شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳

گیاهی با خاصیت ضد افسردگی

سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 730121
یکی از مهمترین و بهترین راه‌ها برای رفع غم‌و افسردگی مصرف بادرنجبویه (ملیس) است.
گیاهی با خاصیت ضد افسردگی
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا مسرورچهر با اشاره به خواص گیاه بادرنجبویه در طب سنتی ایرانی، اظهار کرد: این گیاه در بازار تحت عنوان «ملیس» شناخته می‌شود و یکی از مشخصه‌های آن برگ‌هایی دارای عطر و بوی خوش شبیه به لیموست.

وی مزاج ملس را گرم و خشک دانست و متذکر شد: این گیاه طبی مقوی قلب و تقویت کننده مغز و حافظه است و موجب تیز شدن حواس پنجگانه می‌شود.

این پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی، با بیان اینکه مصرف مداوم دم کرده ملیس خواص آرام بخشی دارد، تصریح کرد: حدود یک قاشق مرباخوری تا غذاخوری از گیاه ملیس را در لیوان بریزید و پس از ریختن آب جوش در لیوان، درب آن را ۱۰ دقیقه بگذارید و از صافی رد کنید. مصرف این دمنوش با عسل یا شکر اثرات مثبت فراوانی دارد.

مسرورچهر، یکی از مهمترین و بهترین خواص ملیس را در رفع غم‌ها و افسردگی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دمنوش ملیس وسواس‌های فکری را از انسان دور می‌کند و کمک می‌کند به آرامش برسیم.

وی با اشاره به نقش خواب در آرامش انسان، یادآور شد: دمنوش ملیس با مخلوطی از گل گاوزبان و اسطوخودوس به معجونی خواب آور تبدیل می‌شود.

این متخصص طب سنتی ایرانی، با بیان اینکه گیاه بادرنجبویه در همه جا قابل رویش است، عنوان کرد: این گیاه شناخته شده بوده و مورد استفاده همگان قرار می‌گیرد، اما یکی از عوارض مصرف آن برای افرادی است که دارای کم کاری تیروئید هستند و نباید دمنوش ملیس استفاده کنند.

مسرورچهر، با اشاره به تاثیر سریع مصرف دم کرده این گیاه بر رفع خستگی، یادآور شد: اگر برگ ملیس پخته و به صورت ضماد بر روی زانو گذاشته شود، به کاهش و تسکین زانودرد کمک می‌کند.

وی جوشانده گیاهان دارویی را یکی از روش‌های سنتی استفاده از خواص آنان دانست و اضافه کرد: مطالعات نشان داده جوشاندن گیاهان دارای خواص دارویی موجب از بین رفتن برخی از مواد آن‌ها می‌شود و لذا بهتر است به صورت دمنوش استفاده شود.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *