جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

انتقاد شدید شهردار سیاتل از ترامپ

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 730450
شهردار سیاتل با انتقاد شدید از تهدید رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام نیروی نظامی به این شهر، تاکید کرد تهاجم ارتش به سیاتل هم غیرقانونی است و هم برخلاف قانون اساسی این کشور است.
انتقاد شدید شهردار سیاتل از ترامپ
به گزارش جهان نيوز، «جِنی دورکان» شهردار سیاتل به تهدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده مبنی بر اعزام نظامیان ارتش به این شهر برای سرکوب معترضان و تظاهرات‌کنندگان علیه نژادپرستی و خشونت آمریکا واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دورکان طی نشست خبری در دفتر کار خود، گفت اعزام نیروی نظامی توسط ترامپ به سیاتل، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی آمریکا است.

بر این اساس، وی اما توضیح نداد که مسئولان سیاتل چگونه و چه زمانی قصد دارند معترضانی را که بخش‌هایی از این شهر را تصرف و اعلام خودمختاری کرده‌اند، متفرق کند.

شهردار سیاتل در این نشست خبری توضیح داد: «اعزام نیروی نظامی به سیاتل، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است. هیچ تهدید فوری درباره تهاجم به سیاتل وجود ندارد».

به نوشته رویترز، دورکان با بیان اینکه تمام آمریکایی‌ها حق دارند مسئولان و دولت این کشور را به چالش بکشند، اظهار داشت: «ما به هیچکسی نیاز نداریم، از جمله رئیس‌جمهور، که بیش از این تفرقه‌افکنی کرده، اطلاعات نادرست و بی‌اعتمادی را ترویج دهد».

وی در انتقاداتی شدیدالحن علیه ترامپ، تصریح کرد: «یکی از چیزهایی که این رئیس جمهور درک نمی‌کند، این است که گوش دادن به مردم یک ضعف نیست بلکه قدرت است. از نظر یک رهبر واقعی، تظاهرات سراسری... فرصتی برای آمریکا خواهد بود تا ملتی بهتر بسازیم».

این مسئول آمریکایی همچنین تاکید کرد که برای اطمینان حاصل کردن از اینکه تهدید ترامپ برای تهاجم ارتش به سیاتل انجام نخواهد شد، با «جِی اینزلی» فرماندار ایالت واشنگتن صحبت خواهد کرد.

بامداد روز جمعه به وقت تهران بود که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند تظاهرات‌کنندگان «بخش کوچکی» از سیاتل را اشغال کرده و آن را «منطقه خودمختار» اعلام کرده‌اند.

بعد از آن، ترامپ در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه آنارشیست‌ها سیاتل را تصرف کردند، تهدید کرد: «همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید من این کار را می‌کنم».
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Bulgaria
اضمحلال آمریکا کلید خورده