شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
در حکمی خصمانه؛

دیوان عالی بحرین حکم اعدام یک جوان شیعی را تأیید کرد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 730802
دیوان عالی بحرین وابسته به آل خلیفه در اقدامی خصمانه حکم اعدام یک جوان شیعی را تأیید کرد.
تایید حکم اعدام یک زندانی سیاسی شیعه در بحرین
به گزارش جهان نيوز، دیوان عالی بحرین وابسته به آل خلیفه در اقدامی خصمانه حکم اعدام یک جوان شیعی را تأیید کرد.

بر اساس این گزارش، جوان بحرینی که توسط آل خلیفه به اعدام محکوم شده است، «زُهیر ابراهیم جاسم عبدالله» نام دارد.

این جوان ۳۵ ساله شیعی توسط آل خلیفه به مشارکت در اقدامات تروریستی متهم شده است و این درحالی است که مقامات منامه تاکنون هیچ سندی را برای اثبات اتهامات جوانِ محکوم به اعدام ارائه نکرده‌اند.

این جوان بحرینی پیش از انتقال به بازداشتگاه حوض الجاف، به حکم دادستانی مبارزه با تروریسم ۵۵ روز را در مرکز تحقیقات و بازجویی بحرین برای اخذ اعتراف اجباری زیر شکنجه سپری کرد. از جمله شکنجه‌هایی که زهیر به آنها اشاره کرده و دادگاه‌ها را در جریان آن قرار داده است عریانی کامل بدن، شوک الکتریکی در مناطق حساس بدن، تجاوز جنسی و ضرب و شتم شدید است که در نتیجه وی مجبور شده برگه اعترافات اجباری را امضا نماید.

طبق اعلام رسانه‌های عربی، پیشتر نظامیان آل خلیفه با یورش به منزل زُهیر ابراهیم جاسم عبدالله، ضمن ضرب و شتم شدید همسرش، او را تهدید به تجاوز جنسی کرده‌اند. گفتنی است، مقامات آل خلیفه با هدف خاموش کردن شعله‌های آتش انقلاب بحرین، اتهام واهی مشارکت در اقدامات تروریستی را به انقلابیون این کشور نسبت می‌دهند تا بدین ترتیب زمینه برای حذف آنها فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *