پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۸
غروب غم انگیز سه شنبه در تهران؛

فوت ۱۸ نفر در آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر/ امکان خرابکاری صددرصد شایعه است +فیلم و تصاویر

سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 732338
متاسفانه با توجه به شدت حریق تا این لحظه ۱۸ نفر جان باخته و ۱۳ نفر دیگر مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافتند.
فوت ۱۸ نفر در آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر/ امکان خرابکاری صددرصد شایعه است +فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، عصر روز سه شنبه صدای انفجار از منطقه شمال تهران به گوش رسید و فیلم های مختلفی در این خصوص در فضای مجازی منتشر شد.

به همین منظور حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استاندار تهران، با اشاره حادثه افنجار در شمال تهران، اظهار کرد: موضوع در دست بررسی است و افراد مسئول در حال تهیه گزارشات اولیه هستند.

بعد از آن جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، اظهار کرد: در طبقه ۲- یک مرکز درمانی واقع در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس آتش سوزی رخ داده و صدای انفجار نیز مربوط به همان حادثه است.
 


گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران، اظهار کرد: نشت گاز علت آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا در خیابان شریعتی (در شمال تهران) بود.

همچنین سردار هداوند جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ، درباره حادثه انفجار در درمانگاه سینا ‏اطهر، گفت: علت وقوع انفجار، آتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن و در است.

وی افزود: این کپسول‌ها در طبقه زیر زمین بیمارستان قرار داشته و پس از انفجار آن‌ها، شعله آتش به طبقات بالایی بیمارستان سرایت کرده است.

جانشین رئیس پلیس پایتخت گفت: همه نیروی‌های امدادی، انتظامی، آتش نشانی و اورژانس در محله وقوع حادثه حضور دارند و به وسیله جرثقیل، افراد داخل بیمارستان در حال خارج شدن هستند.

وی ادامه داد: علت وقوع انفجار، اتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن در این مرکز درمانی است.

گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران، گفت: اطفای حریق به خوبی انجام شده است و حدود ۱۵ نفر که روی پشت بام بودند توسط اتش نشانی نجات یافتند.

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران در گفت‌وگو با فارس، از فوت ۱۳ نفر در حادثه درمانگاه سینا اطهر خبر داد.

وی گفت: با هماهنگی نماینده سازمان بهشت زهرا فوت این افراد تایید می‌شود.
به گفته صابریان این حادثه شش مصدوم داشت که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس از اطفای آتش سوزی در کلینیک سینا خبر داد.
وی افزود: از دقایقی قبل و با اطفای آتش سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاق های این کلینیک آغاز شده است.

هم اکنون جلسه ستاد بحران در دفتر شهردار منطقه یک با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در حال برگزاری است. نیروهای امدادی و عملیاتی در حال ارائه گزارش هستند.

دادستان تهران نیز در گفتگو با شبکه خبر گفت: در این حادثه تاکنون ۱۳ نفر از هموطنان فوت کردند و ۶ نفر هم مصدوم شده‌اند.10 نفر از این اجساد زن و ۳ نفر مرد هستند و این اجساد در حال انتقال به بهشت زهرا هستند.

القاصی مهر افزود: وضعیت محل حادثه آرام است و این صحنه در حال کنترل عوامل انتظامی است و مشکل خاصی وجود ندارد. علت حادثه در دست بررسی است اما مشخص نیست علت واقعی چه بوده است.

دانلود فیلم علت انفجارهای عصر امروز تهران

23:50/ ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی: تا ساعت ۰۰:۱۰ بامداد ۱۹ نفر از داخل ساختمان خارج شدند که فوت ۱۸ نفر قطعی است.

00:30/ سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۰ در خیابان شریعتی قبل از میدان قدس داخل کوچه ماهرو زاده (منطقه ۱) ساختمان آزمایشگاه پزشکی دچار انفجار شد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: با توجه به حضور عوامل امدادی، محدودیت‌هایی در معابر اطراف اعمال شده است.

