جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

کارخانه‌ای‌ که به دستور «رئیسی» فعال ‌شد

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 731176
رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور حکم پرونده سیل شیراز در آینده نزدیک خبر داد.
کارخانه‌ای‌ که به دستور «رئیسی» فعال ‌شد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم موسوی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به سفر ریاست قوه قضائیه به استان فارس اظهارداشت: سفر رئیس قوه قضائیه در پیشبرد امور استان بسیار موثر بود و کار دادگستری استان را سال‌ها جلو انداخت. 

وی با اشاره به مصوبات این سفر گفت: یکی از مصوبات سفر ایشان احداث مجتمع قضایی در شهر صدرا است که ظرف 1.5 سال آینده این اتفاق رخ می‌دهد. 

موسوی همچنین از احداث یک مجتمع قضایی در بلوار رحمت شیراز خبر داد که از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس به کاهش ورودی پرونده‌های استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته کل پرونده‌هایی که وارد شده حدود 400 هزار فقره بوده که با گردش متوالی حدود 800 هزار فقره پرونده می‌شود. 

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی از مشکلات عمده مردم است که کاهش آن در اولویت دادگستری فارس قرار گرفته است، بیان کرد: در یک سال گذشته حدود 11 هزار فقره پرونده از دادگستری کم کردیم. 

موسوی با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی در فارس رو به سرانجام است و تلاش می‌کنیم که اطاله دادرسی در استان ریشه کن شود، عنوان کرد: در شیراز که جمعیت آن اندازه چند استان است تنها 384 پرونده در محاکم کیفری داریم و تلاش شده که به حداقل ممکن برسد. 

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در محاکم تجدید نظر استان فارس 1209 فقره پرونده داریم، تصریح کرد: در تمام شعب استان فارس اندازه یکی از استان‌های هم تراز پرونده نداریم. 

وی با بیان اینکه پرونده‌های کثیرالشاکی نیز داریم که در حال حل است، خاطرنشان کرد: آمار محاکم حقوقی در سراسر استان 10 هزار و 500 پرونده دارد که قابل توجه است و پرونده جاری در کل استان هم 28 هزار هزار فقره پرونده است جاری که البته باید کاهش یابد. 

موسوی با بیان اینکه پرونده‌ها در استان از ابتدا تا صدور رای 25 روز طول می‌کشد و پرونده‌های کیفری 2 نیز 16 روز طول می‌کشد، گفت: در موضوع پرونده‌های با عمر بیش از 2 سال در سال گذشته قریب 5 هزار کم کردیم و اکنوم فقط 6 پرونده داریم. 

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی استان بر مبارزه بر فساد تصریح کرد: در سال گذشته 13 پرونده کلان اقتصادی رسیدگی کردیم که از جمله آنها پرونده پتروشیمی مرودشت است که برای بخش اول آن رای صادر شده و منتظر اعلام تجدیدنظر هستیم و یک قسمت آن هم در هفته قضائیه بررسی می‌شود. 

وی با بیان اینکه دادگستری استان فارس در مقابله با فساد نه حزب می‌شناسیم نه گروه، گفت: کسی از تیغ عدالت دادگستری در امان نخواهد بود. پرونده‌هایی هستند که در حال تحقیقات اولیه است و در درون مجموعه هم اگر قاضی یا کارمندی خطا کند برخورد می‌شود و اغماضی صورت نمی‌گیرد. 

موسوی با اشاره به برخی از این پرونده‌ها افزود: پرونده شهرداری صدرا در حال انجام است؛ پرونده سیل شیراز در تیر یا مرداد به صدور رای منتهی و به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود. 

وی در ادامه سخنان خود به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 7500 زندانی مرخصی رفتند، زندانیان جرائم مالی و مهریه کمترین میزان ممکن در میان استانهای هم تراز را داریم و 320 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند. 

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به شعار سال و اقدامات دادگستری در این زمینه تصریح کرد: در سال گذشته مشکل 35 شرکت حل کردیم که اگر دادگستری وارد نمی‌شد با مشکل جدی مواجه بودند امسال هم ‌تا کنون مشکل 12 شرکت حل شده است. همچنین در بحران کرونا هم دادگستری فعالیت واحدهای تولیدی را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به حل مشکلات برخی از کارخانه‌ها در سفر رئیس قوه قضاییه گفت: کارخانه ای‌تی‌ای که 8 سال بود تعطیل بود طبق دستور اقای رییسی قرار شد راه‌اندازی شود که فردا جلسه‌ای در استانداری برگزار می‌شود و امیدواریم راه بیفتد. 

موسوی به ارتقای امنیت استان نیز اشاره و عنوان کرد: سرقت مسلحانه 58 درصد، آدم ربایی و تجاوز به عنف62 درصد، تیراندازی 55 درصد و مواد مخدر 8 درصد کاهش داشته و امنیت در شیراز و سطح استان قابل قبول است.

رئیس کل دادگستری استان فارس به رسیدگی به مطالبات بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با همراهی دادگسترس 70 میلیارد از مطالبات بانک‌ها بازگشت و امسال جهش تولید و مبارزه جدی با فساد از محوری‌ترین کارهای دادگستری است. 

موسوی با بیان اینکه با همین صنعت می‌توان استان را اداره کرد، افزود: 274 واحد تعطیل یا نیمه تعطیل در استان وجود دارد که ما به دنبال احیای دوباره این کارخانه‌ها هستیم و اگر خبرنگاران هم کمک کنند ما هم حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در دادگاه ویژه مطبوعات در استان فارس یک خبرنگارمحکوم نشده است و خبرنگاران آزاد هستند برای مطالبه‌گری بیان کرد: در بحث فساد مطالبه‌گری‌ کنید؛ شما فساد را معرفی کنید ما نیز ابایی نداریم و برخورد می‌کنیم.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
و من الله التوفیق

انشاءالله با حضور محکم شما در قوه قضائیه شاهد خشکیدن ریشه فساد باشیم
ب
Iran, Islamic Republic of
...........
United States
ای کاش کارخانه ی لوازم خانگی آزمایش شیراز هم به دستور ایشان فعال میشد.....
خلیل
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت ریاست محترم قوه قضاییه ایران سرفراز
به استحضار عالی می رسانم که چرا قضات محترم وقتی یک مجرم را دستگیر می نمایند به بقیه جرمهای او رسیدگی نمی کنند ....!