادیم. انقلاب و نظام ما نمی‌تواند نسبت به تحولات جهانی بی‌تفاوت باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شناخت و شناسایی این تحولات برای جامعه ما مهم بوده و تعریف این اتفاق و رویداد اهمیت دارد. آیا آمریکا و غرب اصولاً مدل اصلاحگری که تاکنون داشتند را می‌توانند داشته باشند؟ آیا توان اصلاحگری و عبور از این تحولات را دارند؟ باید به این نکته و اینکه این رویداد با رویدادهای قبلی تفاوت دارد یا خیر، پرداخته شود.

رضایی با تأکید بر ضرورت برگزاری این همایش در شرایط فعلی اظهار داشت: ما آغوش باز کردیم که نهادها بیایند و سخن خود را بگویند و قصد تبلیغات نداریم ولی قصد حاکمیتی داریم و ما خودمان را اولین مبارز در چند سال اخیر در برابر آمریکا می‌دانیم.

وی ادامه داد: ما اولین بازیگر تحولات بین المللی و نیروی مقابل آمریکا هستیم و امروز وظیفه داریم از این موضع حرف خود را بزنیم. باید بگوییم ما به عنوان جمهوری اسلامی چه آینده‌ای را برای تحولات تصور می‌کنیم و چه نقشی را ایفا خواهیم کرد. بیان موضع، تبلیغات نیست و تحولات رخ می‌دهد و ما حرف خود را می‌زنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ما دنبال جلب حداکثر نخبگان هستیم و منتقدین هم موضع و نظر خود را ارائه نمایند.

رضایی در پایان تاکید کرد: ما تفاوت این رویداد با جنبش‌ها و رویدادهای قبلی اینکه آیا آمریکا توان اصلاحگری این رویدادها را دارد یا نه، را مورد مطالعه قرار داده‌ایم.

بر اساس این گزارش، همایش بین المللی«افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» 11 آبان‌ماه به همت دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 732399

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732399/رضایی-نمی-توانیم-تحولات-جهان-بی-تفاوت-باشیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com