کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدافع حرمی که نیمی از حقوقش را به مستمندان می‌داد

کیهان , 10 تير 1399 ساعت 8:23

عباس نصفی از حقوق ماهانه‌اش را صرف امور خیریه می‌کرد. در واقع او بخشی از حقوقش را به دو خانواده‌ای می‌داد که یکی‌شان بیمار سرطانی و دیگری بچه یتیم داشتند.


به گزارش جهان نیوز، شهید مدافع حرم عباس آسیمه در سال 1368 به دنیا آمد. بعد از اخذ مدرک دیپلم در رشته هوا و فضای دانشگاه آزاد قزوین درس خواند. آسیمه در جوانی به استخدام سپاه پاسداران درآمد. مدتی به عنوان تیرانداز نمونه انتخاب شد. داوطلبانه برای دفاع از حرم آل‌الله به سوریه رفت. 21 دی سال 1394 در سن 26 سالگی در حلب جان به جان آفرین تسلیم کرد. پیکر پاکش هنوز به وطن باز نگشته است.

برادر شهید آسیمه از قول یکی از فرماندهانش گفته بود: «عباس نصفی از حقوق ماهانه‌اش را صرف امور خیریه می‌کرد. در واقع او بخشی از حقوقش را به دو خانواده‌ای می‌داد که یکی‌شان بیمار سرطانی و دیگری بچه یتیم داشتند. باقی حقوقش را هم بخشی صرف امور روزمره‌اش و بخشی را خرج هیئات و مراسم مذهبی می‌کرد. در طول ماه شاید 20 روزش را روزه می‌گرفت و غذایی که محل کارش به او می‌دادند، به خانواده‌های مستمند می‌داد.»



شهید مدافع حرم عباس آسیمه در بخشی از وصیت نامه‌اش نوشته بود: «اگر عزم رفتن به سوریه کردم و از خداوند خواستار این موضوع گشتم به این دلیل بود که نمی‌توانستم نسبت به مظلومیت مردم سوریه، در خطر بودن حرم آل‌الله که اگر فداکاری آنها نبود چیزی از اسلام باقی نمانده بود و تلاش تکفیری‌ها در جهت مخدوش ساختن چهره اسلام در عالم و البته ندای رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند سوریه نباید سقوط کند، که اگر در این مقطع زمانی و مکانی در مقابلشان ایستادگی نکنیم باید در مرزهای خودمان شاهد آغاز درگیری‌ها بودیم.»


کد مطلب: 732236

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732236/مدافع-حرمی-نیمی-حقوقش-مستمندان-می-داد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com