جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۷

روحانی: از برگزاری تجمع‌ها ممانعت شود

پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 731059
رئیس‌جمهور گفت:مردم شریف، مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید با هوشیاری و مراقبت لازم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده، این دستاورد بزرگ را که از مرحله به دست آمدن آن مهم‌تر و دشوارتر است، حفظ کنند.
روحانی: از برگزاری تجمع‌ها ممانعت شود
به گزارش جهان نيوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه امروز کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی تشکیل شد، آخرین وضعیت روند مبارزه با این ویروس فراگیر و ناشناخته جهانی در کشور بررسی شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اذعان سازمان بهداشت جهانی به موفقیت ایران در کنترل شیوع این ویروس تأکید کرد: مردم شریف، مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید با هوشیاری و مراقبت لازم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده، این دستاورد بزرگ را که از مرحله به دست آمدن آن مهم‌تر و دشوارتر است، حفظ کنند.

روحانی هرگونه اهمال و کوتاهی را موجب یک اتفاق ناگوار و زیان بزرگ‌تر در مسیر مقابله با کرونا خواند و افزود: در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته به موفقیت بزرگ کنترل بیماری در مرکز استان‌ها رسیده‌ایم و در سایر استانها به تدریج به مرحله مهار این ویروس نزدیک می‌شویم، اما آنچه اهمیت دارد این است که ممکن است در اثر رفتارهای ناشناخته این ویروس و عدم رعایت دستورالعمل‌ها به یک وضعیت غیرقابل پیش‌بینی و ناخوشایند دچار شویم.

رئیسجمهور با اشاره به گزارش‌هایی که در مورد وضعیت قرمز شهرهای برخی استان‌ها مطرح است، بر ضرورت ارائه تعریف شاخص‌ها در زمینه قرمز قلمداد کردن وضعیت ایمنی شهرستان‌ها و استان‌ها تأکید کرد و اظهارداشت: همه باید بدانند چه شهرهایی از کشور را با چه وضعیتی منطقه قرمز قلمداد می‌کنیم و در این مناطق چه محدودیت‌هایی در چه بازه زمانی و وسعت جغرافیایی اجرا خواهد شد.

روحانی ادامه داد: بر این اساس، باید محدودیت‌ها به صورت نقطه‌ای و نه یکپارچه در استان اجرا شود و در عین حال این محدودیت‌ها صرفا باید با هماهنگی و مجوز کمیته‌های تخصصی درمانی و اجتماعی - امنیتی و در مرکز اجرا شود.

رئیس‌جمهور همچنین نحوه اعلام هشدارها و اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها را از نکات مهم و حساس خواند و تصریح کرد: از نکات درخشان و مهم در مرحله ابتدایی کنترل بیماری این بود که بدون توسل به روش‌های قهری و صرفا با قدرت اقناع و همراهی صمیمانه مردم توانستیم به این مرحله در کنترل بیماری برسیم.

روحانی روش اقناع و آموزش همگانی مردم از طریق دستگاه‌های ارتباطی و تبلیغاتی را در زمینه روش‌های سازگاری با کرونا تأثیرگذارتر برشمرد و گفت: با توجه به همکاری و همراهی خوب مردم، مسئولان کادر بهداشتی و درمانی و اجرایی باید با شفافیت و دقت هشدارهای لازم را به مردم بدهند.

رئیس‌جمهور، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در جلوگیری از انتقال ویروس کووید 19 بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: در کشورهایی که استفاده از ماسک را در اماکن سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری کرده‌اند، این امر عامل موفقیت قابل‌توجهی در کنترل بیماری بوده و باید از این تجربه استفاده کرد، ضمن آنکه براساس اعلام و تشخیص مسئولان، برگزاری تجمع‌ها، مهمترین عوامل شیوع بیماری شناخته شده که می‌بایست از این اقدام ممانعت شود.

در این جلسه درباره موضوع آموزش در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی، تدوین دستورالعمل‌ها و شروع سال تحصیلی جدید، آموزش حضوری و مجازی و همچنین تأ‌مین سلامت و کیفیت آموزش از سوی کمیته تخصصی آموزش ستاد ملی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، موارد مطرح شده برای تصویب به ستاد ملی ارائه شود.

همچنین کمیته تخصصی اقتصادی ستاد، پیشنهادی در زمینه جابجایی منازل استیجاری و ضرورت کنترل قاطع زنجیره انتقال ویروس با تأکید بر مذاکره و توافق مالکان با مستأجران واحدهای مسکونی در زمینه تمدید قراردادهای اجاره سالیانه، با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه در شرایط کرونا مطرح کرد که مقرر شد، برای بررسی و تصویب به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه آینده ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سهام عدالت و یارانه معیشتی و... چرا تاکنون به ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته به شرکت مخابرات ایران نمی دهند.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دستگاه قضایی یکی از احتکارکنندگان ماسک و مواد ضدعفونیکننده را به چوبهدار ببندد تا دیگر افراد فاقد وجدان هم حساب ببرند!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
ازابتدای جنگ یمن ازسال 2015 تاکنون بیش از 280 هزار تن توسط ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی کشه شدند و همچنان نیز ادامه دارد. باید ناتوانی، کوتاهی، بی نظمی ها و خیانت های مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک و سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک را به دنیا معرفی کنیم.
Iran, Islamic Republic of
..............
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
لطفا یه بررسی بکنید که در تالار عروسی ناسیونال لاهیجان که عروسی برگزار میشه هفته بعد، آیا مهمانها با ماسک و دستکش پلاستیکی و با فاصله مجاز حضور پیدا میکنند یا نه،...؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
افزایش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در خرداد ماه/ افزایش ۹۵۰ تومانی دلار در یک ماه
۴ عامل گرانی مسکن
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا مردم ایران نه تنها در مسکن بلکه در سلامت اشتغال گرانی وتورم دلار 18000 تومانی گوشت 140 هزارتومانی براید 70 میلیونی .وشما بفرمایید در این 7سال چه کردید
Iran, Islamic Republic of
رفتار کره جنوبی در مقابل ایران غیردوستانه و غیرحرفه‌ای است
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
به سخره گرفتن قشر شریف و مظلوم پاکبانان کشور توسط سلبریتی‌های بی‌ریشه جای تأسف دارد باید با افراد حقیری که به خود اجازه چنین جسارتی داده‌‌اند برخورد بشود.
Iran, Islamic Republic of
برخی از شرکت‌ها برای تبلیغ کالاهای خود میلیاردها تومان به صدا و سیما پرداخت می‌کنند و بعد این هزینه‌ها را از جیب مردم برمی‌دارند مثل شرکتی که چای صد گرمی خود را از 5500 تومان به 13500 تومان رسانده است!
Iran, Islamic Republic of
در برابر آمریکای ترامپ چه باید کرد
ايران در برابر تحریم‌های جدید آمریکا چه گزینه هایی دارد؟.....
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی تاکنون درمقابل فشارهای آمریکا ناتوان وعاجز بوده است.
آمریکا قابل اعتماد نیست.
انگلیس، فرانسه و آلمان قابل اعتماد نیستند.
Iran, Islamic Republic of
با این تورم و گرانی‌های کمرشکن مسکن و اجاره‌بها، رئیس‌جمهور پس از هفت سال به برخی وزرا دستور داده زمین‌های حاشیه شهرها را برای متقاضیان مسکن در نظر بگیرند؟! این چه دردی را از متقاضیانی که امروز برای جابه‌جایی مشکل دارند درمان می‌کند؟! چرا پس از 7 سال؟ آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
Iran, Islamic Republic of
یک خانم سرپرست خانوار هستم که 7 سال است یارانه‌ام قطع شده است واقعا سخت است که هم زندگی را بچرخانم و هم اجاره خانه را پرداخت کنم! دیگر تمام دغدغه‌ام فقط سیر کردن شکم فرزندانم شده است، کاش دولتمردان انصاف داشته باشند و اوضاع ما را درک کنند.
Iran, Islamic Republic of
خودرو سمند در شهر باکوی جمهوری آذربایجان به قیمت 38 میلیون تومان و قسطی عرضه می‌شود. آیا ما مردم ایران از دید دولت و دولتمردان لایق نیستیم که از این تسهیلات و خدمات برخوردار بشویم؟ آقای روحانی! شما مخالف بهشت اجباری بودید ولی زندگی ما مردم ایران را عملکردهای دولت شما به جهنم تبدیل کرد.
Iran, Islamic Republic of
وعده‌های مسئولان بی‌نتیجه ماند، قیمت مرغ افزایش یافت
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
50 درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ به ۱۳ هزار و ۷۰۰ افزایش پیدا کرد
United States
مراکز مذهبی و حرمین و نماز جمعه ها و مساجد چرا باز شدند؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
برجام باید لغو شود،.....
اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس پاسخ دهند
فردا شب آخرین مرحله کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی کرونا واریز می‌شود، چرا تاکنون به ما بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.
اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ناتوان بعد از 7 سال سکوت برای رفع مشکلات مسکن چه اقداماتی در دستور کار دارد؟
Iran, Islamic Republic of
یک بام و دو هوای فرانسه جنایتکار شماره یک در ارتباط با ایران!
یک بام و دو هوای سه کشور های اروپایی جنایتکار شماره یک در ارتباط با ایران!