شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۱

روسیه از همکاری نظامی با ونزوئلا خبر داد

پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 731743
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ملاقات با همتای ونزوئلایی خود از پیشرفت در روابط دوجانبه با این کشور در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی، انرژی و داروسازی خبر داد.
روسیه از همکاری نظامی با ونزوئلا خبر داد
به گزارش جهان نيوز، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در ملاقات با همتای ونزوئلایی خود  در «مسکو» از افزایش همکاری‌های نظامی و انرژی با «کاراکاس» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه  در دیدار با «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا  گفت: «ونزوئلا یک دوست است و ما می‌توانیم  روی این کشور در آمریکای لاتین و در عرصه بین المللی حساب باز کنیم. ما به مشارکت راهبردی توسعه یافته بر اساس توافقات بین روسای جمهور دو کشور  ارج می گذاریم. روابط دو جانبه ما در حوزه‌های صنعت، انرژی، صنایع، کشاورزی، داروسازی و نظامی و فنی در حال پیشرفت است.»

روسیه روابط نظامی گسترده‌ای با ونزوئلا دارد و در چند نوبت بمب افکنهای خود را به این کشور فرستاده است. پدافند هوایی ونزوئلا نیز به شدت وابسته به انواع سامانه‌های دفاع موشکی روسی از جمله «پتنسیر» است.

روسیه  همچنین بارها تحریم‌های آمریکا علیه دولت و مردم ونزوئلا را محکوم کرده است. وزیر خارجه روسیه چندی قبل با بیان اینکه ساز و کار تحریم‌ها غیرقانونی است، گفت «ظالمانه است که اقدامات یکجانبه آمریکا، بر پروژه‌های اجتماعی و بشردوستانه اثر می‌گذارد.»

آمریکا در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» را به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» به‌رسمیت شناخته و  در حال اعمال انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درخواست مشترک مردم ایران و جهان برای خلع سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل!!!!!
United States
و روسیه و چین البته!!!!
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی ازسال 2015 تاکنون بیش از 999 هزار بار یمن را هوایی و زمینی بمباران کرد/ آمریکا جنایتکار شماره یک هم ایران را تحریم کرده است و می کند شرم آوراست.
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف متجاوز بین المللی به رهبری ازسال 2014 تاکنون بیش از 999 هزار بار سوریه را بمباران کرد/ آمریکا جنایتکار شماره یک هم ایران را تحریم کرده است و می کند شرم آوراست.
.
Iran, Islamic Republic of
..........
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
پومپئو: اگر قطعنامه علیه ایران تصویب نشود، تحریم‌های بین‌المللی را احیا می‌کنیم
درپاسخ به پومپئو
اگر هزاران قطعنامه علیه ایران تصویب شود، باز هم مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک،آمریکایی ها جنایتکار شماره یک و اروپایی ها جنایتکار شماره یک ، سعودی ها جنایتکار شماره یک، اماراتی ها جنایتکار شماره یک و صهیونیست ها جنایتکار شماره یک هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
جامعه بین الملل در توافق هسته ای شکست خورده است.
جامعه بین الملل در برجام شکست خورده است.
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات آمریکا مقطعی نخواهد بود/ فروپاشی قطعی است
Iran, Islamic Republic of
بهترین پاسخ ایران برای سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، لغو برجام است.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک و امارات جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل درسایه سکوت سازمان های بین المللی ازسال 1394 تاکنون در یمن آدم می کشند، دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک با دریافت دلار نجس از سعودی ها و اماراتی ها، ایران را تحریم کرده است و می کند شرم آوراست.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران دیگر نمی توانند مانع حرکت مردم ایران باشند. ....