جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آزمایش واکسن چینی کرونا موفقیت‌آمیز اعلام شد

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۱۶
کد مطلب: 730824
آزمایش واکسن بالقوه ویروس کرونای چینی موفقیت‌آمیز بوده و در بدن بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان آنتی بادی خنثی کننده ویروس ایجاد کرده است.
آزمایش واکسن چینی کرونا موفقیت‌آمیز اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از استات نیوز، شرکت چینی Sinovac Biotech نتایج اولیه آزمایش واکسن بالقوه ویروس کرونای خود را اعلام کرد . به گفته شرکت این واکسن در بدن بیماران واکنش ایمنی ایجاد کرده است.

واکسن تولید شده در این شرکت چینی Corona Vac نام دارد. در این فرایند شرکت کنندگان در فاصله زمانی ۲ هفته، ۲ دوز واکسن دریافت کردند. آزمایشی که ۱۴ روز پس از دریافت ۲ دوز واکسن بالقوه در شرکت کنندگان انجام شد، نشان داد در بدن بیش از ۹۰ درصد آنها آنتی بادی‌های خنثی کننده ویروس کرونا به وجود آمده است. همچنین هیچ نشانی از عوارض جانبی شدید ناشی از دریافت واکسن گزارش نشده است. نتایج اولیه مربوط به فاز ۲ آزمایش واکسن مذکور با حضور ۶۰۰ شرکت کننده است.

شرکت سینوواک همچنین مشغول اجرای مرحله نخست یک آزمایش دیگر با حضور ۱۴۳ بیمار است.

البته در بیانیه سینواک اطلاعات زیادی درباره کارآمدی واکسن مذکور و ایمنی آن وجود ندارد. این شرکت اعلام کرده گزارشی درباره نتایج فاز دوم آزمایش این واکسن را در آینده نزدیک منتشر می‌کند. همچنین این شرکت پروتکلی را برای فاز سوم آزمایش واکسن به سازمان غذا و داروی چین ارائه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *