جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تاثیر فاصله‌گذاری اجتماعی بر کرونا چگونه است؟

جمعه ۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب: 731838
مقامات انگلیس در راستای کاهش محدودیت‌های کرونایی اعلام کردند دیگر به رعایت فاصله دو متری نیازی نیست و در صورت استفاده از ماسک می‌توان این فاصله را به یک متر کاهش داد اما این پرسش مطرح است که فاصله گذاری اجتماعی چگونه بر کاهش خطر بیماری کووید-۱۹ تاثیر می‌گذارد؟
تاثیر فاصله‌گذاری اجتماعی بر کرونا چگونه است؟
به گزارش جهان نيوز، کارشناسان بیماری‌های عفونی تاکید دارند هرچه افراد به بیمار آلوده به کووید-۱۹ نزدیک باشند و هرچه افراد زمان بیشتری را در محیط‌های بسته سپری کنند احتمال اینکه کروناویروس از فرد به فرد دیگر گسترش یابد، بیشتر می‌شود.

به گفته محققان انگلیسی، هر چه فاصله میان افراد بیشتر باشد احتمال قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی کمتر می‌شود. با رعایت فاصله یک متری تنها فرد از قرار گرفتن در معرض ترشحات بزرگ در امان می‌ماند و با رعایت فاصله دو متری میزان قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی کمتر می‌شود اما به صفر نمی‌رسد.

بر اساس نتایج بررسی که این ماه در مجله لنست منتشر شد، آمده است: رعایت فاصله حداقل یک متری خطر انتقال بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد اما فاصله دو متری تاثیرگذارتر است.

به گزارش ژاپن تودی، همچنین سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید دارد حفظ فاصله اجتماعی حداقل یک متری با کاهش خطر گسترش کروناویروس از طریق ترشحات کوچک که هنگام عطسه، صرفه یا صحبت در هوا منتشر می‌شود، همراه است. این قطرات ممکن است حاوی کروناویروس باشند و در صورتی‌که فاصله میان افراد کم باشد ممکن است فرد آن‌ها را تنفس کند.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هیچگونه تاثیری با آزاد سازی های فله ای وبدون پشتوانه ی ستاد میلی کرونا ندارد.