کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند از ابتدای تیر

17 خرداد 1399 ساعت 13:01

معاون فنی ومهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند در مناطق 6، 7، 11 و 12 از ابتدای تیر خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، وحید سرلک معاون فنی ومهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند در مناطق مرکز پایتخت اظهار داشت: ‌از ابتدای تیر طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند به صورت فاز به فاز در مناطق، 6، 7، 11 و 12 اجرایی می‌شود. 

وی افزود: حدود 30 هزار پارک حاشیه‌ای هوشمند در این 4 منطقه در نظر گرفته شده و همزمان با پارک حاشیه‌ای هوشمند ساماندهی جای پارک موتورسیکلت‌ها به ویژه در منطقه 12 و محدوده بازار نیز اجرایی می‌شود.

معاون فنی ومهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد گلایه‌مندی برخی شهروندان از اجرای آزمایشی طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه 2 تهران گفت: گرانی و یا تعیین نرخ پارک حاشیه‌ای هوشمند بر عهده شهرداری نیست و این موضوع توسط شورای شهر تصویب می‌شود. 

سرلک گفت: البته باید رویکرد شهروندان در مورد طرح پارک حاشیه‌ای تغییر کند چرا که این طرح برای رانندگانی نیست که بخواهند خودروهایشان را بلندمدت و از صبح تا شب یا شبانه‌روزی کنار خیابان پارک کنند. 

وی با اشاره به اینکه طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند یک طرح برای پارک کوتاه‌مدت خودروها محسوب می‌شود، گفت: این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا اجرایی شده و نتایج مؤثری به همراه داشته است. 

معاون فنی ومهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه روند استفاده از جای پارک در پایتخت نیاز به اصلاح دارد، گفت:‌این موضوع رویکرد شهرداری و شورای شهر تهران است. 

سرلک گفت: تا زمانی که مصوبه‌های نرخ پارک حاشیه‌ای هوشمند که مربوط به سال 99 است به شهرداری ابلاغ نشود همان نرخ‌های قبلی مطابق با مصوبه سال 93 اخذ خواهد شد.


کد مطلب: 729764

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/729764/اجرای-طرح-پارک-حاشیه-ای-هوشمند-ابتدای-تیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com