کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آماده‌باش صدها نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن

5 تير 1399 ساعت 11:24

در ادامه سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» برای مقابله با و سرکوب معترضان آمریکایی، صدها نیروی گارد ملی این کشور در پایتخت ایالات متحده به حالت آماده باش درآمدند.


به گزارش جهان نیوز، در پی تشدید اعتراضات علیه خشونت و تبعیض‌نژادی در آمریکا، حدود ۴۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان در «واشنگتن دی سی» پایتخت ایالات متحده به حالت آماده باش درآمدند.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، نیروهای گارد ملی آمریکا بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه) بعد از آن در پایتخت به حالت آماده‌باش درآمدند که معترضان آمریکایی در اقدامی تلاش کردند که مجسمه «اندرو جکسون» هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا در نزدیکی کاخ سفید را بعنوان بخشی از تلاش‌ها برای از بین بردن نمادهای برده‌داری سرنگون کنند.

«کرگ کلپر» سخنگوی گارد ملی واشنگتن دی سی در این خصوص گفت: «گارد ملی منطقه کلمبیا به منظور پشتیبانی از نهادهای امنیتی و اجرای قانون در محافظت از بناهای تاریخی و دیگر زیرساخت‌ها، نیروهای غیرمسلح خود را اعزام کرده است».

طبق گزارش راشاتودی، این ۴۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا هنوز در خیابان‌ها مستقر نشده‌اند و در پایگاه گارد ملی در پایتخت حضور دارند اما سخنگوی این نهاد نظامی اعلام کرده است در صورت نیاز، برای کمک به پلیس پارک واشنگتن دی سی در خیابان‌های پایتخت مستقر خواهند شد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که نیروهای گارد ملی آمریکا همچنین روز گذشته در ایالت «ویسکانسین» آمریکا برای مقابله با معترضان به حالت آماده‌باش درآمدند.

بعد از به قتل رسیدن «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در تاریخ پنجم خردادماه، موجی از اعتراضات به خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس آمریکا از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای این کشور و حتی کشورهای دیگر جهان نیز گسترش یافت.

در ادامه اعتراضات سراسری در آمریکا، معترضان به تدریج اقدام به از بین بردن نمادهای برده‌داری کردند و «دونالد ترامپ» که معترضان را اوباش و عقب‌مانده توصیف کرده بود، در روزهای اخیر آنها را تهدید کرده است که در صورت از بین بردن مجسمه‌هایی که نماد برده‌داری هستند، با محکومیت تا ۱۰ سال حبس روبرو خواهند بود.

از طرف دیگر، ترامپ روز سه‌شنبه هفته جاری از کنگره آمریکا درخواست کرد که برای مقابله با معترضان وارد عمل شود.


کد مطلب: 731761

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/731761/آماده-باش-صدها-نیروی-گارد-ملی-آمریکا-واشنگتن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com