کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خانه خدا برای حضور زائران ضدعفونی شد +عکس

5 تير 1399 ساعت 18:38

با وجود اینکه متولیان حرمین شریفین هنوز زمان بازگشایی مسجدالحرام را اعلام نکرده‌اند، خانه خدا به منظور آمادگی برای حضور زائران ضدعفونی شد.


به گزارش جهان نیوز، مسجدالحرام با شیوع کرونا ابتدا با نصب نرده‌هایی محدود و پس از مدتی بسته شد و تنها کارکنان این مکان مقدس امکان حضور در خانه خدا را داشتند.

بعد از سه هفته تعطیلی خانه خدا، با تصمیم متولیان حرمین شریفین، نمازهای جماعت با حضور کارکنان کعبه در مسجدالحرام برگزار شد.
 


مسجدالحرام همچنان به روی زائران بسته است. البته بنا بر اطلاعیه وزارت حج عربستان، مناسک حج تمتع برای حدود ۱۰ هزار مشتاق از این کشور برپا می‌شود و امکان پذیرش زائران خانه خدا از سایر کشورها وجود ندارد.
 

پس از اعلام رسمی سعودی‌ها درباره حج تمتع، متولیان حرم به منظور آماده سازی کعبه برای پذیرش زائران بیت الله الحرام اقدام به ضدعفونی مکرر خانه خدا کردند.
هنوز زمان دقیق بازگشایی مسجدالحرام مشخص نیست، اما با تصمیم سعودی‌ها قرار است مناسک حج با فاصله و در زمان محدودی برپا شود.
بر همین اساس، شب گذشته متولیان خانه خدا اقدام به ضدعفونی و تمیز کردن فضاهای مختلف مسجدالحرام و به ویژه خانه خدا کردند، تا جایی که پشت بام کعبه نیز توسط کارکنان این مکان مقدس ضدعفونی شد و پرده کعبه نیز تمیز و در جای خود محکم شد.


کد مطلب: 731792

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/731792/خانه-خدا-حضور-زائران-ضدعفونی-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com