جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۶
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجلس:

۴ ماه است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تعطیل است/ شورای عالی فضای مجازی هم که کلا تعطیل است/ روایت قمی از طلبه‌ای که باعث جمع شدن کیوسک ناجا شد

يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 730628
هر دلسوزی این عدم استقبال نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون فرهنگی را که ببیند یاد مظلومیت فرهنگ می‌افتد.
۴ ماه است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تعطیل است/ شورای عالی فضای مجازی هم که کلا تعطیل است/ روایت قمی از طلبه‌ای که باعث جمع شدن کیوسک ناجا شد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز (یکشنبه) طی سخنانی در صحن علنی مجلس، گفت: اعزه بزرگوار با عرض بنده در مورد مظلومیت فرهنگ همراه هستند. در جلسه هیئت دولت شهریور سال ۸۶، بعد از گزارش آقای احمدی نژاد، مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ حقیقتاً مظلوم است. شواهد و ادله‌ای آوردند، یکی همین بود که در گزارش رئیس جمهور مجال گزارش در مورد فرهنگ نشد.

عدم استقبال از کمیسیون فرهنگی «مظلومیت فرهنگ» را نشان می‌دهد
وی افزود: نه تنها مقام معظم رهبری، هر دلسوزی - با عرض معذرت از ساحت والای مجلس- عدم استقبال نمایندگان مجلس را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی را که ببیند یاد مظلومیت فرهنگ می‌افتد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۴ ماه تشکیل نشده است، شورای عالی فضای مجازی تشکیل نمی‌شود، سند مهندسی فرهنگی کشور به دستور مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به خودش اختصاص می‌دهد ولی بعد از چند سال کش و قوس تصویب می‌شود. ۵-۶ سال سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که توی سبد اولویت‌ها باید قرار می‌گرفت، هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد. کل بودجه فرهنگ این کشور زیر نیم درصد است؛ بودجه ساخت بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه.

وضعیت بالای ۸۰ هزار مسجد در کشور چگونه است؟
حجت‌الاسلام قمی خاطر نشان کرد: از مظلومیت فرهنگ یک قدم جلوتر؛ همین اندک بودجه دستگاه‌های فرهنگی با شلختگی و تشتت دستگاه‌های فرهنگی و روشن نبودن شرح وظایف با بارهای بزرگ بر زمین مانده مواجه است. مسجد که سنگر است و قرار است گره‌ها را باز کند، به یک عبارت ۱۱ دستگاه و به یک عبارت ۲۱ دستگاه متولی دارد. بفرمائید وضعیت بالای ۸۰ هزار مسجد در کشور چگونه است؟ شما نمایندگان مردم هستید و از احوال شهرها خبر دارید.

چند درصد از ۱۰ میلیون حافظ قرآن که رهبر انقلاب فرمودند محقق شده است؟
رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ فرمودند ۱۰ میلیون حافظ قرآن می‌خواهیم. اصلاً هم حرف غیرقابل دسترسی نیست. بسیاری از کشورهای دنیا به بالاتر از این اعداد دست پیدا کردند. قریب به یک دهه گذشته است، چندین دستگاه مختلف من جمله وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های بسیار دیگری هستند که بودجه قرآنی می‌گیرند؛ بفرمائید چند درصد از این ۱۰ میلیون حافظ محقق شده است؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی، تصمیم نظام به هر دلیل معقول و موجهی به بستن یک شبکه اجتماعی می‌شود، چنانکه این شبکه‌ها را می‌بندیم بعد می‌گوئیم بهتر شد که همه فیلتر شکن دارند؟! و شاهد مدعایمان می‌کنیم که نباید برخورد سلبی کرد. این در حالی است که در همه جای دنیا در کنار اقدامات ایجابی، عاقلانه است که علی اللزوم رفتار سلبی هم پیش گرفته شود.

وی اظهار داشت: در پیوست حکم دوره اول شورای عالی فضای مجازی، مقام معظم رهبری هر گونه بالا بردن سرعت و پهنای باند اینترنت و فضای مجازی را منوط به تکمیل شبکه ملی اطلاعات و صدور مجوز کردند و از سوی دیگر ایشان محتوا را مقدم بر توسعه زیرساخت خدمات کرده بودند اما این اتفاقات به سادگی نمی‌افتد.