وی گفت: شمال به جنوب خیابان شریعتی از میدان قدس و در جنوب به شمال از تقاطع خیابان شریعتی و خیابان موسی وند محدودیت تردد داریم. وضعیت ترافیکی آن محدوده تحت کنترل است.

00:35/ سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دقایق اولیه حادثه با حضور در محل حادثه بیمارستان سینا با اشاره به اینکه توسط کارشناسان آتش نشانی و کارآگاهان پلیس علت وقوع حادثه در دست بررسی است،  عنوان داشت :به محض وقوع حادثه عوامل پلیس راهور  و پلیس پیشگیری و یگان امداد در محل حضور یافته و  اقدامات لازم را در حوزه های ترافیکی، انتظامی  بعمل آوردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آتش اطفا و اوضاع تحت کنترل می باشد، گفت: در بررسی های اولیه علت وقوع حادثه را نشت گاز و اتصالی کابل برق اعلام نموه اند که اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. اکیدا توصیه می شود مردم از حضور در  محل حادثه خودداری تا یگان های امدادی سریعتر و بهتر بتوانند ماموریت خود را انجام دهند.










00:50/ رییس پلیس تهران: امکان خرابکاری صددرصد شایعه است
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت حریق در کلینیکی در نزدیکی میدان تجریش اظهار داشت: بر طبق مشاهدات شاهدان عینی آتش‌سوزی از داخل حیاط کلینیک خصوصی ابن سینا آغاز و در ادامه به سایر طبقات سرایت کرده  و در نهایت کل ساختمان منجر به حریق شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد:بلافاصله بعد از وقوع آتش سوزی, آتش نشانی, پلیس, اورژانس و تیم‌های امدادی در محل حاضر شدند اما متاسفانه با توجه به شدت حریق تا این لحظه 19 نفر جان باخته و ۱۳ نفر دیگر مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافتند.

وی گفت: هویت جان باختگان هنوز تشخیص داده نشده و ممکن است هم از مراجعین و هم از کادر درمانی باشند.
 




سردار رحیمی با اعلام این مطلب که هم اکنون تیم‌هایی از آتش نشانی و اورژانس در محل حضور دارند از حضور تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی و تیم جنایی برای بررسی صحنه حریق با حضور قاضی قتل خبر داد تا علت اصلی حادثه بررسی شود.
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا  این امکان وجود دارد که حادثه حریق خرابکاری باشد، گفت: این مسائل صددرصد شایعه است و آتش سوزی در این مرکز خصوصی منجر به حریق شده است.

دانلود فیلمی هولناک از لحظه انفجار مرگبار تهران

دانلود فیلم جدید از لحظه انفجار در کلینیک سینا


فوت شدگان در طبقه پنجم حضور داشتند
مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در محل حادثه گفت: در پی تماس شهروندان و اعلام یک مورد گزارش انفجار و آتش سوزی گسترده در یکی از مراکز درمانی واقع در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس، نیروهای عملیاتی آتش نشانی در ساعت ۲۰:۴۶ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان پنج دقیقه (ساعت ۲۰:۵۱ دقیقه) به محل حادثه رسیدند.

وی ادامه داد: در همان ثانیه‌های نخست از سوی ستاد فرماندهی عملیات، ۴ ایستگاه عملیاتی حریق به همراه یک گروه نجات و خودروهای پشتیبانی عازم محل حادثه شدند. در دقایق بعدی تعداد ایستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز با دستور فرمانده عملیات افزایش پیدا می‌کند.

داوری با بیان مختصات محل آتش سوزی گفت: محل آتش سوزی یک ساختمان ۵ طبقه با کاربری کلینیک درمانی بود که بر اساس اظهارات ا‌ولیه در طبقه منهای دو، حجم بالایی از شعله های آتش مشاهده و صدای انفجار متعدد به گوش رسیده بود. این صدای انفجارها حتی در زمان حضور نیروهای آتش نشانی هم به گوش می‌رسید.بررسی ها نشان می‌داد عمده صدا از سیلندرهایی بود که در این طبقه نگهداری می‌شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اشاره به وضعیت ساختمان در زمان حضور آتش نشانان گفت: شدت آتش به حدی بود که از فاصله زیاد مسیرهای منتهی به میدان قدس هم قابل رویت بود. در بدو ورود مشاهده شد که آتش به طبقات بالایی نیز رسیده است و به همین دلیل در کلیه طبقات دود غلیظی وجود دارد. همچنین شدت انفجارها به حدی بود که ساختمان‌های مجاور هم دچار آسیب شده بودند و ‌شیشه بسیاری از منازل اطراف این مرکز‌ شکسته بود.

