کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله پرافتخارترین المپین ایران به ویلموتس

ورزش سه , 10 تير 1399 ساعت 8:26

پرافتخارترین المپین ورزش ایران معتقد است بالا رفتن قیمت ارز کار را برای اداره فدراسیون ها بسیار سخت کرده.


به گزارش جهان نیوز، هادی ساعی که چند وقتی است به فدراسیون تکواندو بازگشته و به عنوان مدیرفنی تیم ملی فعالیت می کند، در کمیته ملی المپیک هم جزو اعضای هیات اجرایی به شمار می رود و به همین دلیل از اتفاقات مدیریتی ورزش ایران هم کاملا باخبر است.

این قهرمان سابق تکواندو که با 2 طلا و یک برنز المپیک، پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در همه ادوار المپیک به شمار می رود، با توجه به افزایش هزینه ها و وضعیت ادامه دار شیوع ویروس کرونا، نگران ورزش ایران و ورزشکاران ایرانی است.

هادی ساعی درباره اینکه مسئولان فدراسیون تکواندو از خردادماه به دنبال برگزاری اردوی تیم ملی بودند، به "ورزش سه" گفت: متاسفانه به ما مجوز ندادند. البته هنوز تاریخ رویدادی هم مشخص نشده که بخواهیم برای آن برنامه ریزی کنیم. همه مسابقات در سال 2020 منتفی شده و برای برگزاری اردوها هم منتظر مجوز ستاد مقابله با کرونا هستیم.

وی درباره گلایه های میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور، دو تکواندوکار المپیکی ایران عنوان کرد: این دو نفر مشکلاتی داشتند که ما جلسه ای با آن ها برگزار کردیم و سعی کردیم تا حدودی مشکلاتشان را برطرف کنیم. برای تمرینات انفرادی وسایلی برایشان تهیه کردیم. به عنوان مثال آدمک های تمرینی برایشان تهیه کردیم. شاید برخی بگویند که این آدمک ها هزینه ای ندارد، اما هر کدام 8 میلیون تومان است. ما تا جایی که از دستمان برمی آمد، صحبت های بچه ها را شنیدیم و خواستیم احساس تنهایی نکنند.

مدیرفنی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که از نظر او المپیک توکیو با توجه به شیوع کرونا برگزار می شود یا خیر، گفت: با این شرایطی که در حال حاضر در تمام دنیا وجود دارد، فکر نمی کنم المپیک برگزار شود؛ مگر اینکه خیلی زود دارو یا واکسنی برای این بیماری پیدا کنند. با این حال یک سال تا برگزاری المپیک باقی مانده و از نظر من بعید است که بتوان شرایط را برای برگزاری المپیک مهیا کرد.

ساعی در واکنش به اینکه برخی علیه انتقاد او از کارلوس کی روش موضع گرفته بودند، گفت: من کاری به کی روش ندارم. بحث مربیانی بود که پول های زیادی در سال های اخیر از ایران خارج کردند. خیلی ها می گویند در ورزش پول نیست، اما این مبالغ هنگفت خیلی راحت به مربیان خارجی در فوتبال داده می شود. همین ویلموتس که پرونده اش اخیرا به جریان افتاده، کلا یک ماه هم در ایران نبوده، اما کلی پول گرفته و الان هم شنیدم به دنبال دریافت 100 میلیارد دیگر است! این مبالغ از بودجه یک سال کمیته ملی المپیک و حتی ورزش ایران بیشتر است. کمیته المپیک به 50 فدراسیون بودجه می دهد، اما بودجه خودش به اندازه قرارداد ویلموتس نیست!

وی ادامه داد: اکثر فدراسیون های ما مشکلات مالی دارند. من به واسطه حضور در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با فدراسیون ها در ارتباطم و مشکلات آن ها را می دانم. به ویژه فدراسیون های المپیکی برای اعزام ورزشکاران خود به مسابقات مختلف با دردسرهای زیادی مواجه هستند. قبلا یک تیم 10 نفره را می شد با 200، 300 میلیون اعزام کرد، اما الان همان تیم را با یک میلیارد هم نمی توان به یک مسابقه خارجی فرستاد. هزینه های فدراسیون های المپیکی به خاطر تعدد اعزام ها بیشتر دلاری است، اما آن ها بودجه را به صورت ریالی دریافت می کنند. دلار هم که هر روز قیمتش بالاتر می رود.

هادی ساعی در پایان درباره وضعیت مبهم کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: انتخابات دوباره کمیسیون ورزشکاران که منتفی است. فکر می کنم به زودی جلسات این کمیسیون برگزار شود و چند نفر از اعضای علی البدل جانشین ورزشکارانی شوند که استعفا دادند. آنطور که یادم می آید حمید سوریان و کیانوش رستمی استعفا دادند و کیمیا علیزاده هم که از کشور خارج شده. سه نفر جایگزین آن ها خواهند شد.


کد مطلب: 732239

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732239/حمله-پرافتخارترین-المپین-ایران-ویلموتس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com