سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۲
مسعود اقبالی:

بازیکنان استقلال به خودشان هم رحم نمی‌کنند/ مجیدی چیزی برای گفتن ندارد و فقط کنار زمین فریاد می کشد!

چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 732363
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: فرهاد مجیدی کارآیی لازم را ندارد و به جای ایجاد انگیزه و هیجان در تیم، فکر و ذکرش به مسایل حاشیه‌ای است. این بچه ها تمرینات آن‌چنانی نداشتند.
مجیدی چیزی برای گفتن ندارد!
به گزارش جهان نيوز، دومین دیدار استقلال پس از تعطیلات لیگ برتر به دلیل کرونا هم بدون برد به پایان رسید تا این تیم از ۱۰ دیدار باقیمانده تا پایان لیگ نوزدهم و ۳۰ امتیاز موجود ۵ امتیازش را از دست داده باشد.

مسعود اقبالی مربی اسبق باشگاه استقلال و مدرس فوتبال در کنقدراسیون فوتبال آسیا در گفت و گو با مشرق، درباره دلایل کسب نتایج ضعیف تیم استقلال اظهار داشت: این استقلال تیمی نیست که مردم انتظار دارند. این تیم پس از تعطیلات هنوز در رخوت و بی خیالی بسر می برد و مشخص است که کسی با این تیم به شکل اصولی کار نکرده است. بازیکنان این تیم خالی از هیجان و انگیزه برای ادامه رقابت‌ها هستند. البته از طرفی نبود تماشاگران و عوامل بیرونی هم در کسب این نتایج دخیل هستند.

وی افزود: ضمن اینکه مربی این تیم کارآیی لازم را ندارد و به جای ایجاد انگیزه و هیجان در تیم، فکر و ذکرش به مسایل حاشیه ای است. این بچه ها تمرینات آنچنانی نداشتند. فوتبال ما برخاسته از فوتبالی پرخاشگرانه و درگیرانه است ولی بازیکنان استقلال خودشان به خودشان رحم نمی کنند و در جریان بازی به خودشان آسیب می زنند.

مدرس فوتبال ای‌اف‌سی اضافه کرد: علاوه بر این مسایل استقلال اصول فوتبال را هم مراعات نمی کند. اصل انتقال توپ از دفاع به حمله را نمی داند. سازمان دفاعی استقلال نظم ندارد و اشتباهات فردی در این تیم بیداد می کند. فوتبالی که استقلال بازی می کند نوعی فوتبال پینگ پنگی است که در اغلب اوقات می توان دریافت بازیکن از پاس دادن توپ هیچ هدفی را دنبال نمی کند و فقط بدنبال رفع تکلیف است.


اقبالی تأکید کرد: امروزه فوتبال به روش اقتصادی معنی پیدا می کند. دویدن بی امان و کار کردن با توپ باید بر پایه راه و روش تعیین شده باشد و بی دلیل دویدن به کار فوتبال امروز نمی آید. هر تیمی آرامش بیشتری داشته باشد و ساختار دفاعی دقیق تری داشته باشد موفق تر است. بازیکن باید الگوهای تهاجمی را تمرین کند تا بتواند رو به جلو بازی کند و پشت ۱۸ قدم بدون برنامه نایستد و نگاه کننده محض نباشد. دفاع کردن سریعتر و راحت تر به بازیکن آموخته می شود ولی اصول رو به جلو در فوتبال باید کار شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش مشرق که پس چرا همین بازیکنان در زمان استراماچونی بهترین فوتبال لیگ برتر ایران را ارائه می کردند توضیح داد: این بچه ها مربی را با مربی مقایسه می کنند و فرق را می بینند. فاصله استراماچونی با فرهاد مجیدی خیلی زیاد است. آن نظم و انضباطی که در کار استراماچونی بود را به یاد بیاورید. بازیکن مقایسه می کند و وقتی می بیند مربی اش دانش بالایی دارد از او حساب می برد و وقتی می بیند مربی چیزی برای یاد دادن به او ندارد او هم کار خودش را می کند.

وی خاطر نشان کرد: استقلال استراتژی و تاکتیک ندارد. مربی چیزی برای گفتن ندارد و فقط کنار زمین فریاد می کشد. آقای مربی وقتی شما چیزی به بازیکن یاد نداده ای حق نداری چیزی از او بخواهی. تعداد پاس به عقب های بازیکنان استقلال را بشمارید! اصلا پاس به عقب بی دلیل برای چیست؟ چون بازیکن ریز برنامه هایش را نمی داند و برنامه ای برای کارهایش ندارد.


کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: متأسفانه مدیران ما برای حفظ جایگاه شان دنبال افراد مشهور و محبوب می روند و فکری به حال این روزهای تیم نمی کنند.

اقبالی در این باره که مجیدی تجربه لازم برای کار در یک تیم لیگ برتری را ندارد گفت: یحیی گل محمدی اگر امروز در پرسپولیس موفق است برای این است که سالها زحمت کشیده و مربیگری در لیگ یک و برتر را در چنته دارد. محمود فکری سالیان سال در لیگ دسته اول کار کرده و امروز در یک تیم میان جدولی مشغول است. بارها به شاگردانم در کلاس های مربیگری گفته ام با ۱۰ ساعت و ۲۰ ساعت کلاس مربیگری نمی توانید مربی شوید.

وی افزود: فرگوسن با آن دانش بالای فوتبالی اش تا سال آخری که کار می کرد روزی ۱۲ ساعت در اتاق کارش مشغول یادگیری بود. کی روش در ایران که بود روزانه ۱۲ تا ۱۴ ساعت در آکادمی فوتبال مشغول بود و کار می کرد. استقلال چنین مربی می خواهد که هم تجربه لازم را داشته باشد و هم حرفی برای یاد دادن به بازیکنان وگرنه تا مربی کاردانی برای استقلال انتخاب نشود نتایج همین یا بدتر از این خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
حاجی مایلی با اینکه سنش بالا رفته ولی او را بیاورند..... استارت تحول در فوتبال ایران بعد از انقلاب با مایلی کهن شروع شد....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
من پرسپولیسی هستم باید بگم استقلال زمان استراماچونی با الان خیلی تفاوت دارد.در بازی با سایپا چیزی از استقلال ندیدم.