جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

علت درگیری در نزدیکی مرزهای مشترک ایران و ترکیه

پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۳۴
کد مطلب: 731702
سخنگوی وزارت خارجه در خصوص درگیری رخ داده در نزدیکی مرزهای مشترک ایران و ترکیه بین عناصر تروریست و نیروهای نظامی ترکیه گفت که ابعاد این حادثه توسط مسئولان مرزی دو کشور در دست بررسی است.
علت درگیری در نزدیکی مرزهای مشترک ایران و ترکیه
به گزارش جهان نيوز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در خصوص درگیری رخ داده در نزدیکی مرزهای مشترک ایران و ترکیه بین عناصر تروریست و نیروهای نظامی ترکیه اظهار داشت: بر اساس اخبار منتشره در رسانه های ترکیه در شامگاه سه شنبه سوم تیرماه بین عناصر گروهک های تروریستی و نیروهای نظامی ترکیه در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه درگیری مسلحانه رخ داده که در اثر آن دو نیروی مرزبانی ترکیه مجروح شدند که طبق اخبار منابع ترکیه ای یکی از آنها بر اثر جراحات وارده درگذشته است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به استناد مرزبانی استان آذربایجان غربی در اثر این درگیری، یک گلوله خمپاره به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اصابت کرده که خوشبختانه تلفات انسانی در بر نداشته است.ابعاد مختلف این حادثه توسط مسئولان مرزی دو کشور در دست بررسی است.

موسوی با ابراز تاسف و همدردی با آسیب دیدگان این حادثه، تردد عناصر تروریستی بین دو کشور و حمله تروریستها به نیروهای مرزبانی و نظامی که منجر به شهادت آنان در جمهوری اسلامی ایران و ترکیه می شود را، محکوم کرد و افزود: همانطور که بارها بیان کرده ایم مبارزه با تروریسم یک اقدام جهانی باید باشد و ضروری است همه کشورها به این امر متعهد باشند و تا زمانی که حمایت های برخی کشورها از این تروریست ها ادامه داشته باشد متاسفانه شاهد جنایت های آنان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگر مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، امارات، ترکیه و رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون ازتامین کنندگان اصلی تسلیحات و نیازهای مالی داعش، مخالفان سوری، ارتش آزاد سوریه، گروهک تروریستی جبهه النصره، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی درسوریه بوده است
Iran, Islamic Republic of
اعتراف رسمی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به قتلعام 1300 غیر نظامی در سوریه و عراق
ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی بیانیهای رسما اعتراف کرد که از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده است.
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ‌کس جز آمریکایی‌ها از نقض ان‌پی‌تی توسط ایران مطلع نیست؟
Iran, Islamic Republic of
فرانسه فشار ترکیه بر اتحادیه اروپا در مورد پناهندگان را محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی توان به اروپایی ها امیدوار بود؟
Iran, Islamic Republic of
شمار قربانیان کرونا در آمریکا به 122 هزار نفر نزدیک شد
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف سعودی جنایتکار شماره یک ۳۷ بار یمن را بمباران کرد/ آمریکا جنایتکار شماره یک، ایران را تحریم می کند شرم آور است