جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کرونا به ۸۰ درصد اصناف خسارت زد

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 731129
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ تسهیلاتی به اصناف پرداخت نشده است، گفت: کرونا به ۸۰ درصد اصناف ضرر و زیان وارد کرد.
کرونا به ۸۰ درصد اصناف خسارت زد
به گزارش جهان نيوز، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با میزان درباره پرداخت تسهیلات کرونایی به اصناف اظهار کرد: تاکنون هیچ تسهیلاتی به اصناف پرداخت نشده و این هفته جلسه‌ای با مسئولان در این باره داریم.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه طبق مصوبه قرار شده تسهیلات ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی به اصناف آسیب دیده از کرونا پرداخت شود، گفت: واحد‌های صنفی که از نظر اجاره بها و کارگران متضرر شدند به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان و واحد‌هایی که ضرر و زیان آن‌ها بیشتر بود مانند تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

وی افزود: سود این تسهیلات ۱۲ درصد است که به متصدیان وحد‌های صنفی باید پرداخت شود.

نوده فراهانی بیان کرد: رییس بانک مرکزی اعلام کرد به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ابلاغ شده، اما بانک‌ها با بیان اینکه چنین موضوعی ابلاغ نشده از پرداخت تسهیلات خودداری می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران با انتقاد از مصوبه ستاد مقابله با کرونا، تصریح کرد: در ستاد فقط ۱۰ رسته شغلی دیده شده در صورتی که ۸۰ درصد اصناف دچار ضرر و زیان شدند.

وی ادامه داد: برای تعیین این ۱۰ رسته هیچ مشورتی با اصناف صورت نگرفته و اطلاع از چگونگی تعیین آن نداریم و این موضوع مورد قبول اتاق اصناف نیست.

نوده فراهانی درباره وضعیت بازگشایی تالار‌های پذیرایی نیز گفت: کرونا خسارت زیادی به تالار‌های پذیرایی زده است، اما در حال حاضر مجوز فعالیت آن‌ها صادر شده و این واحد‌ها مجاز هستند با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *