جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش کرملین به بسته پیشنهادی کنگره آمریکا برای تحریم ایران و روسیه

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۷
کد مطلب: 730424
سخنگوی کرملین در واکنش به طرح پیشنهادی نماینده‌های جمهوری‌خواه کنگره برای اعمال تحریم علیه ایران و روسیه گفت امیدوار است که این برنامه عملی نشود.
واکنش کرملین به تحریم آمریکا علیه ایران و روسیه
به گزارش جهان نيوز، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه به طرح پیشنهادی شماری از نماینده‌های جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه واکنش نشان داد. 

پسکوف گفت کرملین امیدوار است که این طرح وارد مراحل اجرایی نشود. او همچنین خاطرنشان کرد که این نوع «اقدامات شتابزده» کمکی به روابط دوجانبه نخواهد کرد. 

پسکوف گفت: «البته ما فقط تأسف می‌خوریم که این اقدامات شتابزده در آنجا توسط افراد معینی در سیاست آمریکا پیگیری می‌شوند. چنین اقداماتی بدون شک کمکی به عادی‌سازی روابط دوجانبه نمی‌کنند.»

وی اضافه کرد: «امیدواریم که این برنامه‌ها عملی نشده و به هیچ طریقی به اجرا در نیایند.»

شماری از قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز چهارشنبه از طرحی که شامل پیشنهاداتی برای اعمال تحریم علیه چند کشور از جمله ایران و روسیه بود رونمایی کردند. 

  این طرح ۱۱۱ صفحه‌ای در بخش ایران ده‌ها توصیه برای پیگیری سیاست‌های تحریمی علیه ایران و اعمال فشار بر تهران مطرح کرده است. 

قطع کمک‌های نظامی آمریکا به لبنان، قرار دادن انصارالله در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعمال تحریم علیه «جبران باسیل»، وزیر خارجه سابق لبنان و قطع صدور معافیت‌های تحریمی برای عراق بخشی از سیاست‌های پیشنهاد شده در این برنامه هستند. 

نمایندگان جمهوری‌خواه علاوه بر این با ادعای حمایت روسیه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب‌الله لبنان و طالبان خواستار اعلام روسیه به عنوان «حامی تروریسم دولتی شده‌اند.» 

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است. 

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *