پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

نیویورک تایمز: ترامپ آدم چین در آمریکاست

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۲۲
کد مطلب: 731348
نیویورک تایمز در یادداشتی با عنوان «آدم چین در آمریکا، نامش ترامپ است»، سیاست خارجی و عملکرد دولت ترامپ در ارتباط با چین را به شدت زیر سوال برده است.
نیویورک تایمز: ترامپ آدم چین در آمریکاست
به گزارش جهان نيوز، «نیکولاس کریستوف»، تحلیل گر وبگاه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی با عنوان «آدم چین در آمریکا، نامش ترامپ است»، سیاست خارجی و عملکرد دولت ترامپ در ارتباط با چین را به شدت زیر سوال برده است.

کریستوف در این یادداشت می‌گوید: رئیس جمهور ما در حال تقویت یک ملت است، اما نه ملت آمریکا.

این نویسنده قدیمی نیویورک تایمز معتقد است بر خلاف ادعاهای ترامپ که می‌گوید هیچکس بیشتر از او دربرابر چین سخت گیری نکرده و از این مجرا تلاش دارد تا با نشان دادن چهره ضدچینی خود، زمینه پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری را فراهم کند، اما او در واقع یک آلت دست نشانده چین و یک دلسوز واقعی «شی جین پینگ» است.

نویسنده یادداشت نیوریورک تایمز، سخنان خود را به کتاب تازه منتشر شده خاطرات بولتون استناد می‌دهد و می‌گوید اگر پیشتر مدرکی در ارتباط با کمک ترامپ به چین نبود، الان کتاب خاطرات بولتون این مدارک و شواهد را به ما نشان می‌دهد.

نیکولاس کریستوف در ادامه حتی رفتار ترامپ در برابر چین را به سجده کردن مقابل «شی جین پینگ» تشبیه می‌کند و در این ارتباط به سخنان پیشین ترامپ در ستایش رئیس جمهور چین اشاره می‌کند که از جمله در ابتدای شیوع کرونا مدیریت شیء جینگ را در مقابله با کرونا ستوده بود و یا در مقطعی دیگر گفته بود که شی جین پینگ عاشق مردمش است.

نویسنده در این یادداشت با استناد به خاطرات بولتون، به گفتگوی تلفنی ترامپ و شی جین پینگ اشاره می‌کند که در آن ترامپ از همتای چینی خود خواستار تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات آتی ریاست جمهوری برای تسهیل کردن پیروزی‌اش در انتخابات شده بود و حتی ترامپ به چینی‌ها اعلام می‌کند که پیروزی او در انتخابات به نفع آن‌ها خواهد بود.

همچنین در این یادداشت با اشاره به کتاب خاطرات بولتون به سکوت ترامپ در برابر آنچه اقدامات ضدحقوق بشری چین عنوان شده، اشاره می‎‌شود و حتی در جایی به نقل از بولتون گفته شده که ترامپ مخالفتی با ساخت اردوگاه‌های کاری در چین نداشت.

در این یادداشت همچنین نویسنده با اتهام به ترامپ که به گفته او مواضع قدرتمندی را در برابر چین اتخاذ نمی‌کند و برعکس در مواردی به تعریف و تمجید از رئیس جمهور چین می‌پردازد، در زبانی طنز می‌گوید که نام چینی ترامپ در واقع «چوآن ژیانگژو» یا «ترامپ کشورساز» است، چون در واقع ترامپ با گمراه کردن آمریکا در واقع رژیم شیء جین پینگ را قدرتمند می‌کند.

نویسنده در پایان می‌گوید: ترامپ تلاش می‌کند تا یک کشور را بزرگ و با عظمت کند، اما این کشور آمریکا نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب....قبلا که ادم روسیه بود...!!!
United States
قبلا هم گفتم.... چشمهای ترامپ بادامی است.... خیلی شبیه چینی ها است!!!!!