جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

دستگیری ۱۷۰ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 731529
دستگیری سرشبکه‌های اصلی قاچاق موادمخدر از راهبردهای جدی این پلیس است به طوری که در سال ۹۸، ۱۷۰ نفر از عناصر اصلی و قاچاقچیان با شیوه و شگردهای پلیسی و اطلاعاتی و در تعامل با سایر پلیس‌های تخصصی از جمله مرزبانی، آگاهی و امنیت ناسایی و دستگیر شدند.
دستگیری ۱۷۰ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ مجید کریمی در آستانه ۶ تیرماه؛ روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با اشاره به برنامه های ستاد مقابله با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، افزود: در کنار برنامه های این ستاد، پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز برنامه های ویژه ای را سالانه دنبال می کرد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه هایی از جمله امحاء مواد مخدر به چند استان محدود شده است، به طوری که طی روزهای آتی صرفا در چند استان مراسم امحاء مواد مخدر انجام می شود.

وی به تشریح اقدامات این پلیس در مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۸، ۸۱۳ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شد، البته باید بگویم این کشفیات صرفا مربوط به اقدام و عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا است؛ در حالی که میزان کشفیات مواد افیونی در سال ۹۸ در کل کشور ۹۵۰ هزار کیلوگرم بوده که تریاک در صدر کشفیات ناجا است.

کریمی اضافه کرد: با توجه به اینکه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر یعنی افغانستان در همسایگی کشور ما وجود دارد با آسیب های متفاوتی در این حوزه مواجه هستیم بر اساس اخبار گزارش شده و بررسی های صورت گرفته، به طور متوسط سالانه ۱۰ هزار تن انواع مواد مخدر در افغانستان کشت و تولید می شود که بخش اعظمی از آن مرفین و هروئین است که به مقصد کشورهای اروپایی و غربی ترانزیت می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و راسخی داریم، گفت: تمرکز بر کاهش دسترسی به مواد مخدر در کشور از اولویت های اساسی ما است از طرف دیگر دستگیری عناصر اصلی قاچاق و ترانزیت آن و همچنین برخورد با خرده فروشان را با اجرای طرح های مختلف دنبال می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *