کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر دو نماینده تهران به محروم‌ترین بخش ری

10 تير 1399 ساعت 21:46

دو روز پیش هفت نفر از اعضای مجمع نمایندگان تهران در اولین سفر کاری خود به بخش فشافویه در شهرستان ری آمده بودند؛ امروز نیز در ادامه احصای مشکلات شهرستان ری دو نماینده تهران به بررسی مشکلات بخش قلعه نو پرداختند.


به گزارش جهان نیوز، سید علی یزدیخواه و مجتبی توانگر عضو مجمع نمایندگان تهران امروز با حضور خود در بخش قلعه نو شهرستان ری از نزدیک در جریان مشکلات این بخش قرار گرفته و در خصوص پیگیری و رفع مشکلات تبادل نظر کردند. 
 


دو روز پیش هفت نفر از اعضای مجمع نمایندگان تهران در اولین سفر کاری خود به بخش فشافویه در شهرستان ری آمده بودند؛ امروز نیز در ادامه احصای مشکلات شهرستان ری دو نماینده تهران به بررسی مشکلات بخش قلعه نو پرداختند.

بخش نو یکی از پنج بخش شهرستان ری است که ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی و دامداری دارد چنانکه کشتارگاه های بزرگ استان در این منطقه واقع شده اند اما مشکلات حق‌آبه کشاورزی و عدم تخصیص آب کافی به زمین های این بخش باعث شده تا کشاورزان دچار مشکل شوند و سبزیجات و صیفی جات که در گذشته مهمترین محصول این بخش بود، جای خود را به گندم، جو و ذرت بدهد.

وجود ۱۸ اثر ارزشمند تاریخی در این بخش به عنوان توانمندی های بالقوه سرمایه گذاری گردشگری، ظرفیت های خوبی برای جذب توریست دارد که آتشکده ری در تپه میل با بیش از ۲۳۰۰ سال قدمت از مهمترین آثار باستانی ایران است اما در میراث گرانبها و سایر آثار تاریخی شهرستان ری در گذر زمان به گرد فراموشی سپرده شده و عدم رسیدگی و نگهداری مناسب باعث از بین رفتن تدریجی آنها شده است. 
 
سید علی یزدیخواه و مجتبی توانگر نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از صبح امروز به همراه حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، صادقی بخشدار قلعه نو و سایر مسؤولان محلی با حضور در بخش قلعه نو ابتدا در روستای فیروزآباد به زیارت امامزاده شعیب و شهدای مدفون در این بقعه متبرکه رفتند.

بازدید از آتشکده ری، شهرک صنعتی عشق آباد و دوربرگردان طالب آباد از دیگر برنامه های امروز نمایندگان مجلس و مسؤولان شهرستان در بخش قلعه نو بود. 
 

در ادامه نشستی با حضور امام جمعه و ائمه جماعات بخش قلعه نو، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قلعه نو، جمعی از کشاورزان و دامداران در محل سالن جلسات شهرداری قلعه نو برگزار شد.  نماینده مردم تهران در این برنامه گفت: در بخش قلعه نو با یک و نیم میلیون جمعیت راه عبوری مردم با ترافیک سه راه تقی آباد همراه است و تا میدان ۱۵ خرداد ورامین ادامه دارد که با توسعه حمل ونقل ریلی این مورد حل می‌شود.

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در دومین بازدید مجمع نمایندگان از بخش های شهرستان ری در  جلسه ای که با حضور مسئولان شهرستان در محل سالن جلسات شهرداری قلعه نو برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ مجمع نمایندگان استان تهران با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برگزار شد که طی آن مقرر شد مشکلات شهرها و بخش های اطراف استان تهران احصاء و پیگیری شود. 
 
وی با بیان اینکه برخی مشکلات کلیدی و مهم هستند، گفت: یکی از این مشکلات بحث حمل و نقل است که در این راستا توسعه مترو و قطار شهری با توجیه اقتصادی تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد که علاوه بر آسایش مردم، جابه جایی قطب‌های جمعیتی را خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه هدف ما خدمتگزاری به مردم است، افزود: ما باید صلاحیت خود را از طریق خدمت به مردم اثبات کنیم و برای این کار دو مؤلفه مهم باید رعایت شود که اولین مورد کار کردن برای مردم و دومین مورد کار برای تقویت دین مداری مردم است.

یزدیخواه ادامه داد: اگر کار کردن فقط برای ارائه خدمات باشد که طاغوت نیز همین کار را می‌کرد اما نظام اسلامی اقدامات قابل توجهی برای خدمت به مردم ارائه کرده است که البته شایستگی‌های مردم خیلی بیشتر است.

یزدیخواه تصریح کرد: آب شرب روستاها و موضوع حمل و نقل مورد توجه نمایندگان است و در بخش قلعه نو با یک و نیم میلیون جمعیت راه عبوری مردم با ترافیک سه راه تقی آباد همراه است و تا میدان ۱۵ خرداد ورامین ادامه دارد که با توسعه حمل ونقل ریلی این مورد حل می‌شود. 

وی با اشاره به حق‌آبه کشاورزان گفت: از فرماندار می‌خواهیم یک کارگروه حقابه کشاورزی تشکیل دهند و ما نیز در مجلس معاون وزیر نیرو را دعوت می‌کنیم و در خصوص حق‌آبه روستایی و تصفیه خانه‌های جدید و جنوب تهران سوالات را مطرح خواهیم کرد چرا که این منطقه دشت حاصلخیزی بوده و یا آب قنات و چاه یا رودخانه‌های جریانی را داشته است اما الان آبی که به این منطقه می‌آید از آب سرخه حصار است و کشاورزی با این آب مشروب می‌شود و موضوع آب مسئله‌ای نیست که مردم در آن دخیل بوده باشند و یک موضوع زیست محیطی است.

 عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه حق‌آبه قبلاً از جاجرود تامین می شد، خاطرنشان کرد: حق‌آبه ای که به ری دادند از سد ماملو بوده و تهاتر کردند که آب چاه‌های منطقه شرق استان تهران را دادند که از کیفیت مناسبی برخوردار نبود و کشاورزان ضرر کردند و به جای آن آب تصفیه شده پساب را به ورامین اختصاص دادند که باید این موضوع دنبال شود و حقابه کشاورزی حل شود.
 
حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز اظهار داشت: تعامل شایسته و اثربخش با جریانهای سیاسی و اجتماعی شناسنامه دار در راستای منافع عمومی از اقدامات اساسی دولت در این شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه آرامش سیاسی در الویت برنامه‌های کاری شهرستان ری قرار دارد افزود: توجه به زیرساخت های شهری از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید در شهرستان ری است و در این راستا ۲ روستای قلعه نو و قیام دشت این شهرستان اخیراً به شهر تبدیل شده است. 

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: مردم در هفت سال گذشته اثرات تخصیص اعتبارات از محل ارزش افزوده را در محل زندگی خود به خوبی درک کرده اند.

توکلی تصریح کرد: به واسطه استفاده از مالیات بر ارزش افزوده، احداث ساختمان دهیاری، سوله های چند منظوره بحران، ورزش و کارآفرینی در روستاها، بهسازی جاده های روستایی و آبرسانی به روستاها و احداث مدرسه از خدماتی است که در شهرستان ری انجام شده است.


کد مطلب: 732334

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732334/سفر-دو-نماینده-تهران-محروم-ترین-بخش-ری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com