جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶

دلیل گرانی تخم مرغ مشخص شد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 730738
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور گفت: پیشنهاد افزایش ۳۰ درصد قیمت را به ستاد تنظیم بازار ارائه کردیم و منتظر اقدام ستاد هستیم.
دلیل گرانی تخم مرغ مشخص شد
به گزارش جهان نيوز، رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور درباره دلیل افزایش قیمت تخم مرغ، اظهار کرد: اگر فصلی به موضوع نگاه کنیم امسال هم قیمت‌ها همانند سال‌های گذشته بوده و در اردیبهشت ماه با افت قیمت مواجه بودیم و حتی به کیلویی ۵ هزار تومان نیز درب کارخانه رسید.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور با بیان اینکه معیار ما قیمت درب مرغداری است و در اتفاقاتی که در بازار می‌افتد ما دخیل نیستیم، افزود: ما فقط در قیمت تخم مرغ‌هایی که در سازمان میادین عرضه می‌شود را تضمین کرده‌ایم.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۷۴۰ تومان است که این قیمت در حال حاضر مورد تایید نیست و باید تغییر کند.

ترکاشوند بیان کرد: عاملی اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در طی هفته‌های اخیر، تقاضای زیاد صادرات بوده است که یک اتفاق مثبت بود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی که صورت گرفت متوجه شدیم تقاضا بازار داخل همچنان زیاد است و قیمت هم روند رو به رشدی دارد حدود چهار روز است صادرات تخم مرغ را ممنوع کردیم.

وی تصریح کرد: طی مصوبه که از ستاد تنظیم بازار دریافت کردیم شرکت پشتیبانی امور دام موظف شد تا تولید مازاد را خریداری کند تا به قیمت مصوب برسد، اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

ترکاشوند اظهار کرد: علی رغم قیمت پایین، اما اجازه ندادیم سازمان میادین از تخم مرغ با قیمت مصوب خالی بماند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور با بیان اینکه در سال جدید ۳۰ هزار تن صادرات صورت گرفته است، تاکید کرد: هیچ کمبودی در تولید وجود ندارد و افزایش تقاضا برای صادرات بر روی قیمت‌ها تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به مشکلاتی که تولیدکنندگان در تامین نهاده‌ها با آن مواجه هستند، گفت: حدود ۴۰ درصد کنجاله سویا را تولیدکنندگان با ارز آزاد تامین می‌کنند که هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد که در هزینه‌ها از سوی مسئولان دیده نشده است.

ترکاشوند با بیان اینکه حدود دو ماه است که درخواست تجدیدنظر قیمت داده‌ایم، تصریح کرد: پیشنهاد افزایش ۳۰ درصد قیمت را به ستاد تنظیم بازار ارائه کردیم و منتظر اقدام ستاد هستیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که طی یکی دو روز آینده اصلاح می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مقصر مرغ ها هستند به خود آگاهی رسیده اند و در این زمینه کم کاری می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ترکاشوند بیان کرد: عاملی اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در طی هفته‌های اخیر، تقاضای زیاد صادرات بوده است که یک " اتفاق مثبت " بود.

بااین تفکرات میخواهند مردم ناراضی نباشند؟
Iran, Islamic Republic of
.........
المیرا
Japan
.....
المیرا
Japan
......
علی
Iran, Islamic Republic of
بابابسه آقای محترم براتون عادی شده انگار قرارداد شده هرسال قیمتارو ببرید بالا. ....