کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفری دوباره به جزیره آفتاب

9 تير 1399 ساعت 12:42


یکی از سخت ترین تجربیاتی که شیوع کرونا به خاطرات مردم سراسر جهان اضافه کرد، بی نصیب ماندن از نعمتی به اسم سفر بود. انسان به حرکت زنده است و سکون برایش سمی مهلک محسوب می شود. البته این سختی در این مدت صرفا شامل حال گردشگران و مسافران نشده است و خود صنعت گردشگری و بسیاری از صنایع دیگر وابسته مانند صنعت هواپیمایی و کاهش بی سابقه خرید بلیط هواپیما کیش ضربه ای سنگین را متحمل شده اند. در میان تمام نقاط ایران، یکی از قسمت هایی که جای خالی اش در سفرهای ایرانیان بسیار خالی بوده است جزیره آفتاب یعنی جزیره کیش است. امروز، به مدد سازمان وزرات بهداشت و پرتکل های بهداشتی، دوباره این شانس به گردشگران و مسافران داده شده تا به این جزیره زیبا سفر کنند. در این فرصت ما نیز با سفر دوباره به جزیره کیش همراه می شویم.
 


جزیره کیش و جاذبه های گردشگری اش
همیشه برای شناخت یک جزیره پر رمز و راز مانند جزیره کیش باید با تور آن همراه شد. همراهی با تور کیش و دیدن جاذبه های این جزیره تاریخی باید با تور کیش همراه شد. خشکی زیبایی در میان خلیج فارس و طبیعت بی نظیر آن برای هر کسی که این جزیره را تا به حال ندیده بسیار جذاب خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که اگر سفر به کیش تان برای چندمین بار است دیگر مانند بار اول نمی توانید از زیبایی های آن لذت ببرید. هر بار که به کیش سفر می کنیم، جاذبه های آن بیش از پیش برای مان معنا پیدا می کند و کیش مانند یک منشور هزار رنگ، در سفر بعدی مان، رخ دیگری از خود به ما نشان می دهد. برای تجدید خاطرات و آمادگی برای سفر دوباره به این جزیره، بهتر است نگاهی دوباره به جاذبه های این جزیره بیاندازیم.
 

حریره، شهر باستانی کیش
تفاوتی که به عنوان یک شهر باستانی در شهر حریره با دیگر شهرها می بینید بی نظیر است و شاید بتوان گفت که نمونه دیگری از این شهر را نمی توان در هیچ جزیره دیگری دید. به راستی که جزایر ایران هم مانند شهرهای بزرگش از همان دیرباز، دارای تمدن بوده اند و جایگاه ویژه ای داشته اند. شهر حریره برای بررسی یک باستان شناس وحتی یک گردشگر عادی یکی از جادویی ترین اماکن ممکن است. ساختار این شهر به گونه ای است که می توان در تمام شاهراه های آن همچنان آب شیرین و قابل شرب را دید. این خود یکی از عجیب ترین قسمت های جزیره کیش است که می توان شهری باستانی پیدا کرد که در میان انبوهی از آب شور اقیانوس، هزاران سال پیش، قادر به پیدا کردن و انتقال آب آشامیدنی در تمام مساحت شهر بوده است. اگر به شهرهای امروزی دقت کنید، متوجه می شوید که چنین پیوستگی در خدمات و امکانات از شاخصه بارز شهرهای پیشرفته است و همین باعث می شود که به اسرار آمیز بودن شهر حریره اضافه شود. با رزرو هتل کیش و انتخاب اقامتگاه مناسب تا حریره راه زیادی ندارید و به محض اقامت می توانید به راحتی به دیدن این شهر بروید.
 

شهر کاریز، حافظه تاریخی کیش
این شهر تاریخی در کنار یکی از بروز ترین مجموعه های ورزشی کیش و زمین تنیس آن قرار گرفته که با بروز ترین فناوری های ساخته شده است و مسابقات بسیاری در آن اجرا شده است. شهر کاریز کیش یکی دیگر از نمونه های معماری خاص است که تنها در جزیره کیش می توان یافت؛ یکی از عجیب ترین قسمت های این شهر، دیوارهای آن است که همگی از سنگ های ساحلی عظیم الجثه ای تشکیل شده و حیرت انگیز تر آن است که کسی هنوز نمی داند این سنگ ها با چه مکانیزم و ابزاری در هزاران سال پیش جا به جا شده و دیوارهای این شهر را تشکیل داده است. روایتی که از این شهر در اسناد حکومتی دوره ساسانیان و اشکانیان گفته می شود، نشان از آن دارد که این شهر حداقل 2700 سال پیش بنا شده است و جالب تر این است که سال ساخت این شهر با دورانی حکم رانی ایران بر جهان برابری می کند. شهر کاریز نیز مانند حریره از سیستم آب رسانی ویژه ای برخوردار است اما یک شاخصه شگفتی ساز دیگر آن این است که تمام قسمت هایی که از آن آب عبور می کرده تا به دل شهر برسد همگی مانند تونل ها و آبراه های سرپوشیده ساخته شده اند و دلیل اصلی این کار بنا بر تحقیقاتی که انجام شده به این دلیل بوده که از بخار آب شرب جلوگیری شود. طبیعی است که در ایران و به ویژه جزایر آن، نعمت آب یک نعمت بسیار ارزشمند به حساب بیاید.

تفریحات کیش، متنوع و پرهیجان
اول از همه باید در مورد تفریحات کیش به این نکته اشاره کرد که بزرگ ترین مجریان برنامه های تلویزیونی که امروزه از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند همگی از همین جزیره زیبا شروع کرده اند و توانسته اند در فضای شاد کیش هم مسافران و گردشگران را تحت تاثیر قرار بدهند و هم جایگاه ویژه ای در این صنعت پیدا کنند. از دیگر تفریحات کیش می توان به پاراسل کیش و پرواز به آسمان آن اشاره کرد و فلای برد کیش که حس فیلم های فضایی را در آدم زنده می کند و غواصی در آب که جهان شگفت انگیز اقیانوسی خلیج فارس را به شما نشان می دهد. البته نمی توان از کشتی های تفریحی کیش غافل شد و از ساز و ضرب شبانه و گشت زدن در پهنای خلیج نیلگون فارس غافل شد.


کد مطلب: 732168

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732168/سفری-دوباره-جزیره-آفتاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com