سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲۱

دستور روحانی به وزیر راه برای در اختیار گذاشتن زمین‌های ارزان به خانه اولی‌ها

پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 731789
رییس جمهور با تاکید بر مباحث مطرح شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد در خصوص ایجاد شهرک‌ها در حریم شهرها با در اختیار گذاشتن زمین‌های ارزان به خانه اولی‌ها و ساخت و عرضه انبوه مسکن اقدام کند.
زمین ارزان در اختیار خانه اولی‌ها و انبوه‌سازان قرار دهید
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی، روز پنج‌شنبه در نشست روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، با تاکید بر مباحث مطرح شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص سیاست‌های در نظر گرفته شده برای رونق بازار مسکن، به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد در خصوص ایجاد شهرک‌ها در حریم شهرها با در اختیار گذاشتن زمین‌های ارزان به خانه اولی‌ها و ساخت و عرضه انبوه مسکن اقدام کند.

وی در ادامه به شیوع مجدد کرونا اشاره کرد و گفت: هر چند اوج‌گیری دوباره شیوع بیماری و افزایش شمار مبتلایان و درگذشتگان در برخی از شهرستان‌های کشور را در دو هفته اخیر شاهد بوده‌ایم، اما آمار کلی از کاهش شیوع بیماری در کشور حکایت دارد.

وی افزود: در کنار تلاش‌های بی‌وقفه بخش بهداشت و درمان کشور، اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگ‌سازی و سازگار کردن زندگی مردم در کنار مقابله با شیوع بیماری موثر واقع شده و شرایط را بهبود بخشیده که شایسته قدردانی است.

 روحانی با بیان اینکه جهان در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با ویروس کرونا است، اظهار داشت: ایران نیز در این زمینه مستثنی نیست و باید همانند مراحل قبلی مقابله با این ویروس، جزو کشورهای پیشتاز در مرحله جدید باشیم و سریع‌تر و موثرتر عمل کنیم.

رئیس جمهور الزام همگانی به استفاده از ماسک و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی را اقدامی ناگزیر در مرحله جدید مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: هر چند در برخی از کشورها جرایم سنگینی برای نقض قوانین بهداشتی اعمال می‌شود، اما امیدواریم همانگونه که در دوره قبل با همراهی مردم نیازی به اعمال جریمه و استفاده از رفتارهای قهری نداشتیم، در مرحله جدید نیز نیازی به استفاده از قوه قهریه نباشد.

وی گفت: برای اجباری کردن استفاده از ماسک برای عموم مردم، تولید و عرضه فراوان آن با قیمت ارزان است که در کنار گام‌های موثر وزارت صمت و بخش‌های تولیدی کشور، آموزش ساخت ماسک خانگی قبل شستشو توسط دستگاه‌های تبلیغی نیز از جمله اقدامات لازم و ضروری است که مردم در فشار تهیه ماسک نباشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم با رعایت اصول بهداشتی نشان داده‌اند که برای سلامت خود و جامعه ارزش و اهمیت قائلند، اضافه کرد: مسئولان کمیته‌های امنیتی-اجتماعی و اقتصادی و همچنین بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌های مربوط به اینکه استفاده از ماسک در چه مناطقی از کشور و یا در چه اماکنی اجباری خواهد شد، تهیه کرده‌اند که در صورت تصویب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اعلام خواهد شد.

روحانی تعیین راهکار و شیوه‌های ضمانت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را از وظایف کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد برشمرد و بر ضرورت اجرای آن به شکل منطقی و موثر تاکید کرد.

همچنین ابعاد حقوقی، فنی و اقتصادی بسته حمایتی بازار اجاره مسکن به عنوان گام نخست دولت برای ساماندهی و رونق بازار مسکن در این جلسه از سوی کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا بررسی و مقرر شد، در جلسه روز یکشنبه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
با وجود فشارهای شدید آمریکا، آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از ۱۰ ارزیابی معتبر از بازرسی های خود از ایران را منتشر کرده است مبنی بر اینکه تهران توافق هسته ای را به طور کامل اجرا کرده است و همین امر ثابت می کند توسعه هسته ای ایران با تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود.
Denmark
چین همواره طرفدار حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی بوده و به برجام پایبندی نشان داده و معتقد است که تنش های کنونی توافق هسته ای ایران عمدتاً ناشی از عقب نشینی ایالات متحده از یک توافق بین المللی و افزودن بر فشارها علیه ایران است.
Denmark
آمریکا نه تنها در توافق نماند بلکه موانعی هم برای دیگران و ایران ایجاد کرد و به شکلی سرکوبگرانه با برجام برخورد کرد این برتری طلبی آمریکا یک تهدید برای امنیت و ثبات جامعه بین المللی استو به همین دلیل هم بود که چین با در نظر گرفتن دیدگاه حمایت از ایران و عدالت بین المللی، به قطعنامه شورای حکام رای منفی داد.
Denmark
پلیس آمریکا به حجاب دختر مسلمان در تظاهرات ضدنژادپرستی رحم نکرد+عکس
Iran, Islamic Republic of
دلار در کانال ۱۹ هزار تومان/ سکه تمام ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است
میانگین هر متر مربع مسکن در تهران از ۱۷ میلیون به ۱۹ میلیون تومان رسید
کسانی که از ناتوانی و ناکامی حسن روحانی دفاع و حمایت می کنند، به مردم ایران، اهانت کردند
Iran, Islamic Republic of
گرانی بیداد می‌کند با این آشفته‌بازاری که دولت در اقتصاد کشور به‌وجود آورده وعده آقای رئیس‌جمهور مبنی بر ارزان شدن 20 درصدی اجناس در صورت امضاء و تصویب FATF ادعایی است که قرینه آن در قضیه برجام محک خورد. برجام موجب شد قیمت اجناس چند برابر بشود.
Iran, Islamic Republic of
قیمت میوه فصل چه ربطی به دلار و تحریم های امریکا دارد که مرتب بالا می رود؟.
Iran, Islamic Republic of
افزايش قيمت‌ نان، حمل و نقل و گوشت در ايران سبب شده است تا مجلس و دولت بررسی علل گرانی كالاها و خدمات را در دستور كار خود قرار دهند.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی بعد از 7 سال به این نتیجه رسید که گفت وگو و مذاکره با کدخدا نمی توان معامله کرد
مذاکره با امریکا و کشورهای اروپایی تاکنون فایده ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران نداشته است و ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن روحانی، عملکرد شما دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی برای مردم و کشور ندارد
Iran, Islamic Republic of
۹۵ درصد اسرای فلسطینی شکنجه می‌شوند مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک کجا هستند.
Iran, Islamic Republic of
گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در سوریه دوباره به جان هم افتادند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا را پشیمان می کنیم
سه کشور اروپایی را پشیمان می کنیم
Iran, Islamic Republic of
کارگران توان پرداخت اجاره بهای مسکن را ندارند
Iran, Islamic Republic of
هزینه‌های جانبی بازنشستگان تامین اجتماعی بلاتکلیف ماند
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ از ۱۹ هزارتومان هم گذشت/تخم‌مرغ شانه‌ای ۲۷ تا ۳۰هزارتومان!
Iran, Islamic Republic of
نرخ هر کیلو مرغ ۱۸ هزار تومان شد
Iran, Islamic Republic of
دولت در این هفت سال هیچ خانه‌ای نساخته است/ هر چه بوده مردم انجام دادند
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی ایران از کجا سرچشمه می‌گیرد؟
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس باید فقط برای مردم کار کنند متاسفانه نمایندگان مجلس ازسال 1392 تاکنون مانند دولت، دولتمردان و مسئولان هیچ کاری برای مردم نکردند و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
.....