سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

هشدار حریرچی به مردم ایران / جوانان، نوجوانان و کودکان نیز در معرض ابتلا به کرونا هستند / ویروس را عادی‌انگاری نکنیم

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 732073
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه افراد جوان، نوجوان و کودکان نیز در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: ابتلا این قشر با علایم کمی همراه است.
هشدار حریرچی به مردم ایران
به گزارش جهان نيوز، ایرج حریرچی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با ابراز تأسف از اینکه "با عادی‌انگاری و عادی‌پنداری شاهد افزایش قابل‌توجهی از مبتلایان به کرونا در آذربایجان ‌غربی هستیم" اظهار داشت: 11 شهر استان هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد و مردم باید موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند در غیر این صورت با افزایش قابل‌توجهی از مبتلایان و کمبودهای جدی روبه‌رو می‌شویم.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در آذربایجان ‌غربی با تدابیر مناسبی که اندیشیده شده بود در اسفند و فروردین‌ماه که اوج بیماری در سایر استان‌ها بود، مدیریت خوبی صورت گرفت و با افزایش و پیک بیماری و تلفات در آن ایام روبه‌رو نشدیم.

وی افزود: از اردیبهشت و خردادماه با توجه به بازگشایی‌های کشوری و عادی‌انگاری و عادی‌پنداری که در کل کشور حاصل شد رفتار مردم تغییر کرد و با عدم رعایت نکات بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی در این استان شاهد افزایش قابل‌توجهی از موارد بروز بیماری در آذربایجان ‌غربی بودیم.

حریرچی ادامه داد: با وجود افزایش تعداد ابتلا در استان با تدابیر اتخاذشده با کمبود تخت بیمارستانی، اکسیژن و یا کمبود مواد مصرفی و کیت‌های آزمایشگاهی روبه‌رو نشدیم.

نماینده ویژه وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر موارد بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی به‌درستی رعایت نشود با افزایش قابل‌توجهی از بیماران مبتلا به کرونا و کمبودهای جدی در استان روبه‌رو خواهیم شد.

وی به وضعیت شهرستان‌های استان اشاره کرد و متذکر شد: هم‌اکنون در آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی وضعیت قرمز و 6 شهرستان دیگر هم در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

حریرچی با بیان اینکه با توجه به تفویض اختیارات کشوری به استان، تصمیمات خوبی در آذربایجان غربی اتخاذ شده است، گفت: مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، مراکز فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، خانه‌های بازی و سایر مراکز تفریحی از پنجشنبه پنج تیرماه به‌مدت 2 هفته در این استان تعطیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: بی‌شک این اقدام نتیجه مطلوبی خواهد داشت چرا که هر اقدام خوب در فاصله‌گذاری اجتماعی پس از 5 روز باعث کاهش موارد سرپایی، بعد از دو هفته کاهش موارد بستری و بعد از یک ماه کاهش موارد مرگ‌ومیر را در پی دارد.

حریرچی با هشدار نسبت به اینکه افراد جوان، نوجوان و کودکان نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: ابتلای این قشر با علایم کمی همراه است که این کم‌علامت بودن خودْ خطرناک است و باعث انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده خصوصاً افراد مسن خانواده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان اظهار داشت: باید قدردان زحمات کادر پزشکی و بهداشتی باشیم و تکریم کادر بهداشتی و پزشکی و رعایت موارد بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین خدمتی است که می‌توان در برابر فداکاری و ایثارگری آنها داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *