کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد تند «قیس خزعلی» از نخست‌وزیر عراق

فارس , 7 تير 1399 ساعت 11:31

دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق ضمن اعلام اینکه حکم دستگیری اعضای الحشدالشعبی از سوی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق صادر شده نه دستگاه قضایی، وی را نصیحت کرد که در برابر الحشد قرار نگیرد.


به گزارش جهان نیوز، در پایان هفته گذشته نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» متشکل از گردان‌های حزب‌الله (کتائب حزب‌الله) عراق یورش بردند و تعدادی از مجاهدان الحشد را دستگیر کردند.

«قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق که به مناسبت بیست و دومین سالروز شهادت «سید محمد صدر» گفت‌وگو با شبکه عراقی «العهد» انجام داده، در این خصوص گفت: حکم دستگیری صادر شده از دستگاه قضایی علیه اعضای الحشدالشعبی وجود ندارد و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر همان کسی است که این دستور را داده است.

وی افزود: هیچکدام از نخست‌وزیران سابق عراق مجاهدان را هدف نگرفته‌اند جز الکاظمی که برای هدف گرفتن الحشدالشعبی تلاش می‌کند. یک نصیحت به الکاظمی: در برابر مجاهدان الحشدالشعبی نایست زیرا آنها نماینده ملت هستند.

خزعلی ادامه داد: بیانیه عملیات مشترک درباره بازداشت اعضای الحشد را آمریکایی‌ها نوشته بودند.

دبیرکل عصائب اهل‌الحق تصریح کرد، عملیات مشترک عراق در زمان ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین الحشدالشعبی بیانیه‌ای در این سطح صادر نکرد.

 وی تأکید کرد، مصطفی الکاظمی نمی‌تواند در برابر الحشد الشعبی که خواستار حاکمیت عراق است، بایستد. دولت الکاظمی موقت است و کار آن برگزاری انتخابات زودهنگام و عبور از چالش‌های اقتصادیست.

خزعلی ادامه داد: همه بمباران‌های اخیر، مقرهای نیروهای آمریکایی و سفارت آمریکا را هدف گرفته و هیچ گروه مقاومتی وجود ندارد که سازمان‌ها در منطقه «سبز» را هدف گرفته باشد.

وی در ادامه گفت، پرواز دائمی هوایپماهای آمریکا در آسمان عراق باعث واکنش دولت نمی‌شود یا اینکه اخیرا ارتش ترکیه نیروهای خود را کردستان عراق پیاده کرده اما دولت هیچ کاری در این باره انجام نداده است.

قیس خزعلی حضور نیروهای آمریکایی در عراق را «اشغالگری» خواند بویژه پس از آنکه پارلمان رأی به اخراج آنها داده است.


کد مطلب: 731919

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/731919/انتقاد-تند-قیس-خزعلی-نخست-وزیر-عراق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com