سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

چرایی کاهش صادرات به عراق

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 729725
رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: در دو ماهه امسال آهنگ صادرات به عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم شده است.
چرایی کاهش صادرات به عراق
به گزارش جهان نيوز، یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با میزان درباره آخرین وضعیت تجارت با عراق اظهار کرد: عزم مسئولان دو کشور توسعه روابط تجاری است و در این جهت‌گیری هیچ شبه‌ای وجود ندارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه به دلایل مختلف تجارت با عراق نسبت به سال گذشته کم شده است، افزود: سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار صادرات به عراق صورت گرفت که از این میزان ۹ میلیارد کالا و ۳ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی بود.

وی گفت: در دو ماهه امسال آهنگ صادرات به عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم شده که یکی از دلایل آن شیوع کرونا بود همانطور که تعاملات اقتصادی در جهان را تحت تاثیر قرار داد.

آل اسحاق تصریح کرد: همچنین شرایط اقتصادی که به دلیل کاهش قیمت نفت برای عراق به وجود آمد، قدرت خرید این کشور را کاهش داد و این موضوع بر روی حجم صادرات اثر گذاشت.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق خاطرنشان کرد: در ۲ ماهه امسال ۲.۵ میلیارد دلار صادرات به عراق صورت گرفت که حجم صادرات اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه از شرایط بهتری برخوردار بوده است.

وی درباره بازگشایی مرز‌های عراق اظهار کرد: در حال حاضر تمام مرز‌های اقلیم عراق باز است و روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کامیون تردد دارد.

آل اسحاق ادامه داد: مرز‌های جنوبی به دلیل نگرانی که بواسطه مسائل بهداشتی و کرونا وجود دارد بسته است که امیدواریم هفته آینده مرز شلمچه بازگشایی شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق بیان کرد: سازمان توسعه تجارت یک جدول شامل ۳۰ قلم کالا منتشرکرده که یا واردات آن‌ها به عراق ممنوع شده یا تعرفه آن افزایش پیدا کرده است که جای نگرانی ندارد به دلیل اینکه این رویه از سال‌های گذشته هم وجود داشته، برخی از محدودیت‌ها نیز فصلی است که پس از مدتی برداشته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *