پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲

خداحافظ «پدر سالار»!/ کشاورز دار فانی را وداع گفت

يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 730687
«محمدعلی کشاورز» هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در ۹۰ سالگی درگذشت.
خداحافظ «پدر سالار»!/ کشاورز دار فانی را وداع گفت
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی کشاورز ساعتی پیش (یکشنبه 25 خرداد) در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. امامبخش از نزدیکان کشاورز با تأیید این خبر به فارس گفت: به زودی جزئیات مراسم تدفین اعلام می‌شود.

 زنده یاد کشاورز طی ماه های گذشته به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون‌ در بیمارستان بستری بود.

، محمدعلی کشاورز متولد ۲۶ فروردین ماه ۱۳۰۹ در اصفهان است و یکی از چهره‌های ماندگار، بدون تکرار و بی‌جانشین تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران به شمار می رود.
 
امسال همزمان با  تولد ۹۰ سالگی کشاورز، جوایز و یادگاری‌های این هنرمند پیشکسوت کشورمان به موزه سینما اهداء شد.

کشاورز ایفای نقش در بیش از ۱۰۰ اثر در ژانرها و مدیوم های مختلف را در کارنامه خود دارد و دهه ۷۰ اوج بازیگری این هنرمند توانا به شمار می رود.

کشاورز به دلیل بازی در نقش‌ها و ژانرهای مختلف و همکاری با کارگردانانی چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، ابراهیم گلستان، فرخ غفاری، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و عباس کیارستمی، کارنامه‌ای پربار و متنوع دارد.

آنچه فیلمسازان مختلف را به همکاری با کشاورز ترغیب می‌کند، توانایی و انعطاف و درک و تحلیل درست نقش و فضای اثر است. او قدرت غریبی در بازی بیرونی و جلوه گرانه و بازی طبیعی و بی‌اغراق و واقع‌گرا دارد.

در آثار علی حاتمی به ویژه در «هزاردستان» به نقش شعبون استخونی و در «مادر» به نقش محمدابراهیم، به‌خوبی بهره برده شد.

همچنین کشاورز در کارنامه خود همکاری با برخی بازیگران بزرگ سینمای جهان هم دارد. این بازیگر در فیلم‌های بین‌المللی همچون «کاروان‌ها» و «صحرای تاتارها» به ترتیب با چهره‌هایی چون آنتونی کویین و ماکس فون سیدو همبازی بوده است. او دارای نشان درجه‌ یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است.

پایگاه خبری جهان نيوز درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
خداوند رحمت کند ایشان را
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا رفت ، خدا رحمتش کنه