پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱۱

توبه حسین مرعشی پس از شهادت حاج قاسم

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 731992
آقای مرعشی و دوستانشان همچنان از بابت "فتنه 88" نیز توبه و عذرخواهی بزرگتری به نظام اسلامی بدهکارند.
توبه حسین مرعشی پس از شهادت حاج قاسم
به گزارش جهان نيوز، حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب، عضو ارشد حزب کارگزاران و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات 1400 گفته است: تاکنون هیچ یک از احزاب و چهره‌های سیاسی راهکارهایی که با مسائل روز ایران سازگاری داشته باشد و بتواند معضلات ایران را حل کند، ارائه نداده است. ما از یک طرف در حال مقاومت در مقابل فشارهای بین‌المللی هستیم و مردم هم تحت فشار بسیار سنگینی قرار دارند.

او همچنین تصریح می‌کند:

"لذا اگر اکنون سیاستمدار یا مجموعه‌ای از سیاستمداران در قالب حزب یا در قالب جبهه سیاسی بخواهند راهکاری ارائه کنند، این راهکار باید کاملاً واقع‌گرایانه باشد و نمی‌شود به نظرات روشن رهبری در خصوص تقویت و حفظ مقاومت بی‌توجه بود. در نتیجه امروز به راه‌حال‌های ترکیبی نیاز داریم که هم بتوانیم با دنیا گفت‌وگو کنیم و همزمان صلابت خود را در عرصه حفظ کنیم و مقاومت شکسته نشود."

مرعشی می‌افزاید: ایجاد ترکیبی از گفت‌وگو و مقاومت و همچنین راه‌حل‌هایی که جامعیت داشته باشند و بتوانند مشکلات ایران را حل کنند، کار پیچیده‌ای است.

*بله! "مقاومت" و استراتژی مقام معظم رهبری برای حفظ امنیت مردم ایران در فراتر از مرزهای کشور؛ مفهومی واجب‌الاجراست که باید حتی هزاران "سردار سلیمانی" هم در راه آن فدایی شوند.

مقوله‌ای غیر قابل چشم‌پوشی که البته آقای مرعشی 7 سال دیر متوجه آن شد!
دیر متوجه شدنی که مرعشی حتما بایستی پاسخگوی تبعات آن باشد و به مردم توضیح بدهد که هزینه مخالفت او و همفکرانش با "گزینه مقاومت" و تأکید بر جریان مذاکره چه بوده و تا چه اندازه بر امنیت و اقتصاد مردم ایران تأثیر گذاشته است؟

هم‌او که در سال 93 گفته بود: "باید بررسی کرد که آیا منافع ملی ما این است که در منطقه یک کشور پیشتاز انقلابی باشیم یا یک کشور اقتصادی. این دو اولویت کاملا با یکدیگر متضاد است که در برخی موارد نمی‌توان آنها را با یکدیگر جمع کرد"!

او پس از همین صحبت‌ها نیز در گفت‌وگو با اعتماد اظهار کرده بود: ما باید مشخص کنیم که می‌خواهیم همچنان یک دولت انقلابی داشته باشیم یا به دنبال دولتی مستقل هستیم که می‌خواهیم به مسائل داخلی بپردازیم و ایران و جمهوری اسلامی را تقویت کنیم؟!

مقام معظم رهبری، مردم و جوانان کشور چه گناهی داشتند که هزینه 7 سال تحلیل غلط مرعشی و دوستانش را بدهند؟

تحلیل غلطی که با زیر سؤال بردن گزینه مقاومت و اضلاع آن از جمله "اقتصاد مقاومتی"؛ اصرار داشت که "ما در حال مذاکره‌ای فراتر از هسسته‌ای با غرب هستیم"!

البته آغوش نظام باز است و آقای مرعشی ولو حتی اگر از همین امروز هم متوجه اشتباه خود درباره "مقاومت" شده است؛ می‌تواند بازگردد، در دایره خودی جا بگیرد و برای پیشرفت کشور تلاش کند.

اما این رخداد به شرط "توبه، اصلاح و تبیین" در قبال اشتباهات بزرگ گذشته شکل می‌گیرد نه در لابه‌لای خطوط یک مصاحبه!

بماند که آقای مرعشی و دوستانشان همچنان از بابت "فتنه 88" نیز توبه و عذرخواهی بزرگتری به نظام اسلامی بدهکارند.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ننگ فتنه 88 تا ابد از دامن اصلاحات پاک نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
عجب... حالا که مردم به شماها پشت کردند و هیچ کور سوی امیدی برای تصاحب قدرت نمیبینید... متوجه اهمیت نظرات رهبری شدید؟!!!!!
United Arab Emirates
..........
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این حرفها رو زود باور نکنید س.
United States
توبه اینها ادم رو یاد اون ض1رب المثل می اندارزه
..انقلابیون حواسشونو جمع کنن
Iran, Islamic Republic of
ایشان گفتند هزاران سردار سلیمانی، نگفتند من و امثال من
Iran, Islamic Republic of
آقای مرعشی راه حل قطعی کشور مقاومت است.....
Iran, Islamic Republic of
توبه کدومه دیدن هوا پسه سریع تغییر موضع دادن