جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

مرکل: اروپا باید به جهانی بدون آمریکا فکر کند

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب: 731980
صدراعظم آلمان می‌گوید نشانه‌ها حاکی از عقب‌نشینی آمریکا از ادعای رهبری جهان است و با این اوصاف، اروپا هم باید در اولویت‌های خود تجدیدنظر کند.
مرکل: اروپا باید به جهانی بدون آمریکا فکر کند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از یورونیوز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، به کشورهای اروپایی هشدار داد که بطور جدی درباره واقعیت جدیدی که جهان با آن مواجه است فکر کنند؛ اینکه احتمالاً ایالات متحده آمریکا دیگر نمی‌خواهد رهبر جهان باشد.

او در جریان مصاحبه با خبرنگارانی از شش روزنامه اروپایی از جمله «لوموند» فرانسه و «گاردین» انگلیس، گفت که دیگر نمی‌توان این موضوع را تائید کرد که آمریکا همچنان خواستار رهبری جهان است و با توجه به این واقعیت، لازم است که کشورها اولویت‌های خود را اصلاح کنند.

مرکل در این باره گفت: ما با این طرز تفکر بزرگ شده‌ایم که آمریکا می‌خواهد یک قدرت جهانی باشد. اما ممکن است که این کشور اکنون تصمیم بگیرد که این نقش را کنار بگذارد؛ بنابراین ضروریست تا اروپا درباره جهانی بدون رهبری آمریکا عمیقاً فکر کند.

به نظر می‌رسد که فشارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای افزایش سهم آلمان در تامین هزینه‌های نظامی ناتو و همچنین تصمیم او برای خروج ۹۵۰۰ نظامی آمریکایی از پایگاه‌های آلمان در تغییر دیدگاه مرکل بی تاثیر نبوده است.

مرکل در جریان گفتگو با این شش روزنامه اروپایی تاکید کرد که حضور نظامی آمریکا در اروپای مرکزی بیش از هر چیز به نفع خود آمریکاست و گفت: با حضور نظامیان آمریکایی در آلمان، علاوه بر کمک به تقویت سیاست‌های دفاعی آلمان و دیگر کشورهای اروپایی عضو ناتو، از منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه نیز محافظت می‌شود.

او تاکید کرد که همچنان به تقویت پتانسیل‌های نظامی آلمان ادامه خواهد داد.

مرکل همچنین در جریان این گفتگو با اشاره بر ضرورت بهبود روابط با روسیه گفت: دلایل خوبی برای ادامه گفتگوهای سازنده با روسیه وجود دارد. تاثیر استراتژیک روسیه بر کشورهایی مانند سوریه و لیبی و همچنین کشورهای همسایه ما در اروپا بسیار چشمگیر بوده است.

مرکل پیش از این در ماه سپتامبر نیز به تندی از آمریکا انتقاد کرده و گفته بود که اروپا باید به فکر امنیت خود باشد زیرا آمریکا «بطور خود به خودی» از آنها حمایت نخواهد کرد، همانطور که در طول جنگ سرد چنین کاری را نکرد.

اظهارات مرکل در حالی ایراد شد که پیشتر نیز «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، انفعال واشنگتن در مواجهه با بحران کرونا را نشانه ضعف رهبری آمریکا بر جهان عنوان کرد و درباره موازنه قدرت به سمت شرق (چین) هشدار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آلمان بدهی اش بابت حضور نیروهای آمریکایی در آلمان را نمیپردازد و همین موضوع باعث اختلاف آلمان و آمریکا شده. البته استدلال آلمان درست است..... چرا باید هزینه ی یک نیروی اشغالگر را کشور تحت اشغال بپردازد؟؟!!! آمریکا نیروهایش در آلمان را کاهش داد و آلمان هم از خدا خواسته حالا ادعای اروپایی مستقل تر از آمریکا را دارد.
Iran, Islamic Republic of
این جمله مرکل یعنی ما تا حالا و تا زمان فکر کردن دنیا به رهبری بدون آمریکا ، بدون اجازه آمریکا آب نمی خوریم بعد رئیس جمهور ما به کشورهای اروپایی دل بسته !!!!!!!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
آمریکاداردسقوط میکنددرکشورخودش جنگ داخلی است.قدرت نظامی واقتصادش درجهان شکست خورده دیگرنمیتواندرهیرزورگوجهان باشد.خاک برسررهیران مزدوروترسواروپاازجمله آلمان.