کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فقط امام زمان اعمال ما را می‌بیند یا همه معصومین؟

پایگاه عرفان , 17 خرداد 1399 ساعت 8:45

هر صبح، هر شب هر دوشنبه و پنجشنبه، شب‌های جمعه، ابتدای هر ماه و نیمه شعبان بر اساس این روایات، اعمال همه انسان‌ها در این زمان‌ها بر اهل بیت(ع) عرضه می‌گردد و اعمال شیعیان به طور ویژه در جمعه‌ها نیز بر ایشان عرضه.


به گزارش جهان نیوز، دراحادیث زمان‌های متفاوتی برای عرضه اعمال یامشاهده نامه عمل ذکر شده است: هر صبح، هر شب هر دوشنبه و پنجشنبه، شب‌های جمعه، ابتدای هر ماه و نیمه شعبان بر اساس این روایات، اعمال همه انسان‌ها در این زمان‌ها بر اهل بیت(ع) عرضه می‌گردد و اعمال شیعیان به طور ویژه در جمعه‌ها نیز بر ایشان عرضه.

کیفیت عرضه در زمان‌های مختلف متفاوت است، در برخی زمان‌ها به صورت اجمالی عرضه می‌گردد و امامان دارای درجات وجودی متفاوتی بوده و در هر زمان، عرضه بر یکی از این رتبه‌ها صورت می‌گیرد.

 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :إنَّ أعمالَكُم تُعرَضُ عَلَيَّ كُلَّ يَومٍ ، فَما كانَ مِن حَسَنٍ استَزَدتُ اللّه َ لَكُم ، و ما كانَ مِن قَبيح استَغفَرتُ اللّه َ لَكُم .كارهاى شما هر روز به من نشان داده مى شود. اگر خوب باشد، از خدا مى خواهم بر كارهاى شما بيفزايد و اگر زشت باشد، برايتان از خدا آمرزش مى طلبم.

امام صادق عليه السلام : هر بامداد كارهاى بندگان، از نيك و بد، به رؤيت پيامبر خدا صلى الله عليه و آله مى رسد. بنا بر اين، به هوش باشيد و هر يك از شما بايد شرم كند از اين كه كار زشت بر پيامبرش عرضه كند. و همين است معناى سخن خداوند متعال : «عمل كنيد؛ زيرا بزودى خدا و رسول او عمل شما را مى بينند».

 داوود بن كثير گفت : نزد امام صادق عليه السلام نشسته بودم كه حضرت بى مقدمه فرمود : اى داوود! روز پنجشنبه اعمال شما به من عرضه شد. در ميان كارهايى كه از تو به رؤيت من رسيد، كمكى بود كه به پسر عمويت، فلانى، كردى و من از اين كار خوشحال شدم. اين صله و كمك تو نابودى عمر او و كوتاه شدن اجلش را سرعت بخشيد. داوود مى گويد : پسر عمويى داشتم كه فردى معاند و دشمن اهل بيت و پليد بود. خبردار شدم كه او و خانواده اش در وضع مالى بدى به سر مى برند. لذا پيش از آن كه راهى مكّه شوم، مبلغى خرجى برايش حواله كردم. چون به مدينه رفتم، [حضرت ]ابو عبد اللّه (امام صادق عليه السلام ) مرا از اين كار خبر داد. امام رضا عليه السلام ـ وقتى عبد اللّه بن ابان عرض كرد :گروهى از دوستان شما از من خواسته اند كه از شما تقاضا كنم برايشان دعا كنيد ـ فرمود : به خدا قسم هر روز اعمال آنها را بر خدا عرضه مى كنم.


کد مطلب: 729706

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/729706/فقط-امام-زمان-اعمال-می-بیند-یا-همه-معصومین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com