جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

بولتون: امیدوارم ترامپ رئیس‌جمهور تک دوره‌ای شود

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 731419
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا بار دیگر به‌شدت از عملکرد دونالد ترامپ انتقاد کرده است.
بولتون: امیدوارم ترامپ تک دوره‌ای شود
به گزارش جهان نيوز، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی‌ نیوز تأکید کرد: امیدوارم تاریخ دونالد ترامپ را به‌عنوان رئیس‌جمهوری یک‌دوره‌ای به‌خاطر بسپارد.

بر اساس این گزارش، بولتون در ادامه با محکوم کردن سیاست‌های ترامپ و خطرناک توصیف کردن ریاست‌جمهوری وی برای ایالات‌ متحده، افزود: انتخابات 2020 میلادی آخرین سنگر برای محافظت از کشور در برابر سیاست‌های ترامپ خواهد بود. امیدوارم تاریخ او را به‌عنوان رئیس‌جمهور یک‌دوره‌ای به‌خاطر بسپارد تا کشور را به‌طور جبران‌ناپذیری در ورطه سراشیبی و سقوط فرو نبرد.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت: تصور نمی‌کنم ترامپ یک جمهوریخواه محافظه‌کار باشد. من در ماه نوامبر به او رأی نخواهم داد. من قطعاً به جو بایدن هم رأی نخواهم داد. می‌خواهم یک جمهوریخواه محافظه‌کار را برای رأی دادن انتخاب کنم.

وی البته پیش‌بینی کرد که پاسخ ترامپ علیه او تند و آتشین خواهد بود. بولتون گفت: این مسئله برای دولت ترامپ به یک کار عادی و معمولی تبدیل شده است که وقتی با انتقاد روبه‌رو می‌شود، با موضوع انتقاد برخورد نمی‌کنند؛ بلکه آنها به شخص انتقادکننده حمله می‌کنند، من انتظار چنین اقدامی را دارم و متعجب نخواهم شد.

وی درباره کتاب جنجالی‌اش که قرار است سه‌شنبه رسماً وارد بازار شود، گفت: ترامپ نگران آن نیست که دولت‌های خارجی این کتاب را بخوانند، بلکه نگرانی اصلی او این است که مردم آمریکا این کتاب را بخوانند. مردم آمریکا حق دارند که واقعیت را بشنوند.

بولتون در ادامه حمایت خود از ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 میلادی را اقدامی اشتباه ارزیابی کرد و افزود: من فرصت‌های این انتخاب را برای یک تصمیم‌گیری منسجم، منطقی و سیستماتیک برای پیشبرد منافع آمریکا بیش از حد خوشبینانه دانستم. حضور 17 ماهه من در کاخ سفید به‌عنوان مشاور امنیت ملی، نشان داد که این تصمیم درست نبوده است.

وی درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: تصور نمی‌کردم دموکرات‌ها، فهم و درک سیاسی یا توانایی برای تغییر را داشته باشند، آنها قصد داشتند تا پایگاه انتخاباتی خود را تقویت کنند و بگویند "ما توانایی استیضاح ترامپ را داشتیم". این رفتار تقریباً بد و در نهایت به نفع ترامپ بود. اکنون متعهد هستم تا به مردم آمریکا بگویم در کاخ سفید چه اتفاقاتی می‌افتد و مقام‌های رسمی آنها به چه کاری مشغول هستند.

بولتون در ادامه درباره عدم حضور در مجلس سنا برای شهادت دادن در پرونده استیضاح ترامپ نیز گفت: این در تعهد من نیست که به دموکرات‌ها برای خارج‌شدن از مشکلاتشان کمک کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ازبرکات خون شهید سلیمانی،به جان افتادن گرگها وکفتارهای امریکا است