جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۹
زاکانی:

مطالبه گری باید از صحن مجلس آغاز شود/ رای کمیسیون‌ها، رای صحن مجلس، مکاتبات نمایندگان باید شفاف سازی شود

جمعه ۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 731830
مطالبه گری همان اصل ۸ قانون اساسی است و برای مطالبه از مسؤولان باید این راه را از صحن مجلس آغاز کرد.
مطالبه گری باید از صحن مجلس آغاز شود/ رای کمیسیون‌ها، رای صحن مجلس، مکاتبات نمایندگان باید شفاف سازی شود
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی در نشست استانی مطالبه گران مردمی که در ظهر امروز در مجتمع ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند نیروهای انقلابی است و برای انقلابی بودن باید اندیشه ورزی را هدف قرار دهیم و فهم و مختصات خود را به صورت شایسته در راستای تحقق اهداف انقلاب ترسیم کنیم.

وی افزود: برای مطالبه گری باید اقدامات مناسب و شایسته ای انجام شود تا بتوانیم در این راستا به اهداف انقلاب دست پیدا کنیم.

زاکانی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند که ما مامور به تکلیف هستیم اما در فرمایشات ایشان به درستی دقت نکردیم که چگونه مامور به تکلیف شدیم و نتیجه را به فرع گرفتیم اما برای تحقق فرمایشات بنیانگذار انقلاب و رسیدن به نتیجه برداشتن گام هایی لازم است که همه آنها از تکالیف است.

وی افزود: اصل ۸ قانون اساسی به امر به معروف  و نهی از منکر اختصاص دارد که خود این اصل احیاگر مطالبات است که مهمترین اصل آن مطالبه مردم از مسئولین است که باید انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسی علم کافی به این گام ها نداشته باشد مطالبه گری نمی تواند بصورت شایسته و کامل انجام شود.

وی با اینکه مواجهه با خاطی یکی از راه های مطالبه گری است، عنوان کرد: مطالبه از مسوولان، مشاوره با نخبگان و در نهایت روشن کردن افکار عمومی از دیگر راه های مطالبه گری است و اگر فرایند گام ها درست پیش نرود با مشکل مواجه می شویم.

زاکانی با بیان اینکه اگر شبکه درست می کنیم و از مسئولین درخواست می کنیم گفتمان را جاری و ساری کنیم باید ببینیم آنچه که پیگیری می شود تا چه اندازه منفعت نظام را به دنبال دارد، گفت: باید خط قرمزها را رعایت کرد به گونه ای که در مرحله نخست این انگیزه الهی باشد و به مردم آسیب وارد نکند و پس از آن مشکلی برای نظام ایجاد نکند.

وی با تاکید براینکه امروز حال عمومی مردم جامعه خوب نیست و ما شرمنده مردم هستیم، گفت: ناخوش بودن حال عمومی مردم هیچ ارتباطی به انقلاب ندارد و این مسئله مربوط به دستگاه های اجرایی و قضایی و تامینی می شود که باید اصلاحات انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اصلاحات باید از بدنه مجلس آغاز شود، گفت: اگر حال مردم و جریان انقلاب خوب نیست باید تحول را در ابتدا از مجلس شروع کنیم تا بتواند مطالبه تغییر را در کشور ایجاد کند.

وی افزود: در مجلس چند مسئله باید شفاف باشد که این شفاف سازی شامل رای کمیسیون ها، رای صحن مجلس، مکاتبات نمایندگان، اموال و دریافت و مزایا و سفرهای خارجی است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی !
با حرف زدن از شفافیت ، کاری انجام نمی شود
یک ماه از مجلس یازدهم گذشت شفافیت را برای چه زمانی گذاشته اید ؟ اگر از شفافیت مجلس پشیمان شده اید صریحا اعلام کنید وگرنه مردانه در این راه گام بردارید
Iran, Islamic Republic of
از صحن کدوم مجلس ؟!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
احسنت؛ مردم شدیدا منتظرند.
Iran, Islamic Republic of
این شفاف سازی را من باید انجام بدم یا شما...
احتمالا منتظرید رهبری هزینه بکنه و حکم حکومتی صادر کنه
Iran, Islamic Republic of
امروز حال عمومی مردم جامعه خوب نیست و ما شرمنده مردم هستیم.
Iran, Islamic Republic of
اقلی زاکانی حالا تاجگردون را از مجلس بیر ون رفت مشکلات حل میشود شما دنبال حاشیه هستی ومطرح کردن خودت ...
اصلاحاتی
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی به جای شلوغکاری با دولت تعامل داشته باش
Iran, Islamic Republic of
این طرح یکی از اولویتها و نشانه های زنده بودن مجلس است. امید که قبل از دیگر طرح ها تصویب شود. مسولیت پذیری و شفافیت را از خود مجلس آغاز کنید.
United Arab Emirates
جناب زاکانی ما یک نماینده تو شهرمون داریم که الان چند دوره است نماینده است با کیک و آب میوه و شام رای جمع کرد تمام اطرافیانش شاغل کرده بقیه رو هیچی ...به قول معروف یک آدم حیله کار هست به نظر جنابعالی کسی نباید با این نماینده ها برخورد کند؟
Romania
حتما این نماینده انقلابی دو آتشه و در طیف اصولگرایان جا داره
محمد
Iran, Islamic Republic of
به حق ، مجلس باید شفاف سازی را از خود شروع کند .مردم خیلی از کشورها جریان مذاکرات مجلس را به روز از شبکه های ویژه ی مجلس کشورشا ن رصد می کنند .
رضا
Iran, Islamic Republic of
تند نرو پدر جان ، تند نرو ! از قديم گفته اند سنگ بزرگ علامت نزدنه ! وانگهى جنابعالى پيش از اين دوازده سال نماينده مجلس بودى ، بفرما ببينيم اون چهار دوره چه گلى زدى سر نظام يا مردم كه الان ميخواهى بزنى ؟!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اون دوازده سال داشت تجربه کسب میکرد.
Romania
کسی که 12 سال کارش کسب تجربه در یک موضوع خاص باشه حتما شاگرد آخر کلاس بوده!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر به شما رای دادیم که اگر و مگر دیگر جمع شود و فساد و رانتخواری نباشد.
ملاحظه یعنی چه مرگ یک بار شیون یک بار
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
مطالبه گری باید از مردم شروع شود مجلس سیاسی کار است.
Iran, Islamic Republic of
اول از همه رای کمیسیون تحقیق باید اعلام شود تا جوابگو باسند چگونه تاجگردون را تایید کردند
Iran, Islamic Republic of
شما اقایان هنوز در اداره کردن مجلس مشکل دارید از روز اول باند وباند بازی را انداختید هیچ کارنمی کنید