وی افزود: نیروها به طور همزمان و از چند جهت اقدام به اطفای آتش کردند و علیرغم حجم بالای دود و‌ حرارت، با تلاش فراوان موفق شدند به طبقات بالایی نفوذ و مشغول جستجوی اتاق ها و بخش های مختلف شدند. به محض ورود به طبقات، بدون فوت وقت اقدام به خارج کردن مصدومان از ساختمان کردند که در نهایت چیزی حدود ۲۰ نفر موفق به خروج‌ شدند.

داوری همچنین درخصوص تعداد کشته‌شدگان این حادثه گفت: متاسفانه ۱۸ نفر از شهروندان‌مان که عمدتا در طبقه پنج ساختمان حضور داشتند جان خود را از دست دادند و ‌حال یک‌ نفر نیز وخیم گزارش شده است. متاسفانه سیزده نفر از این افراد در اتاق های عمل و ریکاوری که در بالاترین طبقه ساختمان قرار داشت حضور داشتند و به دلیل شرایط حرارت و دود، امکان خارج شدن نداشتند.

این کارشناس ایمنی و آتش نشانی با اشاره به وسعت عملیات و‌ همچنین لزوم همراهی و‌ همکاری شهروندان با نیروهای امدادرسان در مواقع بحران، گفت: جا دارد این مصیبت را به خانواده درگذشتگان این حادثه تسلیت گفته و آرزوی سلامتی داشته باشیم برای همه بازماندگان. رعایت مسایل ایمنی سازه‌های عمومی علی الخصوص مراکز تجمعی درمانی یکی از دغدغه های همیشگی است که به نظر می رسد با مشاهده حوادثی اینچنینی باید به عنوان ‌یک اولویت مد نظر سازندگان و مدیران این گونه مراکز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


........
Iran, Islamic Republic of
دستمریزاد میگم به آقایان زحمتکش و پرتلاش بابت این همه مدیریت خوبشان ... واقعا خسته نباشید میگم چقدر شبانه روز تلاش میکنن، بخاطر مرگ 18 نفر انسان بی گناه که تو آتش سوختند.... و تسلیت میگویم به خانوادها ی داغدار که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند...
آراس
Iran, Islamic Republic of
.... آتش نشان ها نقش اصلی فداکاری رو تو فیلم آتش سوزی دارن. .
Iran, Islamic Republic of
اقای جهان تیغی من نمی دانم شما کدوم وری هستید ولی از لحظه ی انتشار خبرازمایش واکسن به خانواده گفتم احتمال خرابکاری خواهد بود تا ایران نتونه موفق شه ...
اشکان
Iran, Islamic Republic of
آتش سوزی ها و انفجار های این روزها ، نشانه یه چیزه ، خرابکاری و تروریسم ، باید بررسی که چه کسانی و چرا پشت این رخداد های تلخن ، اسراییل ، آمریکا ، عربستان سعودی یا برخی از ایرانی ها ، من خودم و خونوادم در جاهای شلوغ و بسته نمیریم هم بخاطر کرونا و هم بخاطر خرابکاری و تروریسم ..
شراره
Iran, Islamic Republic of
......
بابک
Iran, Islamic Republic of
شما هم بایستی با این توهمی که دارید در یکی از مراکز روان-درمانی بستری شوید. البته قبل از بستری شدن از شرایط ایمنی سازه اون مرکز مطلع شید.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اصلا بیمارستان ها و کلینیک ها .خیلی هاشون امن نیستند. ..مثلا تشریف بیارید بیمارستان امام خمینی.ره . ساری مازندران. روی دیوار ها کپسول اطفا حریق نیست. فقط برچسب و کاغذ شون مونده رو دیوار!!!!!