فضای مجازی کاملاً رها شده است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اتفاقی که امروز در فضای مجازی رخ می‌دهد را همگی شاهد هستیم و می‌بینیم که فرزندان بنده و شما در این فضا چه می‌بینند و از چه خوراکی استفاده می‌کنند. جای تأسف دارد که ۵ قطعه آخر آهنگ آن خواننده ضد انسانی و ضد بشریت ۱۹۸ میلیون بار، ویژه دیده شده است؛ بروید و مضامین این آهنگ‌ها را بررسی کنید و ببینید چه مضامینی به خورد فرزندان ما داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی کاملاً رها شده است، اظهار داشت: پهنای باند در ۱۱ ماهه اردیبهشت تا اسفند ۹۸، ۲.۵ برابر شده و گاهی ۶۰ و گاهی ۷۰ درصد این فضا در اختیار اینستاگرام است که در آن یک شاعری که در عمرش فقط غزل گفته و اسم حاج قاسم سلیمانی را از روی عواطفش گفته است با ۲۰۰k دنبال کننده، صفحه اش بسته می‌شود و هرچه دلشان می‌خواهد به مسئولان نظام و مقدسات ما می‌گویند و ما هم نشسته ایم و ادعای حکمرانی بر فضای مجازی را یدک می کشیم.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: ۳۰ درصد جرایم یارانه ای کشور در این فضا اتفاق می‌افتد، ۲۵ درصد محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی در این پلتفرم اتفاق می‌افتد، درآمدهای کثیف از قمار، تبلیغات ناهنجار و غیره در این فضا اتفاق می‌افتد و کاملاً این فضا رها است و مدیریت نمی‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حجم سه برابری محتوای خارجی نسبت به محتوای داخلی گفت: این اواخر این مسئله تشدید شده است و رایگان کردن اینترنت‌ها به این مسئله دامن زده و شاهد هستیم چه بلایی بر سر کشور در این عرصه یعنی عرصه فرهنگی آمده است.

وی تأکید کرد: بروید و ببینید محتوای فیلم‌های که در سامانه فیلم‌های درخواستی عرضه می‌شود، چه مسائلی است؟ عشق مثلثی و مربعی، خیانت، خشونت، استفاده از جذابیت‌های جنسی و همچنین مضامین غیر انسانی به راحتی در این فیلم‌ها ترویج می‌شود و جوانان جامعه ما از این محتوا استفاده می‌کنند و مسئولیت آن با عرض معذرت گردن تک تک شما بزرگواران و پیش از شما بر عهده بنده است.

حجت‌الاسلام قمی گفت: اجازه می‌خواهم که از تعارف بیرون بیایم و بگویم که شما نماینده‌های مردم هستید و آمده‌اید که گره‌های مردم را باز کنید. قطعاً سلامت و تربیت فرزندان اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

گره‌های بزرگ« اقتصاد» و «امنیت» با فرهنگ حل می‌شود
وی بیان کرد: گره‌های بزرگ در عالم اقتصاد و امنیت با فرهنگ حل می‌شود و این مکتب امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری است. ما باید به گره‌گشایی‌های فرهنگی توجه کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مسئله اول حتماً مسائل فرهنگی است.

بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی متشتت و موازی‌کار هستند؛ به گونه‌ای که سوال بنده آن است که چند نفر تفاوت بین شورای تبلیغات، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات را می‌دانند؟

حجت‌الاسلام قمی افزود: همچنین ما شاهد نهادهای موازی چون مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد اقامه نماز و مجموعه‌هایی درباره مساجد هستیم که این تشتت‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است. همچنین بین سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم شاهد موازی‌کاری‌هایی هستیم اما با همه این وجود امام راحل ظرفیت و قدرت فرهنگ را به ما نشان دادند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: حتماً حمایت از کالا و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، ابعاد فرهنگی هم دارد که مغفول مانده، جدی گرفته نشده و قطعاً باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در برخی از مناطق روستایی و حاشیه شهرها، عنوان آزاردهنده سکونتگاه‌های غیررسمی و همه‌جور آسیب اجتماعی در این سکونتگاه‌ها اتفاق می‌افتد که سازمان تبلیغات اسلامی در چنین مکان‌هایی طلبه‌هایی را به همراه خانواده‌هایشان فرستاده‌؛ آنان در این مناطق حاضر می‌شوند و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و ماهانه ۹۵۰ هزار تومان دریافتی‌شان است.

حجت‌الاسلام قمی تأکید کرد: این طلبه‌ها از صبح تا شب در این مناطق فعالیت و حقوق بسیار پایینی دریافت می‌کنند این در حالی است که کفِ حقوق کارگران دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این طلبه‌ها هیچ منبع درآمد دیگری ندارند و تمام قد در اختیار مردم این مناطق هستند.

