پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

شرایط حضور زائران در مسجد جمکران

يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 729896
این مسجد بعد از بازگشایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و میزبان زائران از در شماره دو است. درهای ۶ و یک، جز شب‌های چهارشنبه و جمعه، در دیگر شب‌ها از ساعت ۲۳ تا ۷ صبح روز بعد بسته هستند.
شرایط حضور زائران در مسجد جمکران
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در تشریح روند فعالیت این مسجد بعد از بازگشایی بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: بعد از مصوبه این ستاد مبنی‌بر بازگشایی مساجد و آستان‌های مقدس، مسجد مقدس جمکران نیز با حضور خانواده معظم شهدا، طی آئینی بازگشایی شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ایام شیوع کرونا و ضرورت کمک به جبهه سلامت کشور، تا وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اجتماعات مذهبی را صادر نکرده است، فعلاً اجتماعی در میعادگاه منتظران برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی زائران باید مهر، سجاده، تسبیح و مفاتیح شخصی همراه داشته باشند چراکه از ارائه این اقلام در مسجد جمکران، به دلیل مقابله با شیوع کرونا معذور هستیم.

حسین‌آبادی با بیان اینکه واحدهای مشاوره مسجد جمکران که به صورت تک نفره پذیرای مراجعه‌کنندگان است و با تجمع همراه نیست، فعال هستند، گفت: این مسجد بعد از بازگشایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و میزبان زائران از باب المعصومه(س) یعنی در شماره دو است، درهای ۶ باب الرضا(ع) و یک باب الشهدا جز شب‌های چهارشنبه و جمعه، در دیگر شب‌ها از ساعت ۲۳ تا ۷ صبح روز بعد بسته هستند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه میعادگاه منتظران روزی دو مرتبه ضدعفونی می‌شود، خاطرنشان کرد: پروتکل‌هایی برای خادمان پیش‌بینی شده تا حضور زائران و زیارت آن‌ها با رعایت کامل قوانین بهداشتی انجام شود. تا این لحظه بنابر نظر کارشناسان تدابیر بهداشتی اعمال شده در مسجد جمکران رضایت‌بخش بوده است.

وی با بیان اینکه فعلا مسجدهای مقام امام زمان(عج) و مسجد اصلی جمکران بسته است، تاکید کرد: با توجه به وزش بادهای شدید فصلی این روزها و آفتاب شدید منطقه جمکران، مساجد امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باز و با نصب شماره براساس فاصله‌گذاری موردتایید وزارت بهداشت، پذیرای زائران هستند.

حسین‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، همانطور که بیان شد زائران باید وسایل عبادی شخصی به همراه داشته باشند. همچنین هر دو روز یک بار فرش‌های مسجد تعویض می‌شوند و سیستم‌های تهویه نیز فعال هستند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *