کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلیس آمریکا روسری دختر مسلمان را از سر او کشید

فارس , 5 تير 1399 ساعت 13:38

دختر مسلمان ۱۸ ساله که در تظاهرات جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» در شهر میامی شرکت کرده بود، به زور پلیس آمریکا روسری از سر برداشت.


به گزارش جهان نیوز، انتقادها از اقدام پلیس شهر میامی آمریکا در دستگیری «علا مصری» دختر ۱۸ ساله مسلمان و سپس برداشتن روسری او گسترش یافته است.

به نوشته سی‌ان‌ان، یک دختر مسلمان ۱۸ ساله اعلام کرده که بعد از شرکت در تجمع «جان سیاهان اهمیت دارد» در شهر میامی توسط پلیس آمریکا بازداشت شد و در بازداشتگاه به زور روسری از سر او برداشته شد و عکسی بی حجاب از او گرفته شد.

به گفته این دختر مسلمان، دهم ژوئن (۲۱ خرداد) در یک تجمع اعتراضی در میامی شرکت کرد و پس از بازداشت توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه «میامی دید ترنر گیفورد نایت» نیروهای این مرکز حجاب از سر او کشیدند و سپس به او به مدت هفت ساعت اجازه ندادند روسری بگذارد.

«خوروم وحید» وکیل این بانوی مسلمان در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «آسیب وارد شده (به موکلم) قابل پس گرفتن نیست. عکس (بی حجاب او) تا ابد باقی خواهد ماند، این یک تجربه تحقیر‌آمیز برایش بود نه فقط دستگیر شدنش بلکه نقض شدن حقوق مذهبی او».

به دنبال جنجال‌ها درباره برداشتن اجباری روسری از سر این بانوی مسلمان، اداره امور بازداشتگاه‌های میامی مدعی شده که این اداره به مقررات و حقوق دینی افراد احترام می‌گذارد.

سخنگوی این اداره مدعی شد: «بازداشت شدگانی که ادعای داشتن یک عقیده را داشته باشند یا ظاهر آنها نشان دهد که خواهان حفظ پوشش سرشان هستند، در زمان بازداشت برای اطمینان از عدم وجود کالا یا اقلام قاچاق مورد تفتیش قرار گرفته و سپس از آنها عکس برداری صورت می‌گیرد. ما به تضمین اعتقادات و رویه‌های افراد متعهدیم و این ماجرای خاص را بررسی خواهیم کرد».

مقام‌های آمریکایی علا مصری را به حمله به نیروهای پلیس در جریان تجمع ۲۱ خرداد متهم کردند و برای او پرونده تشکیل دادند.

به گفته وکیل او، این دختر مسلمان با قرار وثیقه ۵ هزار دلاری آزاد شده و قرار است دهم جولای (۲۱ تیر) جلسه تفهیم اتهام او برگزار شود.
 




 
طوماری اعتراضی در رفتار ناشایست پلیس آمریکا با این دختر مسلمان ایجاد شده که تا روز سه شنبه بیش از ۱۲۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

این طومار خواهان برداشته شدن همه اتهام‌ها علیه علا مصری، حذف کردن عکس بی حجاب او و تحقیقات درباره افراد دخیل در موضوع بازداشت و کشیدن روسری از سر او است.


کد مطلب: 731779

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/731779/پلیس-آمریکا-روسری-دختر-مسلمان-سر-او-کشید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com