وی متذکر شد: نیروی انتظامی به بنده نامه زده که از حضور این طلبه‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی تشکر می‌کنیم، حضور این افراد در این مناطق باعث شده که آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کاهش یابد و لزومی ندارد ما که کیوسک نیروی انتظامی را در این سکونتگاه‌ها نگه داریم و مسئله امنیتی در این مناطق کاملاً حل شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ظرفیت‌های حل مسائل مهم نظام آن است که به مسائل فرهنگی توجه بیشتری شود و اگر ما می‌خواهیم مشکلات اقتصادی، معیشتی و مسکن مردم را حل کنیم، باید حتماً بر روی ظرفیت فرهنگی حساب ویژه باز کنیم.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: ما بیش از ۸۰ هزار مسجد، ۲۵ هزار کانون و ۹۰ هزار هیئت مذهبی ثبت شده داریم که از حداقل خدمات حاکمیت محروم هستند و حتی یک شناسه هم ندارد؛ حمایت‌هایی که از NGOها می‌شود، از هیئت‌های مذهبی دریغ می‌شود.

نهادهای دینی به دنبال گره گشایی از کار مردم هستند
وی افزود: حداقل لازم است که برای ثبت هیئت‌های مذهبی بزرگ اقدامی صورت گیرد. این در حالی است که هیئت‌ها در حل مشکلات مردم برنامه‌های کلانی دارند و یکی از مشکلاتی که تاکنون حل کرده و در دستور کار دارند، درباره تأمین جهیزیه است. نهادهای تبلیغات دینی در مسیر گره‌گشایی از مردم هستند و در این راستا گام مؤثر برمی‌دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما مؤسسات قرآنی بسیار زیادی داریم، چند هزار روحانی مستقر در مناطق مختلف کشور داریم که گره‌گشای مردم هستند و بدون توجه به این ظرفیت‌ها قطعاً نمی‌توانیم گره‌های کشور را باز کنیم.

حجت‌الاسلام قمی گفت: بعضاً ما پول خرج می‌کنیم، یارانه می‌دهیم و قند و شکر تولید می‌کنیم؛ در مقابل باز پول می‌دهیم، خرج می‌کنیم و یارانه می‌دهیم و دیابت درمان می‌کنیم. اگر به همین شکل کار فرهنگی انجام دهیم، قطعاً نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات اقتصادی ریشه فرهنگی، تبعات فرهنگی و راه‌حل فرهنگی دارند، اظهار داشت: ما گره‌های مردم را با فرهنگ می‌توانیم حل کنیم و مشکل امید، روحیه و اعتماد به نفس را می‌توان با توجه به فرهنگ حل کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: همه جا تهران نیست، هر شهرستان و زیست‌بومی مسئله و اقتضائات خاص خودش را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد اما مدل حکمرانی ما یک مدل مرکزی است درحالی که باید به مناطق مختلف توجه شود.

بودجه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به صدا و سیما سه درصد است
حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه گره‌های هر منطقه را باید متناسب با زیست‌بوم و فرهنگ آن منطقه حل و فصل کرد، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، دارالقرآن، خبرگزاری، دانشگاه و حوزه هنری دارد که این دسترسی‌ها در راه اعتلای فرهنگ کشور است اما متأسفانه از این سازمان حداقل حمایت‌ها به عمل می‌آید و بودجه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سازمان صدا و سیما سه درصد است.

وی بیان کرد: گاهی‌اوقات درباره آسیب‌ها و معضلات اجتماعی چون حجاب بحث و گفته می‌شود که سازمان‌های صدا و سیما و تبلیغات اسلامی برای حل این مشکل چه کاری انجام می‌دهند؟ بنده می‌گویم که اسم این دو سازمان را کنار هم نگذارید چرا که بی‌احترامی به این سطح از بودجه صدا و سیما است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: متأسفانه حداقل حمایت‌ها از این ظرفیت‌ها و دسترسی‌های مردمی نمی‌شود. مردم باید گره‌ها را باز و قیام کنند تا مسائل کشور را حل و فصل کنند. امام خمینی (ره) فرمودند «اختراعات و اکتشافات علمی هم بیشتر از طرف مستضعفان جامعه به وجود آمده است، بر این اساس گره‌ها را هم قطعاً همین مردم می‌توانند باز کنند».

حجت‌الاسلام قمی گفت: آن مستضعفی که از حداقل حمایت‌های حاکمیت گاهی برخوردار نیست، اگر نگاه فرهنگی وجود داشت، قطعاً گره‌های زندگی وی باز می‌شد. در غیزانیه ۹۸۵ چاه نفت وجود دارد و اگر یک هزارم آن درآمد خرج مردم این منطقه می‌شد، قطعاً مردم با گرفتاری بی‌آبی مواجه نمی‌شدند. در ماهشهر به یک عبارتی ۲۱ و به عبارتی دیگر ۳۷ پتروشیمی وجود دارد و اگر این منابع خرج مردم شود، قطعاً مشکلات آنان حل می‌شود. فرهنگ مظلوم است و ما قطعاً به دنبال آن هستیم که گام‌هایی را برای حل مشکلات برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
40 سال است که تعطیله وگرنه کو نتیجه؟؟؟
مالک
Iran, Islamic Republic of
سازمان تبلیغات اسلامی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

این سه مجموعه در این 40 سال چه بودجه های هنگفتی گرفتند چه حقوقهایی دریافت کردند.

