جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تقلای آمریکا برای ماندن در عراق و سوریه

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 729755
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن پابرجا خواندن تهدید داعش و تاکید بر تقویت همکاری کشورش با بغداد در مبارزه با تروریسم از خواسته کشورش برای خروج ایران از سوریه گفت.
تقلای آمریکا برای ماندن در عراق و سوریه
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا به طور تلویحی به تقلای کشورش برای ماندن در عراق و سوریه اشاره کرد.
 
سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: «تهدید گروهک تروریستی داعش هنوز پابرجاست».

وی افزود: «ما به تقویت همکاری با دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم».

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا  همچنین گفت:« ما خواهان خارج شدن همه نیروهای ایرانی و همپیمانان آنها از سوریه هستیم».

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند که مستشاران ایرانی برخلاف نظامیان آمریکایی و مرتجعین منطقه با درخواست دولت و مردم سوریه در این کشور حضور پیدا کرده‌اند.

به تاکید مقامات ایران، روابط تهران-دمشق روابطی دیرینه و استراتژیک است و هر نوع توافقی صرفاً میان دولت ایران و دولت سوریه صورت خواهد گرفت.

در عراق هم پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه 1398 به دنبال اقدام آمریکا در ترور شهیدان مقاومت برابر تروریسم شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی عراق و چند تن از همراهانشان طرح اخراج نظامیان آمریکایی را از عراق تصویب کرد، اما آمریکا هنوز برای ماندن در عراق تقلا می‌کند.
 
منبع: فارس
برچسب ها: آمریکا سوریه عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *