جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

حریرچی: ۱۰ استان به قله کرونا رسیده‌اند

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 730974
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به رسیدن ۱۰ استان به قله کرونا گفت: در یک استان ۱۲۰ نفر در یک مراسم عروسی مبتلا شده بودند. از دادستان‌ها در خواست داریم به این مسائل ورود پیدا کنند.
حریرچی: ۱۰ استان به قله کرونا رسیده‌اند
به گزارش جهان نيوز،  ایرج حریرچی در سفر به استان کردستان در گفت‌وگویی تلویزونی گفت: استان کردستان در 10 روز گذشته دچار افزایش آمار ابتلا و موارد بستری و مرگ و میر شده است. با اقداماتی که توسط استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده سه بیمارستان بزرگ در سنندج با ظرفیت 520 تخت به موضوع کرونا اختصاص یافته است و ظرفیت قابل توجهی از این تخت‌ها اشغال شده است.

وی افزود: توان تخصصی بسیار خوبی در استان موجود است و بهترین خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم انجام می‌شود اما می‌خواهم هشدار بدهم که با توجه به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت بهداشت فردی در 10 استان از جمله کردستان شاهد افزایش قابل توجه میزان بروز بیماری بوده‌ایم.

حریرچی ادامه داد: این استان‌ها از جمله استان کردستان در ماه‌های گذشته به قله نرسیده بودند و الان به قله می‌رسند و قله دومی برای این استان‌ها مطرح نیست. این استان‌ها تعطیلات فروردین را تحمل کرده بودند و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته شدن مراکز کسب و کار را رعایت کرده بودند و الان دچار مشکلاتی شده‌اند. مورد درخواست مقام استانی است که این استان‌ها اختیارات استانی داشته باشند که این امر در ستاد ملی کرونای کشور تصویب شد و آیین‌نامه آن روز شنبه نهایی خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما شاهد این هستیم که در برخی استان‌ها که خصوصیات محلی بیشتری دارند برخی مراسم‌ها، عروسی‌ها و عزاداری‌ها برگزار می‌شود و ما در یک استان گزارشی داشته‌ایم که 120 نفر در یک مراسم عروسی مبتلا شده بودند. از دادستان‌ها در خواست داریم به این مسائل ورود پیدا کنند که البته در برخی استان‌ها این اقدام انجام شده است.

حریرچی راه حل اصلی مقابله با کرونا را افزایش آگاهی مردم، رعایت مسائل بهداشت فردی، استفاده از ماسک در هنگام خروج خانه و شست‌وشوی مداوم دست‌ها دانست و گفت: تا زمان کشف واکسن کرونا که احتمالاً بیش از یک سال طول خواهد کشید، ما و کشورهای درگیر کرونا، درگیر مرگ و میر حاصل از این بیماری خواهیم بود و هرگونه بی‌احتیاطی منجر به مرگ و میر عزیزان ما می‌شود. خواهش می‌کنم هم برای خودمان این مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و هم پرسنل بهداشتی و درمانی را بیش از این تحت فشار نگذاریم.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ما قله ها را فتح میکنیم!!!