پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
موسوی:

انفعال دولت، اروپایی‌ها را جری کرد

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 731245
بعد از آنکه اروپایی‌ها به این نتیجه رسیدند که دولت ما اقدامی جدی در مقابل آنان انجام نمی‌دهد، جری شدند و قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کردند.
انفعال دولت، اروپایی‌ها را جری کرد
به گزارش جهان نيوز، سید نظام‌الدین موسوی، در واکنش به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: مطابق مفاد برجام، تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه‌های آینده به پایان می‌رسد و اروپایی‌ها با تصویب این قطعنامه به دنبال آن هستند که این موضوع را به نوعی به تعویق بیندازند.

وی تصریح کرد: وجه دوم تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، انفعال دستگاه سیاست خارجی ما در برابر نقض گسترده برجام توسط آمریکا و اروپایی‌ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از اینکه آمریکا به صورت یک جانبه از برجام خارج شد و تمام تحریم‌های گذشته را علیه ایران اعمال و بعضاً تشدید کرد، علی القاعده جمهوری اسلامی ایران باید واکنشی جدی نسبت به این موضوع نشان می‌داد و لازم بود که دولت در واکنش به این اقدام، تصمیمات محکم‌تری می‌گرفت اما گام‌هایی جدی در این راستا برداشته نشد.

اروپایی‌ها همیشه دنباله روی آمریکا هستند
موسوی با بیان اینکه دولت تلاش کرد که بین اروپایی‌ها و آمریکا تفکیک قائل شود، تصریح کرد: حقیقت امر این است که اروپایی‌ها همیشه به ویژه در مسائل راهبردی دنباله روی آمریکا هستند و نمی‌توان بین آنها تفکیکی قائل شد.

وی یادآور شد: از همان ابتدا کاملاً مشهود بود که اروپایی‌ها به دنبال خرید زمان و فرصت‌سوزی هستند، به گونه‌ای که مدتی مسئله «اینستکس» را مطرح کردند و بعد هم ادعا کردند که یک کانال مالی جداگانه‌ای را بین ایران و اروپا ایجاد می‌کنند اما مشاهده کردیم که این اتفاق محقق نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بعد از اینکه اروپایی‌ها به این نتیجه رسیدند که دولت ما اقدامی جدی در مقابل آنان انجام نمی‌دهد، جری شدند و در شرایط فعلی به دنبال آن هستند که حتی در بهره‌مند شدن ایران از مزیت قانونی خود یعنی پایان تحریم‌های تسلیحاتی هم خلل ایجاد کنند.

موسوی درباره اقدامات متقابل ایران، گفت: دولت، دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی باید مسائل فنی و حقوقی این موضوع را پیگیری کرده و از حقوق ایران به طور کامل دفاع کنند اما این اقدام اروپایی‌ها صرفاً یک بحث فنی و حقوقی نیست بلکه یک اقدام کاملاً سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت همواره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را مورد تأیید قرار داده است، اظهار داشت: اقدام شورای حکام در تصویب قطعنامه علیه ایران مورد اجماع همه کشورها نبود و حتی چین و روسیه هم به آن رأی مخالف دادند. این اقدام کاملاً سیاسی است و بر این اساس باید در دولت ایران برای برخورد با این اقدامات اراده سیاسی وجود داشته باشد و اقدام قاطعی در برابر این کار انجام شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *