جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

هر ساعت ۹ نفر در کرمانشاه کرونایی می‌شوند

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 731671
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر افزایشی مبتلایان کرونا در استان، به تشریح جزییات سیر مبتلایان، فوتی ها و بستری های این بیماری در استان از زمان شروع آن تاکنون پرداخت.
هر ساعت ۹ نفر در کرمانشاه کرونایی می‌شوند
به گزارش جهان نيوز، مهدی محمدی ییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شروع بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در استان گفت: در اسفندماه بطور میانگین هر روز 4.3 مورد ابتلا به کرونا در استان داشتیم که متاسفانه در ماه های بعدی این روند سیر شتابان به خود گرفت و در فروردین به طور میانگین به روزانه 22.2 مورد، در اردیبهشت ماه به روزانه 76 مورد و در خرداد ماه به روزانه 226.3 مورد رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر بطور میانگین در هر ساعت حدود 9 نفر در استان به کرونا مبتلا شده و به جمع بیماران کرونایی استان اضافه می‌شوند.

محمدی در تشریح سیر فوتی های این بیماری هم گفت: در اسفندماه بطور میانگین هر دو روز یک مورد فوتی داشتیم که در فروردین ماه این تعداد به 1.4 فوتی در هر روز رسید و در اردیبهشت ماه با اندکی کاهش تعداد فوتی ها به یک مورد در روز رسید و در خردادماه متاسفانه با رشد چشمگیر به چهار مورد مرگ در هر روز رسید.

وی افزود: وضعیت فوتی های ناشی از کرونا در روزهای ابتدایی تیرماه امسال نامناسب‌تر است، بطوری که در روز اول تیرماه 10 مورد فوتی، در روز دوم هفت مورد و در روز سوم پنج مورد فوتی ناشی از کرونا داشتیم و با احتساب این موارد در سه روز ابتدایی تیرماه 23 مورد فوتی داشته ایم که آمار بالایی است.

محمدی به سیر بستری های کرونا در استان هم اشاره کرد و افزود: در اسفندماه روزانه 32 مورد بستری(شامل موارد قطعی و مشکوک به کرونا) داشتیم که این تعداد در فروردین ماه به 47 بستری در روز رسید و در اردیبهشت ماه به 51 بستری در روز افزایش پیدا کرد.

وی افزود: متاسفانه در خرداد ماه سیر بیماران بستری افزایش چشمگیر یافته و به 81 مورد در روز رسید و با این احتساب در خرداد ماه در هر ساعت بیش از سه نفر در بیمارستانهای استان بستری شدند که این آمار در روزهای ابتدایی تیرماه هم سیر افزایشی داشته است.

محمدی با توجه به سیر افزایش مبتلایان کرونا در استان، از مردم خواست تا نسبت به هشدارها حساس بوده و برای حفظ جان خود و دیگران توصیه های بهداشتی در زمینه کرونا را جدی بگیرند.

وی افزود: اگر مردم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری را نداشته باشند، این بیماری قابل کنترل نیست و هر روز شاهد افزایش مبتلایان و از دست دادن تعداد بیشتری از هم استانی‌هایمان خواهیم بود.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
برای فقرا ابتلا به کرونا بهتر است تا ۹۵ درصد خوب میشوند و بعد به راحتی سرکار میروند.
پس چرا فکری به حال کرمانشاه با برگرداندن محدودیت ها انجام نمی دهید
همه کار دولت شده
پخش صدای آژیر در شهرها
از یه طرف سیاست عادی شدن را نشان دادید واز سوی دیگر آژیر
اینها را چگونه با هم میتونین جمع کنین
.......
در بیست و چهارمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پیشنهادهای تفویض اختیارات به ۶ استانی که برخی از شهرهای آنها وضعیت قرمز دارند پرداخته شد. همچنین استفاده از ماسک در اماکن سرپوشیده عمومی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
لطفا در خصوص این تفویذ اختیار هم توضیحی دهید!
تفویذ اختیار مبدل گردید
به آژیر قرمز در شهرها در مقابل آزادسازی همه ی فعالیت ها
روحانی مچکریم