جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۹

چه کسانی پلاک جانبازی دریافت می‌کنند؟

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 732007
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: پلاک خودروی جانبازی بر روی خودرو افرادی که بالای ۵۰ درصد جانبازی دارند و نیز آنهایی که اسامیشان در سامانه شماره‌گذاری ثبت شده، نصب می‌شود.
چه کسانی پلاک جانبازی دریافت می‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ علی محمدی گفت: جانبازان که برابر اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای افتخار ۵۰ درصدی جانبازی به بالا هستند با ارائه کارت شناسایی جانبازی و معرفی نامه از سوی امور ایثارگران بنیاد شهید پس از حضور در مراکز تعویض پلاک و بازدید خودرو، پلاک جانبازی بر روی خودروی آنها نصب می شود.
 
به گفته وی، اسامی جانبازان حائز شرایط قبلا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به پلیس راهور اعلام و در سامانه شماره گذاری ثبت شده است.
 
محمدی در مورد شماره گذاری وسایل نقلیه وارداتی، مزایده ای، کلاسیک و گذر موقت نیز گفت: بعد از سیر مراحل قانونی و پرداخت عوارض گمرکی، دیون دولتی، عوارض دارائی و شهرداری و اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان های متولی از جمله استاندارد، محیط زیست، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و پلیس راهور و همچنین اخذ معاینه فنی معتبر، بیمه نامه شخص ثالث، صاحبان این خودروها باید به مراکز تعویض پلاک  و واحدهای شماره گذاری سراسر کشور مراجعه کرده تا پس از بازدید خودرو توسط کارشناسان راهور و تایید اصالت آنها، شماره گذاری این خودروها انجام شود.
 
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور گفت: به صورت کلی مدارک لازم برای تعویض پلاک و نقل و انتقال وسائل نقلیه شامل اصل سند فروش کارخانه سازنده(تولید داخل)، اصل کارت شناسایی وسیله نقلیه، اصل سند مالکیت وسیله نقلیه توسط نیروی انتظامی است.
 
به گفته سرهنگ محمدی، افراد برای تعویض پلاک و نقل و انتقال وسایل نقلیه باید اصل شناسنامه جدید با کارت ملی خود یا نمایندگان قانونی آنها، حضور فروشنده و خریدار یا نماینده قانونی آنها، ارائه برگ عدم خلافی، ارائه اصل فیش پرداخت بهای پلاک براساس تعرفه، مدارک احراز سکونت خریدار، اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر و همچنین ارائه اصل کارت معاینه فنی برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از چهار سال از مدل آن سپری شده باشد و خودروهای عمومی که بیش از یک سال از مدل آن ها سپری شده باشد را ارائه دهند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
پلاک ویلچری، پلاک افراد دارای معلولیت است. علت بروز معلولیت در واگذاری این پلاک هیچ تاثیری ندارد. ممکن است علت بروز معلولیت، جانبازی باشد یا ممکن است تصادف یا مادرزادی یا هر علت دیگری باشد.
اگر به این پلاک گفته میشه پلاک جانبازی، در حقیقت یک لفظ اشتباهی است است که باب شده است.
مسعودشعبانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جانبازان با مشکل حرکتی زیر 50 درصد چند سال دیگر پلاک دریافت میکنن ؟؟؟
United Arab Emirates
فعلا برای جانبازان بالای ۵۰درصد هست
امین الله کریمی
Iran, Islamic Republic of
سلام خواستم بگم برای جانبازان جنگ و بیمار شهرستانی که قلب عمل نمودند و مجدد باید عمل کنند و سه بار استنتگذاری شد هاند و مفصل کمر تعویض نموده اند !! و بیماریهای ریه و از همه مهمتر بیماری کرونا ایاب ذهاب مقدور شدنی ؟!! قبلا یک کارت سوخت به جانبازان بالای 50 درصد تحویل میداداند الان نمیشود ، چرا ؟...
Iran, Islamic Republic of
الان به تمای جانبازان بالای 25 درصدبه بالا حالت اشتغال بنیادسهمیه بنزین درنظرگرفته شده هرجانباز25 درصدبه بالاکه ازجانب بنیادحقوق میگیردواردسایت سماس بشود درقسمت مربوطه کدملی خودراجهت استعلام بنزین واریزی واردکندانوقت مشخص می شودکه چه مقداربنزین به کارت بانکی انهاالبته جداازموجودی پول کارتان واریزشده یانه ورمزورودان 4رقم اخرکدملی است
جهت اطلاعات بیشتربه سایت سماس مراجعه کنید
حمید
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود خداوند بر تمامی جانبازان . امیدوارم روزی برسه که همه مردم ایران به تمامی جانبازان احترام بگذارند و قدر این عزیزان را بدانند... دولت که کاری براشون نکرد و توقعی هم ندارن.
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
.....
بهاری
United Arab Emirates
با سلام جانباز جانباز است چرا این همه تبعیض ناعدالتی فاعل هستین همه جانبازان مشکل حرکتی جسمی روحی دارند.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جانباز25% (ویلچری)بامشکل حرکتی ، دیابت ، کبد و مشکل قلبی هستم
لذا جهت مراجعه به پزشک و دریافت دارو هر ماهه با مشکل زوج و فرد و تردد روبرو هستم
آیا داشتن یک پلاک مخصوص جانبازان تقاضای زیادیه ؟؟؟؟؟؟؟....