پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۸

مردم مطمئن باشند اولویت مجلس حل مشکلات معیشتی است

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 731520
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مردم اطمینان خاطر داشته باشند که نظارت در حوزه اقتصاد و حل مسائل معیشتی مردم در اولویت مجلس یازدهم قرار دارد.
مردم مطمئن باشند اولویت مجلس حل مشکلات معیشتی است
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش رییس کمیسیون اقتصادی در رابطه با افزایش قیمت ارز و مسائل اقتصادی کشور بیان کرد: مردم مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. اولویت ما نظارت است و این نظارت از حوزه اقتصادی شروع می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: نظارت مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی ملموس و شفاف بوده و قطعا تعامل لازم و نظارت جدی با وزرای دولت و سازمان‌های مسئول خواهیم داشت. مردم مطمئن باشند که به طور دقیق گزارش‌های نوبتی به آنها داده می‌شود و مجلس شورای اسلامی در عمل به وضعیت اقشار ضعیف و مستضعف جامعه خواهد پرداخت.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات اساسی که امروز گرفتار آن هستیم بحث اصلاح ساختار بودجه است. سالیان سال است که بودجه با این ساختار بسته شده و در نهایت با کسری بودجه مواجه شده و از روش‌هایی این کسری جبران شده که مشکل‌آفرین بوده و اکنون این حجم از نقدینگی را رقم زده است. اصلاح ساختار بودجه دستور اول مجلس یازدهم است.

وی در ادامه تاکید کرد: در اولین جلسه‌ای که دکتر نوبخت در مجلس شورای اسلامی برای ارائه‌ی گزارش حضور یافتند در همین تریبون بحث اصلاح ساختار بودجه مطرح شد و در ظرف دو هفته گذشته ایشان برنامه‌هایی را به مجلس شورای اسلامی فرستاده و جلسات متعددی با بخش‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است. اولویت اول ما اصلاح ساختار بودجه بوده تا مشکلات اقتصادی ریشه‌ای حل شود.

قالیباف در ادامه با اشاره به وضعیت بازار بورس بیان کرد: در حوزه بازار بورس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تلاش خواهد کرد تا به این بازار عمق ببخشد. از یکسو باید عمق‌بخشی به بازار بورس مورد توجه باشد و از یکسو بین تقاضا و عرضه این عرضه است که باید در اولویت قرار گرفته تا در راستای عمق‌بخشی بازار پیش برویم. در این حال نقدینگی موجود در بازار به سمت تولید رفته که اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و از سویی دیگر در کنترل تورم نیز نقش بسزایی دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افزایش تولید، صادرات کشور نیز افزایش یافته و تراز ارزی کشور نیز مثبت می‌شود. مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت بر اجرای قانون رفع موانع تولید و قانون اساسی کوتاهی نخواهد کرد. امروز نیز در ارتباط با بحث افزایش قیمت ارز در کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای با حضور رییس بانک مرکزی و بنده برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به زمان تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی براساس اصلاح آیین‌نامه و در زمان معین یعنی در یکشنبه این هفته تشکیل شد و تاخیری در شکل گیری کمیسیون‌ها وجود نداشت. کمیسیون‌ها از روز یکشنبه کار خود را آغاز کردند و کمیسیون اقتصادی از روز یکشنبه تا به امروز سه جلسه برگزار کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف شعار بس است. .....
Iran, Islamic Republic of
فعلا قانون سفت و سخت ضد احتكار در شرايط بحران را تصويب كنيدبسياري از مشكلات حله
م علی
Iran, Islamic Republic of
فکر کردی الان قانون سفت و سخت نداریم مگه !کی باید اجراش کنه !کی باید ...هیچی ولش کن اگه کار با قانون و این حرفا درست میشد الان وسط بهشت بودیم عزیزم!
اولین گام را برای سلامت مردم بر دارید!
وضعیت کرونا،این روزها نامناسب است.مصوبات ستاد ملی کرونا هم قابل پذیرش نیست .لطفا محدودیتها را برگردانید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فعلا فقط حرف معيشت سر زبانها ميباشد.
Iran, Islamic Republic of
ممنون چناب دکتر قالیباف ما هم مطمئن هستیم اما سرعت و قاطعیت نیاز مبرم امروز و خواست فوری مردم است
Denmark
ان شاءالله کمیسیون انرژی وضعیت وزارت کلیدی نفت را بررسی و تکلیف این حوزه مهم اقتصادی را شفاف کند .!
Iran, Islamic Republic of
ازجنابعالی هم آبی برای مردم گرم نخواهدشد این خط واین نشان
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته ، جهش قیمت دلار از 16000 تومان به 19000 تومان در عمر چند روزه این مجلس ، موید حرفهای آقای قالیباف است.
Iran, Islamic Republic of
برای همین یک ادمی که هیچ مدرک عمرانی ندارد گذاشتین رئیس کمسیون عمران بشه
Iran, Islamic Republic of
معلوم می شود و مردم کارنامه شما را ارزیابی خواهند کرد
جواد
Iran, Islamic Republic of
راه حل برای گران مسکن اینکه وام مسکن خانه های خالی در صورت عدم واگذاری لغو بشه...
منتظران عدالت
آقای قالیباف ، چند سال قبل آقای دکتر نوبخت در تلویزیون با نمودار و اسناد ، ثابت کرد که افزایش حقوق کارمندان و کارگران باید برابر تورم سالانه باشد ، همه از جمله مجلس شورای اسلامی هم قانع شدند ولی سال گذشته و سال 99 افزایش حقوق کارمندان دولت برابر تورم نبوده و فقط 15درصد افزایش پیدا کرده. لطفاً برای افزایش حقوق کارمندان نیز اقدامات لازم را انجام دهید.
Iran, Islamic Republic of
تا معیشت را چه تعبیر کنیم
مثلا با وضعیت قیمت فعلی مسکن میشه نشست تو چادر زندگی کرد و مرغ بریون خورد.
این آقا فکرکرده درباره پل صدر حرف میزنه.
بابا دلار شد ۲۰ تومن میدونی یعنی چی؟
Iran, Islamic Republic of
۳ روزه تست کرونا دادم
هنوز جوابش نیومده
میگم چرا
میگه تو نوبتی
گفتم یعنی صف
گفت بله
نمی دونم اون آقا.. رو چه حسابی گفت ۳ ساعته جواب میدیم.
ترامپ هم گفت یک ربع ولی ظاهرا ۵ دقیقه انجام میشه
Iran, Islamic Republic of
......
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
.............