چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۲۱

روسیه: دستورکار پنهانی در قبال مسائل خاورمیانه نداریم

جمعه ۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 731819
وزارت خارجه روسیه با رد ادعای روزنامه اسرائیلی تأکید کرد: مسکو از سال‌ها قبل کشور مستقل فلسطینی با مرزهای سال ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی را به‌رسمیت شناخته و پایداری مواضعش در قطعنامه‌های سازمان ملل کاملاً مشخص است.
روسیه: دستورکار پنهانی در قبال مسائل خاورمیانه نداریم
به گزارش جهان نيوز، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به انتشار مطلبی در نشریه اسرائیلی «جروزالم پست» که مدعی شده روسیه گویا آماده بود تا مانع از تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای تعیین‌شده در سال 1948 در سال 2016 شود، اعلام کرد که پایداری مواضع مسکو در خصوص حل‌وفصل مناقشه خاورمیانه در زمان رأی‌گیری‌ها در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل کاملاً مشخص است.

در تفسیر وزارت خارجه روسیه آمده است: «روسیه دستورکار پنهانی درباره خاورمیانه نداشته و نمی‌تواند داشته باشد. این واقعیت برای همه شرکای روسیه در توافقات مربوط به مناقشه خاورمیانه به‌خوبی شناخته شده است؛ اولاً، فدراسیون روسیه مصرّانه خواستار حل‌وفصل کاملاً عادلانه، جامع و پایدار مناقشه فلسطین و اسرائیل است که باید در جریان مذاکرات مستقیم بین دو طرف و بر اساس مبانی حقوقی شناخته‌شده بین‌المللی و تحت نظارت سازمان ملل حاصل شود. این موضع‌گیری هیچ تغییری نکرده و پایبندی به این مسئله در زمان رأی‌‌گیری‌ها برای تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با مشکلات مربوط به خاورمیانه آشکار است.»

این سند در ادامه یادآور شده است: «ثانیاً، اعلام کشور مستقل فلسطینی با مرزهای تعیین‌شده در سال 1967 به‌پایتختی قدس شرقی از سوی اتحاد جماهیر شوروی و به‌دنبال آن توسط فدراسیون روسیه به‌عنوان جانشین آن در ماه نوامبر سال 1988 به‌رسمیت شناخته شده است و طرف روسی همچنان بر این اصل پایبند باقی مانده است.»

همان‌طور که در بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآوری شده، انتشار چنین مطلبی در نشریه اسرائیلی با تمایل برای تحریف وقایع تاریخی به‌خاطر منافع "گروه‌های سیاسی خاص تأثیرگذار" منتشر شده است.

پیش از این نیز "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادعای برخی رسانه‌های اسرائیلی را مبنی بر اینکه گویا "ولادیمیر پوتین" در سال 2016 به "بنیامین نتانیاهو" قول داده بود که مانع از تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره فلسطین شود، "کاملاً پوچ" خوانده یادآور شد، روسیه از مدت‌ها قبل و در سال 1988، کشور فلسطین با مرزهای تعیین‌شده در سال 1948، از جمله با حق حاکمیت بر بیت المقدس شرقی، را به‌رسمیت شناخته است.

این دیپلمات افزود: «اگر آمریکا مایل بود کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسد، می‌توانست به‌صورت ملی این مسئله را اعلام کند و نیازی به مطرح کردن آن در شورای امنیت سازمان ملل نبود، همان‌طور که اکثر کشورهای جهان، از جمله روسیه، چنین کاری را انجام داده‌اند.»

لازم  به توضیح است که چندی قبل مقاله‌ای در یک روزنامه اسرائیلی (اسرائیل هیوم) مدعی شده بود که گویا نتانیاهو در یک نشست خصوصی گفته است که در پایان سال 2016، دولت وقت رئیس جمهور باراک اوباما قصد داشت قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد مبنی بر اینکه اسرائیل باید کشور فلسطین با مرزهای سال 1948 را به‌رسمیت بشناسد. در آن زمان، طبق ادعای این روزنامه، نتانیاهو با رئیس جمهوری روسیه تماس گرفته و از او خواسته است مانع از تصویب چنین قطعنامه‌ای شود که ظاهراً ولادیمیر پوتین با آن موافقت کرده است، پس از آن، اوباما تصمیم گرفت این سند را برای بررسی به شورای امنیت ارائه ندهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود: «به‌نظر ما، خبرنگار این روزنامه، اصلاً با واقعیت‌های منطقه خاورمیانه آشنا نیست، که این مسئله بسیار عجیب است، برای اینکه این مطالب بسیار باورنکردنی به‌نظر می‌رسد، به‌ویژه، پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت به مرزهای شناخته‌شده از سال 1948 تا 1967 که بر اساس تصمیم‌گیری دوجانبه برای حل‌و‌فصل مناقشه فلسطین ــ اسرائیل بود که از سوی روسیه و بیشتر کشورهای جهان هم حمایت شده بود.»
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حرف دل همه مردم دنیا
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه تروریسم است ولی در حقیقت از تروریسم حمایت می کند.
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه القاعده است ولی در حقیقت از القاعده حمایت می کند.
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون مدعی مبارزه طالبان است ولی در حقیقت از طالبان حمایت می کند.
حرف دل همه مردم دنیا
حرف دل همه مردم دنیا
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون مدعی مبارزه داعش است ولی در حقیقت از داعش حمایت می کند.
حرف دل همه مردم دنیا
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی و ما باور کردیم
Iran, Islamic Republic of
کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا از تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی درسراسر منطقه خاورمیانه وجهان از تروریست های القاعده، تروریست های داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و سه کشور اروپایی بیش از 20 سال است به دروغ شعار مبارزه با تروریسم سر می دهند.
Iran, Islamic Republic of
کویت و عربستان سعودی بیش از 50 میلیارد دلار کمک درجنگ تحمیلی هشت ساله به رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور کردند
Iran, Islamic Republic of
قدرت گرفتن القاعده در یمن با کمک آمریکا و انگلیس با دلار نجس سعودی ها و اماراتی ها!
جنگ افغانستان، عراق، لیبی، یمن، سوریه با پول عربستان تامین می شود.
جنگ افغانستان، عراق، لیبی، یمن، سوریه با پول امارات تامین می شود.
Iran, Islamic Republic of
اذعان آمریکا به استفاده عربستان از کودکان در جنگ یمن
Iran, Islamic Republic of
براساس برخی آمارها، دهها هزار نفر در تجاوزگری عربستان به یمن جان باخته‌اند و بحران انسانی یمن بدترین بحران در جهان توصیف شده است..
Iran, Islamic Republic of
عربستان جزء کشورهایی است که به استاندارهای مبارزه با تجارت انسان عمل نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
وزارت خارجه آمریکا به استفاده عربستان از کودکان و نوجوانان در جنگ علیه یمن اذعان کرد..
Denmark
عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل جنایت علیه امت اسلامی است
صهیونیست‌ها جایی در آینده منطقه ندارند
Denmark
مذاکره‌کنندگان عراقی باید اولویت خود را بر خروج نیروهای آمریکایی بگذارند
Denmark
لیبرمن: حماس هر روز قوی‌تر می‌شود/ نتانیاهو همه را به نابودی می‌کشد
Denmark
سفیر قطر در واشنگتن: روابط ما با ایران ضروری است/ کارشکنی عربستان و متحدانش ادامه دارد
Denmark
اقدام‌های ترکیه در مناطق مرزی نقض حاکمیت عراق است
Denmark
اقدام‌های ترکیه در مناطق مرزی نقض حاکمیت عراق است
عراق نقض حریم هوایی خود توسط ترکیه را محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
روسها در دنیا به پنهان کاری مشهورن
United States
شفافیت،شفافیت که میگویند یعنی این!!!!!
saman
United Kingdom
حکومت کمونیستی روسیه دستور کار پنهانی نداشته باشه پس عمه من دستور کار پنهانی داره؟ :))