ولی میشه بگید برا اسلام و ایران چیکار کردین؟؟...
Iran, Islamic Republic of
اینکه باید از سازمان فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی درخواست ارائه گزارش و عملکرد بهینه داشت، بسیار منطقی و به جا است. منتها علیرغم این‌که فرهنگ اسلامی غالب فرهنگ کشور است و مثل هر کار دیگری احتیاج به پول دارد، بودجه فرهنگی کمتر از نیم درصد بودجه کل کشور است!
Iran, Islamic Republic of
......
لشکریان
Iran, Islamic Republic of
آقای قمی لطفا شلوغ نکن برادر
Iran, Islamic Republic of
وقتی منطق نیست میگه " شلوغ نکن "!!
Iran, Islamic Republic of
مگر زماني باز بود چه گلي بسر ما زدند
..
Iran, Islamic Republic of
سلام. آقای قمی به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی برای بهبود این فضای مجازی چه تدبیری کردند؟ چه اقدامی کردند؟ .
Iran, Islamic Republic of
اقای عزیز توقع داری دلت در این لحظات جلسه فرهنگی برگذار کند بنده خدا کرونا اجازه نمی دهد...
Iran, Islamic Republic of
اصلا بودجه میخوای چکار. خروجی کارتان چی بوده در این چندسال . و ایاهای دیگر
محمد
Iran, Islamic Republic of
کار فرهنگی صرفا صلوات فرستادن نیست برادر...
زیرساخت کار فرهنگی رو باید دولت در اختیار نهاد فرهنگی بگذاره همین تهران خیلی از مهد قرآن ها و دارالقران ها به علت نداشتن اجاره پرداخت یه واحد 40 متری منحل میشه .....
محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
خدائیش تعطیل باشه هزینه معنوی کمتری بر دوش نظام خواهد بود. شما ها با این همه شورا تا حالا به چه درد این ملت خوردین؟ ......
Iran, Islamic Republic of
جناب حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شما وظایف خودرا آسیب شناسی کردید! مسول مواردی که فرمودید مگر در حوزه وظایف شما نیست؟؟
Iran, Islamic Republic of
این مواردی را که گفتید نشان دهنده ضعف دستگاهی است که شما متولی آن هستید.
Iran, Islamic Republic of
یارانه می‌دهیم و قند و شکر تولید می‌کنیم؛ در مقابل باز پول می‌دهیم، خرج می‌کنیم و یارانه می‌دهیم و دیابت درمان می‌کنیم.
چه مثلی؟؟؟؟؟؟؟ مصرف قندو شکر آیا لزوما باعث دیابت میشود؟ پس چاقو هم درست نکنیم تا قتل اتفاق نیفتد، ازدواج نکنیم تا طلاق انجام نشود!
Iran, Islamic Republic of
....
زارع
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
جناب آقای قمی عزیز
میشه بفرمایید که شما و دستگاهتان تا کنون چه کرده اید؟!!
آیا از ظرفیت و پتانسیل خود استفاده کرده اید؟!...
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس سازمان تبلیغات با این دولت، بقول شما مملکت تعطیل است
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
جناب قمی دقیقا شیوه "کلیدی" را همان اول بکاربرد و همه مصائب و رذائل را به گردن "ابوالمصائب" احمدی نژاد انداخت و برئ‌الذمه شد. اجره علی الله.
Iran, Islamic Republic of
اگر فعالیتهای شما اینقدر خوب بوده و نتیجه داده پس نباید نگران فضای مجازی باشین قائدتا
Iran, Islamic Republic of
سازمان تبلیغات و اوقاف باید ادغام شوند.
در ذیل
Iran, Islamic Republic of
خب چهار ماه که کروناست خیلی چیزا تعطیل شد
Iran, Islamic Republic of
سازمان تبلیغات بی نظم ترین و بی برنامه ترین سازمانی هست که من تا حالا دیدم
Iran, Islamic Republic of
تا به حال رفتی بیمارستان دولتی بگن برو داروی خارجی بگیر ایرانی را قبول نداریم . میشه حقوق منو که به یک میلیون هم نمی رسه مدیریت کنید حبوبات بخرم.گوشت بخرم .یا اجاره خونه بدم..
Iran, Islamic Republic of
سلام ، اگه سازمان تبلیغات اسلامی و ارگان های هم ردیف درست عمل می کردند وضعیت ایمان و حجاب و شناخت از دین جوانان کشورمان قطعا در این حالت فعلی نبود ...
Iran, Islamic Republic of
..........