جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

۴/۵ میلیارد پیام در «شاد» مبادله شده

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 729962
وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط ما را به سمت آموزش‌های مجازی پرتاب کرد، از توسعه شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) خبر داد.
۴/۵ میلیارد پیام در «شاد» مبادله شده
به گزارش جهان نيوز، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با مدیران استارت‌آپ‌های آموزش و پرورش که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد، با تقدیر از همکاری‌های معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با آموزش و پرورش، اظهار کرد: مجموعه بزرگ آینده‌ساز هستیم وقتی از آینده سازی می‌گویم لزوماً آینده درخشان نیست بلکه منظور ما هر آینده‌ای است.

وی افزود: علت اینکه می‌گوییم آموزش و پرورش نهادی آینده‌ساز است، تغییرات پایداری است که در پی ارائه آموزش‌های این نهاد در جامعه انجام می‌شود و آینده جامعه را می‌سازد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه هیچ تغییری در هیچ سطحی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ابتدا در حوزه آموزش و یادگیری صورت گیرد، اظهار کرد: اگر در اقتصاد اتفاقی می‌افتد و تغییراتی شکل می‌گیرد این موضوع ناشی از آموزش‌هایی است که در آموزش و پرورش به افراد داده شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هرچند در آموزش‌هایی که در سطح جامعه ارائه می‌شود ممکن است سایر نهاد‌ها نیز سهیم و مؤثر باشند، اما اینکه افراد در بهترین دوران زندگی‌شان در اختیار آموزش و پرورش هستند و از آموزش‌های نظام تعلیم و تربیت بهره‌مند می‌شوند، این آموزش‌ها به‌طور پایدار در افراد نهادینه می‌شود و آینده آن‌ها را رقم می‌زند لذا این وجه آموزش و پرورش، آن را از سایر ارگان‌ها متمایز می‌سازد.

وی با اشاره به شیوع کرونا از اسفند گذشته در کشور، گفت: شیوع کرونا در سطح کشور تغییرات زیادی را ایجاد کرد لذا این بیماری یک فرصت برای تغییرات به وجود آورد و بسیاری از ساختار‌های سنتی را شکست و ساختار‌های جدیدی را جایگزین کرد.

حاجی‌میرزایی با تأکید بر لزوم تغییرات، اظهار کرد: پویایی جامعه ما را وادار می‌کند تا خود را تغییر دهیم و شرایط کلی به ما می‌گوید باید تحول ایجاد کنیم واین ناشی از وجود مشکلات است.

وی افزود: آموزش و پرورش دستگاهی پهن‌پیکر است و گستره عظیمی را در جامعه شامل می‌شود در شرایط حاکم بر جامعه این دستگاه نقش تنظیم‌گر را دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری این نشست با مدیران استارت آپ‌های حوزه آموزش و پرورش گفت: در این جلسه می‌خواهیم بدانیم چه قوانینی باید تنظیم شود تا زمینه همکاری استارت‌آپ‌ها با آموزش و پرورش بیش‌از پیش مهیا شود.

وی به تشریح شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) پرداخت و اضافه کرد: ناگزیر بودیم برای اینکه تعطیلی مدرسه به تعطیلی آموزش نینجامد شبکه آموزشی ایجاد کنیم لذا ما با میل خودمان وارد این شبکه نشدیم بلکه شرایط ما را به سمت آموزش‌های مجازی پرتاب کرد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اقبال خوبی که در بین دانش‌آموزان و معلمان از شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد) صورت گرفت و همچنین با ارائه آمار و ارقام در این خصوص، تصریح کرد: تاکنون بیش از دو میلیارد فایل و بیش از ۴ و نیم میلیارد پیام در این شبکه مبادله شده است.

وی ظرفیت‌های شاد را برشمرد و خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلف در این شبکه تشکیل‌شده است و ما سعی داریم ارتباط دوطرفه را برقرار کنیم، همچنین ایجاد امکان برقراری ارتباط بین دانش‌آموز با دانش آموز دیگر در شبکه شاد نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: عدم دسترسی برخی مناطق به اینترنت و نداشتن گوشی مطلوب برخی دانش آموزان، دو مشکل در مسیر شبکه آموزشی دانش‌آموزان است لذا پیگیر برنامه‌هایی هستیم تا این دو مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت شبکه شاد در دستور کار آموزش است، اظهار کرد: قابلیت‌های جدیدی به این شبکه اضافه و آن را ارائه خواهیم کرد.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این برنامه شاد یک برنامه کاملا مضر ومخرب بنیان خانواده هاست.
بخدا برای مدیریت آموزش در کشور نیاز به متخصص از خارج کشور نبوده میتوان از همین فضای کرونا به نتایج سودمندی رسید
اولین اقدام اینکه مدارس رو در دو دسته بندی قرار دهیم (ابتدایی+متوسطه ال)(متوسطه دوم+هنرستان) برای دسته دوم تصمیماتی عینا مثل دانشگاه گرفته شود زیرا قوه تشخیص ودرک آنها بالاست ولی برای طیف اول یکسری جزوات ومنابع آموزشی در اختیار اولیا قرار گیرد در ادارات قسمت سوادآموزی وجود دارد که برای پیدا کردن اولیای بی سواد تلاش می کنند اگر ما جزوات ومنابع مکتوب آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم هم اولیا ب فعالیت های آموزشی گرایش پیدا می کنند وهم در بهترین حالت اولیا بی سواد شناسایی میگردد.استفاده از فضای مجازی در خانواده ها علاوه بر سست کردن بنیان خانواده ها از بودن د ر این فضا تاثیرات مخرب از اعتیاد وبلاهای خانمانسوز این فضا برای یک محصل داشته ودارد.
تعداد پیام ها سند افتخار نیست!
سند افتخار حفظ بنیان خانواده ها نه تزلزل در بنیان های خانواده هاست.......